י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"פרס לטרור"

פנייה למפקד: הרוס עוד הלילה את חדר המחבל

לאחר קביעתה של נשיאת ביהמ"ש העליון חיות כי אין להרוס את כל בית המחבל ופסיקת בג"ץ המתירה את הרס החדר, פנייה לאלוף פיקוד מרכז לבצע את הריסת חדר המחבל עוד הלילה 

פנייה למפקד: הרוס עוד הלילה את חדר המחבל
הריסת בית המחבל צילום: דובר צה"ל

ארגון 'בצלמו' פנה בפנייה דחופה לאלוף פיקוד המרכז תמיר ידעי, להרוס את חדרו של רוצח החייל עמית בן יגאל הי"ד - עוד הלילה. זאת לאחר קביעתה של נשיאת ביהמ"ש העליון אסתר חיות כי אין להרוס את כל בית המחבל ופסיקת בג"ץ המתירה את הרס החדר.

מוקדם יותר דחתה נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות את הבקשה לקיים דיון נוסף להרוס את כל בית המחבל, רוצח החייל עמית בן יגאל ז"ל. בפסיקה קודמת לערעור שנתנה, התיר בג"צ להרוס את חדרו של המחבל.

כעת, שעות ספורות לאחר דחיית הבקשה, משגר ארגון בצלמו לאלוף פיקוד המרכז תמיר ידעי דרישה דחופה להרוס את חדרו של המחבל, אותו התיר בג"צ להריסה, עוד הלילה. "לא מן הנמנע שבמהלך הרס החדר ייהרסו חלקים נוספים מהבית. כפי שקרה מספר פעמים בעבר. כל שזה יקרה, לא אצטער על כך. אולם בוודאי שחובה עוד היום לבצע זאת." כתב מנכ"ל ארגון בצלמו שי גליק, לאלוף פיקוד המרכז.

מארגון בצלמו נמסר כי "דחיית הבקשה לקיים דיון נוסף במטרה להרוס את כל בית המחבל מקוממת ביותר ובלתי נתפסת. לאחר מתן הלגיטימציה של הנשיאה חיות למחבלים עלינו להוכיח כי עדיין ישנו מחיר. ואת המחיר הקטן הזה המחבל צריך לשלם במהרה. אי הרס חדרו של הרוצח מהווה השלמה דה פקטו עם מדיניות אי הרס בתי מחבלים ומהווה פרס לטרור".

בצלמו עמית בן יגאל הריסת בית המחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד