י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מאחורי מחיצות פלסטיק

עימות ממלכתי; פנס: "בסוף כולנו אמריקאים"

אחרי העימות המתוקשר בו התקוטטו הנשיא טראמפ ויריבו ביידן, אמש הופיעו סגניהם וניסו לתקן את הרושם הרע • האריס, המועמדת לסגנות אצל ביידן האשימה את ממשל טראמפ בטיפול כושל בתחלואה, ומנגד פנס השיב במתקפה על תכניותיו של ביידן

עימות ממלכתי; פנס: "בסוף כולנו אמריקאים"
מייק פנס צילום: מתוך חשבון הטוויטר שלו

מייק פנס, על המלחמות בין דמוקרטים לרפובליקנים, "כשהעימות נגמר כולנו אמריקנים".

הלילה התגוששו סגני הנשיאים בשידור חי, מייק פנס סגנו של טראמפ, מול קמילה האריס סגניתו של ג'ו ביידן. שניהם היו יותר ממלכתיים ומאופקים, לעומת ביידן וטראמפ שהתקוטטו בלי לראות בעיניים.

מייק פנס, נשאל על המלחמות בין דמוקרטים לרפובליקנים, וענה: "כשהעימות נגמר כולנו אמריקנים".

העימות נערך עם מחיצות פלסטיק שקופות בין המתמודדים, ומחיצה נוספת בינם לבין המנחה, סוזן פייג' מאתר-USA Today.

האריס אמרה כי הטיפול של ממשל טראמפ בקורונה היה "הכישלון הגדול ביותר של ממשל כלשהו בתולדות ארצנו", ואמרה כי מעל 200,000 אנשים מתו מנגיף הקורונה בארצות הברית.

האריס אמרה כי כוונת ביידן להביא תוכנית למעקב אחר הדבקות, עם חיסונים והכול בחינם לכל אזרח אמריקאי, פנס ענה לה כי התוכנית היא חיקוי של המדיניות שהנהיג טראמפ וכי זה 'פלגיאט'. פנס רמז כי ביידן יודע מה הוא מתכוון על פלגיאטים. הוא התכוון לכמה פרשות של גניבות ספרותיות שיש בעברו של ביידן, אחת מהן הרסה לו את המרוץ הראשון שלו לנשיאות, ב-1988.

בקשר לסגירת הגבולות אמר פנס: כי טראמפ השעה את כל הטיסות מסין, וטען כי החלטה זו נתנה לארה"ב זמן להיערך בהתאם, וחסכה את חייהם של רבים. באותה העת ביידן טען כי המהלך של טראמפ היסטרי ומונע משנאת-זרים.

פנס אמר כי מי שנכשל בניהול מגפה הוא ממשל אובמה-ביידן, ביידן היה סגנו של אובמה ב-2009 אז נדבקו 60 מיליון אמריקנים בשפעת החזירים: "אילו נגיף שפעת החזירים היה קטלני כמו נגיף הקורונה כשביידן היה סגן הנשיא, היינו מאבדים את חייהם של שני מיליון אמריקנים". אמר פנס.

האריס אמרה כי היא תערוך רפורמה במשטרה, ותקים מרשם ארצי לשוטרים המפירים את החוק. וזאת לאחר שסיפור מותו של ג'ורג' פלויד עלה בעימות, פלויד מת לאחר שנמחץ על ידי שוטר לבן. פנס השיב כי "תחת הנשיא טראמפ אנחנו תמיד ניצבים לימינן של רשויות אכיפת החוק".

פנס הדף את הביקורת של האריס כי טראמפ תומך בלבנים גזענים. "לנשיא טראמפ יש נכדים יהודים, בתו וחתנו יהודים", אמר.

העימות הבא בין טראמפ לביידן עצמם מתוכנן לליל 15 באוקטובר, בין הימים חמישי ושישי בשבוע הבא. העימות השלישי והאחרון בין השניים אמור להיערך שבעה ימים לאחר מכן. אך לא ברור האם הם אכן יערכו בשל הידבקות טראמפ בנגיף הקורונה.

מייק פנס עימות הבחירות לנשיאות ארצות הברית קמלה האריס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד