י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חרג ממנהגו ופונה לציבור

ההצגה המושקעת מוצעת להורדה והשחקן כואב: "הורסים עבודה"

לרשתות השיתופיות עולים מדי יום רבבות חומרים בעלי זכויות יוצרים שהשקיעו כסף ושעות של עבודה. אחד הנפגעים בימים אלו הוא הזמר והשחקן הצעיר לייבי וידער, כוכב ההצגות ביידיש בארה"ב שהצגה שלו מוצעת להורדה בחינם: "זה מוציא את החשק מכל רצון להביא עוד תכנים"

ההצגה המושקעת מוצעת להורדה והשחקן כואב: "הורסים עבודה"
לייבי וידער צילום: באדיבות המצולם

הזמר והשחקן לייבי וידר מארה"ב, נמצא בימים אלו בסערת רגשות ובמפח נפש גדול, זאת לאחר שהצגה עליה עמל במשך חודשים דלפה לרשת והוצעה לרבים להורדה חינם אין כסף.

לייבי הינו זמר בעל קול ייחודי, לצד חברותו במקהלת 'ידידים' האמריקנית הוא גם משחק בהצגות ביידיש, שזוכות בשנים האחרונות להצלחה כבירה, עם אלפי צופים בלייב ולאחר מכן ההצגה נמכרת על גבי דיסקים, וידר נוטל בהן חלק פעיל ומרכזי. בחול המועד סוכות הוא תכנן להציג את ההצגה 'איבערן קעניגרייך' (ברחבי הממלכה), אלא שנגיף הקורונה המשתולל וההגבלות הבזיקו רעיון במוחו למכור את ההצגה מוקלטת על גבי דיסק, אלא שגורמים זדוניים העלו את ההצגה במלואה לרשת 'טלגרם' ולייבי נמצא כעת במאבק לחדור לליבם כדי להסיר את החומר מהרשת וגם מבקש מהציבור לא להיות שותף לדבר עבירה ולא לצפות ביצירה הגנובה. 

שחקני ההצגה מצטלמים בסוף ההפקה.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מספר לייבי וידר בסערת רגשות: "מאוד כואב לי על הדבר הזה, ממש כאב לב, אנשים פשוט הורסים עבודה קשה, כל פעם שמוציאים דיסק זה קורה, עצוב שכל פעם שזמר רוצה להוציא דיסק, הוא חושב 150 אלף פעם אם שווה, תוך דקות זה נמצא באלפי חשבונות טלגרם, חיים בעולם של לחיצת כפתור, ואנשים לא קולטים מה הם עושים, הם לא מתכוונים להרע, אבל מספיק אחד שיפיץ והכל נהרס, שמים כל כך הרבה כסף ואז הכל הופך להפסד".

לדבריו: "זה מוציא את החשק מכל רצון להביא עוד תכנים, החלטנו הפעם שאנחנו כן ניתן לאנשים להוריד בפרטי אצלם בבית, בגלל הקורונה, ואנשים יושבים בבית והכל סגור ואין אפשרות לקנות, אז נתנו אפשרות לצפות בבית, ואז באים כמה אנשים ועושים הקלטה והסרטה ומפרסמים, ועושים נזק עצום לכולם. למה שניתן שוב את אפשרות לצפייה פרטית לאנשים בבית, כל כך הרבה כסף הפסדנו, ממש גניבה, וכל הלכות גניבה שיש פה, כואב לי הלב". מסכם לייבי את השיחה עם 'בחדרי חרדים'.

אתמול פרסם לייבי הודעה מוקלטת באמצעותה ניסה לחדור לליבם ופתח את דבריו: "אני לא עושה זאת בדרך כלל, אני לא נמצא בקבוצות פתוחות, אני אף פעם לא משאיר הודעות ציבוריות, ואני משער שאני אתחרט על ההודעה הזאת".

"אני מנסה להבין מה הלך כאן, אנחנו עכשיו בסוכות, עברו ראש השנה ויום כיפור, כולם מתפללים, רוצים ישועה ושנה טובה ומתוקה, אני לא מדבר על גניבה, אני מדבר פה על לב יהודי, אנשים נותנים מזמנם ומרצונם ימים כלילות ועומלים קשה מאד להוציא משהו מענין, חברים אנשים חרדים ופשוט לוקחים בלי רשות, אני בכלל לא מדבר על הענין של לגנוב, איפה הלב, היושר, האישור ככה לעשות, אנשים רוצים לשמח ילדים, לעשות להם הופעה טובה, ויורקים להם בפנים בחזרה".

בשלב זה פנה ללב הציבור הנאמן להצגות אלה ואמר: "אני מבקש ברחמים גדולים, מהאנשים שמפיצים את ההצגה שלי בקבוצות, תחשבו על עצמכם, עליכם אני מרחם, אתם לא עושים מצווה בלהעביר את זה, אתם פוגעים בעולם הזה ובעולם הבא שלכם, אני יודע שאנשים לא חושבים, לא מבינים שהם עשו את זה וזה לא בסדר, אני דן לכף זכות, אחד מהאנשים שהיו מעורבים בזה, שמע שזה מסתובב בטלגרם, ואמר שהוא לא מוחל לאנשים לא בעולם הזה, ולא בעולם הבא, זה לא בדיחה, אנחנו נמצאים בימים קדושים, וכולם רוצים שנה מאירה, שנה בריאה, שנה טובה, ואף אחד לא רוצה לקחת את זה על הכתפיים שלו, אני מבקש שתגיעו לאיש שמפיץ את זה, ותגידו לו להפסיק". סיכם לייבי את ההקלטה.

הצגה חרדים לייבי וידר איבערן קעניגרייך הצגה באידיש טלגרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד