י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
החרדים בארה"ב לא נכנעים

הסגר יידחה? אגודת ישראל פנתה לבית המשפט

שעות לפני התקדש חג שמחת תורה, אגודת ישראל באמריקה פנתה לבית המשפט ודורשת צו מניעה להחלטת מושל ניו יורק להטיל סגר על האוכלוסיה החרדית בטענה כי זו פגיעה בחופש הדת 

הסגר יידחה? אגודת ישראל פנתה לבית המשפט
חסידי חב"ד רוקדים. סוכות תשע"ח צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

תנועת אגודת ישראל באמריקה, הגישה תביעה לבית המשפט הפדרלי וביקשה להוציא צו מניעה זמני למניעת החלטת מדינת ניו יורק לאכוף מגבלות על פתיחת בתי הכנסת באזורים מסוימים במדינה.

ההגבלות עליהם הכריז המושל אנדרו קואומו לפני יומיים בלבד, יכניסו את בתי הכנסת ובתי תפילה של דתות אחרות למצב של איסור פתיחת המקום, מאחר והם נמצאים ב"אזורים אדומים" מוכי תחלואה גבוהה בקורונה.

בתזכיר נטען כי הצו מפלה באופן בלתי חוקתי את הנוהג הדתי ובמקביל "מאפשר התנהלות חילונית דומה" (הפגנות), יתר על כן, ההגבלות מפרות זכויות מימוש חופש הדת, "מכיוון שנראה כי הן מכוונות דווקא נגד הדתיים שיש להם מוטיבציה לקיים אורח חיים דתי". כך נכתב בכתב התביעה.

"עם הגעת הושענה רבא, שמיני עצרת וחגי שמחת תורה החל ממחר, 9 באוקטובר, הגבלות אלו, ישבשו את קיום הדת של עשרות אלפי יהודים אורתודוכסים, וימנע מהם שמירת צרכי הדת ושמירת החגים, הסיבה לכך היא, כי בבתי כנסת מגבלות סף הקיבולת ידרשו למעלה מעשרים מניינים נפרדים כאלה ביום שישי בבוקר כדי לשרת את כל הקהילה. זה פשוט בלתי אפשרי".

התביעה טוענת גם כי אף שהמכסה חלה על כל בית התפילה של כל הדתות, ובכך בעצם מפלה את כל הדתות, אך הצו משפיע "באופן לא פרופורציונלי על שירותי הדת של יהודים אורתודוכסים שאינם יכולים לנסוע לבית כנסת מאזור אדום בשבתות או בחגים של שמחת תורה".

התביעה ביקשה מבית המשפט כי לאור העובדה שמחר (שישי) נכנסים החרדים לשני ימי חג, יינתן באופן מיידי צו מניעה זמני המונע מהמדינה לאכוף את המגבלות החדשות, וכן להכריז על הצו כלא חוקתי.

אגודת ישראל אמריקה קורונה צו מניעה עתירה לבית משפט אנדרו קואומו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד