י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"הפנימו את האירוע"

במשרד הבריאות מרוצים: ההדבקה במגזר הערבי ירדה

לאחר שהישובים הערביים הובילו בראש רשימת הנדבקים, בשבוע האחרון מסתמנת ירידה. במשרד הבריאות סבורים שמדובר במגמה. "הציבור הפנים את גודל הארוע"

במשרד הבריאות מרוצים: ההדבקה במגזר הערבי ירדה
אזרחים ערביים ברחובות צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90
ההפנימו והורידו את התחלואה: גורמים במשרד הבריאות הביעו היום סיפוק מהנעשה במגזר הערבי, שם נראה שהפנימו את 'גודל הארוע', כדבריהם, כמזוהה ירידה משמעותית במספר הנדבקים. "תוך שבוע אחד", אומרים במשרד, "אחוז הנדבקים צלל בלפחות 50%".
במשרד ישנם כאלו שטוענים אמנם כי יתכן שהירידה אינה מלמדת על שינוי אלא על כך שרבים מהנדבקים אינם הולכים להיבדק, אך מאידך ישנם הטוענים כי מדובר במגמה ברורה. "הדור הצעיר הפנים את חשיבות השמירה על ההנחיות", הם טוענים, ואומרים כי "לאחר שבתי החולים בצפון הארץ הגיעו כמעט לקריסה וזאת לאחר שהחולים מהמגזר הערבי גדשו את המחלקות, לאחר שרבים מהמתים משתייכים למגזר, אפשר לומר שהמסרים חילחלו".
כהוכחה, הם מצביעים על כך שבישובים הערביים בצפון לא נראות כמעט התקהלויות, אין חתונות, אין הפגנות כמובן, וניכרת הקפדה על ההנחיות. "השינוי מורגש בעיקר אצל הדור הצעיר", אומרים בכירים במגזר הערבי, שם מייחסים את השינוי להתנהלותו של הפרופ' גמזו שלדבריהם "ירד לשטח והוא הבהיר שאם לא נתעשת - משפחות רבות ישלמו בחיי יקיריהם". המסר הזה בסופו של דבר חילחל וגרם לשינוי".
האם אכן מדובר בשינוי של ממש או במגמה רגעית שאינה מלמדת על שינוי מהותי בשטח? לשם כך יש לעקוב אחר הנתונים שיגיעו מהישובים הערביים בימים הקרובים. 
קורונה המגזר הערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד