י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
יהדוה"ת בדרך לקואליציה?

הפרת הבידוד והטענות מצד החרדים: רמי גרינברג מדבר על הכול • צפו

בראיון מיוחד הודף ראש עיריית פתח תקווה את הטענות על אפליה כלפי חלק מהקהילה החרדית בעיר: "לא מדובר בתושבים או בקהילות, אלו אנשים מסוימים שדאגו לכל השנאה נגד הציבור החרדי, ולא באמת דאגו לציבור שלהם" • על הדיווחים כי הפר בידוד: "איפה שההנחיות של משרד הבריאות קובעות שצריך להיות בבידוד, אני נכנס לבידוד, במקרה של השרה גמליאל, עובדתית, לא היה צורך בכך"

הפרת הבידוד והטענות מצד החרדים: רמי גרינברג מדבר על הכול • צפו
רמי גרינברג בראיון מיוחד צילום: בחדרי חרדים

ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג, פותח את הקלפים בראיון חג מיוחד ל'בחדרי חרדים' ומצהיר כי למרות המתיחות הפוליטית בעיר, סיעת יהדות התורה המקומית מוזמנת להיכנס לקואליציה העירונית.

בפתח הריאיון מתייחס גרינברג לפעילות העירייה מול הקהלים השונים והמגוונים בעיר בצל הסגר, בין היתר להפעלת משאיות השמחה, שגם היא עוררה שיח שנוי במחלוקת בין תושבי העיר. "מאז שהחל הסגר, קיימנו פעילויות לתושבים בבתים באופן דיגיטלי, ואם זה לציבור החרדי שפחות מחובר לרשת, עשינו את מיזם משאיות השמחה", הוא מסביר, "יש הרבה היענות מצד אחד, ומצד שני יש את אלו שתמיד מתלוננים, שהדבר עושה להם רעש. כשחלקם חולים, חלקם בבידוד, משתדלים לסייע כמה שאפשר לתושבים".

גרינברג מתייחס למצב התחלואה בפתח תקווה ואומר כי "בגל הנוכחי, בגלל שהנחיות מאפשרות יותר, אנחנו כן ראים שעדיין יש תחלואה. גם בשכונות החרדיות – גני הדר, הדר גנים ומרכז העיר, שם אנשים חיים בצפיפות יותר, מה שעלול לגרום להדבקה".

"לכן", הוא מסביר, "אנחנו משתדלים לפנות חולים כמה שיותר מהר למלוניות, כדי למנוע את המשך ההדבקה במשפחות ברוכות ילדים". לדבריו, "אני מקווה שלקראת שמחת תורה, שזה אתגר לא פשוט - בכל בתי הכנסת והמניינים יפנימו את גודל השעה ויימנעו מהתקהלויות גדולות ומריקודים. אני שומע שאנשים רוצים לעשות ארוחות, ארוחות זה הדבר הכי מדבק. זה מסוכן מאוד".

בצל ההסתה המתרחבת כלפי הציבור החרדי, גרינברג מצהיר כי בעיר פתח תקווה הדבר לא כמעט ולא קיים. "אין אצלנו הסתה מכל כיוון", הוא קובע, "מאז שאני נבחרתי, אף אחד לא יכול להסית. כולם יודעים שהכול נעשה בצורה מקצועית. כולם מקבלים את הדברים בצורה שוויונית ולכן יש כבוד הדדי. אף אחד לא יכול להגיד שמישהו מקבל על חשבונו. זה הבסיס ליצור לכידות ואחדות".

"מצד שני יש אכיפה והסברה, אצל כולם, לא רק אצל הציבור החרדי", הודף גרינברג את הביקורת נגדו. "אם זה לנעול גינות, או לסגור מתקני ספורט, ולנעול בית כנסת שלא שומרים על הנהלים ובכל מקרה מתפללים בתוכם למרות שאסור. בכל מקום אנחנו מבצעים אכיפה, את הכול אנחנו עושים כדי לשמור על הבריאות של התושבים. השקענו המון כסף לתת לכל בתי הכנסת והמניינים בעיר ציוד, מאוורים וציליות כדי שיתפללו באוויר הפתוח".

ראש העיר נשאל במהלך הריאיון על הטענות כי הפר בידוד מספר פעמים במהלך החודשים האחרונים. "מתוקף הנסיבות, אני נמצא בחזית, מגיע לכל מקום ופוגש אנשים", הוא משיב, "איפה שההנחיות של משרד הבריאות קובעות שצריך להיות בבידוד, אני נכנס לבידוד, כולל בפעם שנפגשתי עם הרב אליעזר ווייס. במקרה של גילה גמליאל, עובדתית משרד הבריאות הוציא הודעה שכל מי שהיה צורך בכך, קיבל הודעה על כניסה לבידוד. אני לא קיבלתי מהם כל הודעה".

"הייתי בבידוד מספר פעמים, אך איפה שלא צריך, לא צריך ", הוא מוסיף. "לדוגמא, במקרה האחרון שבו השרה גילה גמליאל ביקרה בפתח תקווה, היא הייתה איתנו אולי רבע שעה וכולם היו עם מסכות באוויר הפתוח. אני מקפיד הקפדה יתירה, כל הזמן, כולל שמירת מרחק ומסכה, ולכן לא הייתי צריך להיכנס לבידוד".

גרינברג התייחס גם לסוגיית הפרת ההנחיות מצד אנשי ציבור, נושא שעלה שוב לכותרות בימים האחרונים: "לא צריך להפר את ההנחיות, צריך להקפיד. כדי שאנשים ימשיכו לשמור על ההנחיות - לתת דוגמא אשית. בסיר הלחץ הזה קל לאבד אמון הציבור". מנגד, גרינברג סובר שאין צורך בעליהום כלפי כל איש ציבור שמבצע הפרה. "במקום להתאחד, אנשים יושבים במירמור ומכפישים. אין לנו יכולת להמשיך ולהתקיים בצורה הזו".

באשר לאפשרות כי מפלגת יהדות התורה העירונית תיכנס לקואליציה, טוען ראש העיר רמי גרינברג כי לו הדבר היה תלוי בו, הסכסוך הפוליטי היה מסתיים. "נפגשתי בכל התקופה האחרונה גם עם גפני וגם עם יעקב אשר, ואפילו עם חברי מועצה החדשים מטעם יהדות התורה. מבחינתי שייכנסו לקואליציה בשמחה רבה. אם הם באמת מעוניינים לשרת את הציבור שאותו הם אמורים לשרת, שיצטרפו"

על הטענות נגדו מצד קהילות חרדיות בפתח תקווה על אפליה נגדם, טוען גרינברג: "לא מדובר בתושבים או בקהילות, אלו אנשים מסוימים שדאגו לכל השנאה נגד הציבור החרדי, ולא באמת דאגו לציבור שלהם. הם דאגו למקורבים שלהם בלבד. זה החל מאז שהזזנו אותם מסיר הבשר, ומהיכולת שלהם להמשיך להתנהל בצורה לא שוויונית – לא רק כלפי כלל התושבים, אלא גם בתוך הציבור החרדי. מי שהיה יותר מקורב דאגו לו, ומי שלא, לא ספרו אותו".

"הציבור החרדי בתוך תוכו יודע את האמת", הוא אומר. "אני עומד בקשר עם כולם וכל התושבים יודעים שאפשר לפנות אליי. רק לפני מספר ימים נפגשתי עם הרבנים והאדמו"רים בעיר בנוגע לסוגיית המקוואות".

 

 

רמי גרינברג פתח תקווה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד