י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הקרב הפוליטי

גנץ במכתב חריף לנתניהו: דורש תקציב והפעלת תקנון הממשלה

נראה כי לכחול לבן נמאס. במכתב ששיגר היום יו"ר המפלגה בני גנץ לראש הממשלה נתניהו הוא תוקף ודורש מימנו להתחיל מיד בהכנת תקציב 2021. "כל סיכול של אישור התקציב משמעו העדפת שיקולים אישיים על פני טובת אזרחי ישראל"

גנץ במכתב חריף לנתניהו: דורש תקציב והפעלת תקנון הממשלה
נתניהו וגנץ צילום: Oren Ben Hakoon- פלאש 90

הקרב הפוליטי סביב התקציב עולה שלב והופך לפומבי כשבכחול לבן החליטו לשנות אסטרטגיה ולצאת בדרישה להביא את תקציב המדינה לאישור עד סוף השנה, כשברקע האיומים להליכה לבחירות.

היום שיגר יו"ר כחול לבן בני גנץ מכתב חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו הוא דורש לנוכח מצב החירום ממשרד האוצר להתחיל מיד בהכנת תקציב 2021. "כל סיכול של אישור התקציב משמעו העדפת שיקולים אישיים על פני טובת אזרחי ישראל", נמסר.

מלבד אישור תקציב המדינה, גנץ דורש לאשר את תקנון הממשלה, לקיים את האחדות שהובטחה לאזרחי ישראל ולהציב את טובת אזרחי המדינה בראש ולא שום שיקול אחר.

גנץ כותב: "שיטת הקופסאות ללא תקציב היא פגיעה אנושה בכלכלת המדינה. כלכלת המדינה במצב חירום ואזרחי ישראל זקוקים לוודאות כדי להתמודד בעת המשבר". גנץ תוקף: "כל סיכול של אישור התקציב משמעותו אחת: העדפת שיקולים אישיים על טובת אזרחי ישראל".

לכן דורש גנץ מראש הממשלה, "להנחות את משרד האוצר להכין הצעה לתוכנית כלכלית ולתקציב מדינה שתובא לאישור הממשלה והכנסת לא יאוחר מחודש דצמבר". לדברי גנץ, "מרחק רב מפריד בינינו לבין הבטחת האחדות עליה חתמנו. ההתנהלות הממשלתית לא מאפשרת קיומו של ממשל תקין, דמוקרטי או ראוי לאזרחי ישראל".

"אני קורא לך לאשר את תקנון הממשלה לאלתר, להנחות על קיום ישיבות ממשלה סדורות ולהתחיל בהסדרת המינויים השונים בשירות הציבורי המעוכבים זמן רב ללא הצדקה ויוצרים פגיעה בתפקודן של המערכות ההכרחיות לטיפול במשבר הקורונה", הוסיף גנץ בדרישתו לראש הממשלה.

בליכוד מיהרו לתקוף חזרה את גנץ: "כחול לבן ממשיכים לעסוק בפוליטיקה קטנה כדי להסיט את האש ממפלגתם המתפרקת, בזמן שראש הממשלה נלחם בקורונה. נשמח אם גנץ יפתור את הבעיות הפנימיות שלו, אך לא באמצעות חרחור ריב שיוביל את ישראל לבחירות".

"בנוסף לכך", אומרים בליכוד, "כחול לבן מסתירים מהציבור עובדה פשוטה: הליכוד וכחול לבן כבר הסכימו ביניהן וחוקקו חוק להעביר את תקציב 2020 במהלך חודש דצמבר, ובמקביל להתקדם בהכנת תקציב 2021. זו הדרך לייצב את הכלכלה. כמו כן, בשעה שכחול לבן מתלוננים וכותבים מכתבים על עצירת המינויים, הם אלה שעוצרים את המינויים בעצמם, על ידי כך שהם מסרבים לקיים את וועדת המינויים המשותפת עם הליכוד, כפי שסוכם בהסכם הקואליציוני".

לדבריהם, "ראש הממשלה העביר יותר תקציבים ממנהיגים אחרים בעולם ויש לו רקורד מוכח בבניית כלכלת ישראל, לעומת כחול לבן שלא העבירו תקציב מימיהם. ראש הממשלה ימשיך לעשות מה שנכון למדינה ולא לפופוליזם של כחול לבן. מוטב שכחול לבן יפסיקו לחרחר ריב שיוביל לבחירות ויתגייסו למאבק המשותף בקורונה".

בני גנץ בנימין נתניהו תקציב המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד