י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מהומה בבורו פארק

התביעה בדרך: העסקן הקיף את הכתב וקרא לו "עכברוש, מלשין"

עיתונאי חסידי הוקף בערבו של יום רביעי על ידי המון חרדי זועם והותקף בצעקות. מי שניצח על המחאה נגדו היה העסקן אשי טישלר שכעת מאוים בתביעה על ידו. אנשי תקשורת ולא רק - גינו את המקרה כמו ג'ייסון גרינבלט שכינה זאת "חילול השם" ו"התנהגות מגעילה" • צפו

התביעה בדרך: העסקן הקיף את הכתב וקרא לו "עכברוש, מלשין"
ג'ייקוב קורנבלו מחולץ מתוך ההמון צילום: צילום מסך

ג'ייקוב קורנבלי, כתב ב'ג'ואיש אינסיידר' עדכן את עוקביו בטוויטר כי הוא יגיש תלונה נגד פעיל ועסקן מוכר בבורו פארק, אשי טישלר בגין 'הסתה ותקיפה פיזית'.

קורנבלי צייץ כי הוא נפגע בראשו ונבעט בעודו מכונה "נאצי" על ידי מה שכינה "קהל זועם של מאות מאנשי הקהילה".

בתיעוד וידאו נראה טישלר קורא לקורנבלי "עכברוש" ו"מלשין" ומעודד את הקהל לעשות את אותו הדבר - בקריאה "כולם לצעוק מויסר", ואכן הקהל צעק יחד קריאות לעברו, לבסוף חולץ הכתב עלי ידי שוטרים.

אנשים נשמעים בתיעוד צועקים ביידיש "צריך להרוג אותו". בזמן פרסום המקרה, זה עדיין היה סיפור מקומי, אך מהר מאד זה כבר הפך לסיפור לאומי, כאשר נבחרי ציבור רבים גינו את האירוע, כמו גם כתבי חדשות מערוצים שונים שפרסמו סרטונים של האירוע בטוויטר.

זו לא הפעם הראשונה שקורנבלי מעורב במקרה שהביא לזעם של הקהילות, קורנבלי דיווח באפריל על בית כנסת שפעל למרות הסגר, והביא עליו כעס גדול מצד אנשי הקהילות.

נגד קורנבלי ושני חברי קהילה אחרים פוזרו פשקווילים בשכונות החרדיות בהם נכתב כי הם "מויסרים".

ג'ייסון גרינבלט, מי שהיה שליח הנשיא טראמפ למזרח התיכון, כתב בטוויטר: "איזו מבוכה, חילול השם, התנהגות מגעילה, אני שמח שהמשטרה וחברי הקהילה נכנסו ועזרו לו, קורנבלי אני מקווה שאתה בסדר".

חבר הקונגרס הדמוקרטי ג'רי נדלר, הגיב גם הוא ויצא להגנת העיתונאי: "אלה חדשות אימתניות מאת קורנבלי, אמנם זה עשוי להיות מיעוט קטן בתוך קהילה קטנה, אבל זה מגעיל והאחראים צריכים לתת דין וחשבון לאלימות כזו".

מויסר אשי טישלר ג'ייקוב קורנבלי תקיפת עיתונאי תביעת דיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד