ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
ברקע משבר הקורונה המתמשך

קרב האשמות בין ניסנקורן לאמסלם: "לא ניתן לכחול לבן לקדם אג'נדת שמאל"

ברקע משבר הקורונה המתמשך נמשכים גם הקרבות העזים בין כחול לבן לליכוד על גבם של אזרחי ישראל ועשרות חוקים שונים שלא מתקדמים לאחר שוועדת השרים לחקיקה שמוחזקת בידי השר ניסנקורן אינה מתכנסת. השר אמסלם תוקף נמרצות והח"כ שמעלה הצעה מגוחכת

קרב האשמות בין ניסנקורן לאמסלם: "לא ניתן לכחול לבן לקדם אג'נדת שמאל"
אבי נינסקורן/דודי אמסלם צילום: יונתן זינדל/גילי יערי, פלאש 90

המשבר בקואליציה: מזה כחודשיים שוועדת השרים לענייני חקיקה, הקובעת אלו חוקים יזכו לתמיכת הממשלה והקואליציה - לא מתכנסת, גם ניסיון של השר המקשר בין הממשלה לכנסת מ'הליכוד', להביא לפיתרון עלה בתוהו והצית עימות נוסף כין כחול לבן לליכוד.

רק אמש הודיע השר 'המקשר' דודי אמסלם כי הוא החליט שהחל מיום ראשון הקרוב תשוב להתכנס ועדת השרים לענייני חקיקה, זאת "כדי לסייע לראש הממשלה בנימין נתניהו ולממשלת ישראל במאבקה בקורונה, אולם היא תדון אך ורק בנושאים וחוקים הקשורים למאבק בנגיף הקורונה", כך נמסר מטעמו.

בלשכתו הסבירו כי "למרות שהשר אמסלם רואה בחומרה רבה את ההתנהלות של שרי כחול לבן שמתנהגים כממשלה בתוך ממשלה, אופוזיציה מבית, ומפרים בצורה בוטה את ההסכמים הקואליציוניים, שבאים לידי ביטוי בהקמת ועדת איתור לפרקליט המדינה או בתמיכתם בשעתו בחוק ההמרה בניגוד לעמדת ועדת השרים לענייני חקיקה".

"למרות כל זאת", הסבירו עוד, "ולטובת עם ישראל, בשעה קשה זו של מאבק בתחלואה גבוהה, השר שם את כל המשקעים בצד ופועל כל כולו במטרה לאפשר לממשלה להילחם בנגיף הקורונה ולהביא לידי ביטוי את כל הסמכויות העומדות לרשותה על פי חוק".

אלא, ש-24 שעות לאחר מכן הודיעו על ביטול הדיון, כאשר הוועדה שידועה כוועדה החשובה ביותר בכנסת לא תתכנס פעם נוספת, כאשר גם בקואליציה קיים זעם על כך שלא ניתן לקדם חקיקה מזה כחודשיים ויותר.

יו"ר ועדת השרים לחקיקה ואיש 'כחול לבן' השר אבי ניסנקורן תקף את ההחלטה ואמר הערב, "גם בשבוע הבא לא תתכנס ועדת השרים לחקיקה. בליכוד מסרבים לדון בחוקים חשובים שגיבשו משרדי הממשלה וחברי הכנסת. מהלכים חברתיים וכלכליים שנועדו לשפר את החיים בישראל נבלמים כבר שבועות", תקף.

לדברי השר ניסנקורן, "אל תטרחו לחפש, אין שום סיבה עניינית או שיקול מקצועי בהחלטה למנוע משרי הממשלה ומחברי הכנסת לבצע את תפקידם", כשהוא מצהיר: "לא אאפשר את המשך ההתנהלות הזו. מחלוקות כן, שיתוק לא".

השר דודי אמסלם, השיב לניסנקורן במתקפה: "טענות ניסנקורן הן טענות הקוזאק הנגזל", לטענתו, "קודם חלק מחברי סיעת כחול לבן מצביעים נגד חוק הקורונה, ואז מתפלאים שאין שיתוף פעולה".

אמסלם טוען כי "מי שמשתק את הוועדה זה אבי ניסנקורן שמפר את החלטותיה, ולאחר שהם מצביעים על חוק שלא עבר בוועדת השרים, הם יוצאים בהודעה לציבור 'הבטחנו וקיימנו'...וכל זה כדי להוביל כאן משחק מכור מראש ולהציב כאן פרקליט מדינה מטעם".

"בנוסף לכל" טוען השר המקשר כי "ניסנקורן מתייחס למשרד המשפטים כאילו זה העסק הפרטי שלו והוא אינו מאפשר להעלות שום חוק שקשור לתחום משרדו. לכן המסקנה היא שחברי כחול לבן הולכים עם ומרגישים בלי, וככה שום ממשלה לא יכולה להתנהל, בטח לא בתקופת הקורונה. אני מציע לאבי ניסנקורן לאמץ לפני שהוא מדבר את האימרה, 'קשוט עצמך ואחר קשוט אחרים".

השר אמסלם סיכם וכתב בדף הפייסבוק שלו: "מחובתנו בליכוד לדאוג לכלל עם ישראל ולא ניתן לאנשי כחול לבן לקדם את אג'נדת השמאל שלהם על חשבון רוב אזרחי מדינת ישראל. בשעה קשה זו של מאבק בתחלואה גבוהה מחובתנו לאפשר לממשלה להילחם בנגיף הקורונה ולהביא לידי ביטוי את כל הסמכויות העומדות לרשותה על פי חוק".

בעקבות העימות היה מי שהציע יוזמה מגוחכת, חבר הכנסת שלמה קרעי מ'הליכוד' שיגר מכתב ליו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר ממפלגתו, בו הוא הציע לאשר לעלות חקיקה גם ללא כינוס ותמיכת ועדת השרים לענייני חקיקה.

קרעי טען, "שר המשפטים משתמש בוועדת השרים כבת ערובה לתככים הפוליטיים שלו ושל מפלגתו על חשבון אזרחי ישראל, המצב חייב להיפסק. על סיעת הליכוד לעשות ככל אשר לאל ידה במסגרת החוק ותקנון הכנסת, על מנת לקדם את ענייניהם החשובים של אזרחי מדינת ישראל".

הח"כ כתב בהצעתו, "הנוהג הקיים של אישור ועדת השרים לחקיקה לא עומד במבחן המציאות מול ההשתלטות העויינת של שרי כחול לבן ובראשם ניסנקורן על סדר היום הפרלמנטרי במדינת ישראל. אבקשך לאפשר זאת באופן מיידי, החל מיום רביעי הקרוב". כך קרעי.

אבי ניסנקורן דודי אמסלם שלמה קרעי ועדת השרים לחקיקה מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד