הפוסק החסידי: "אסור לסגור בתי כנסת וישיבות; אי אפשר להתפלל בחוץ"
הגרמ"ש קליין מגדולי פוסקי הדור החסידיים המקובל על כלל הקהילות יוצא בשיעורו הנמסר בליל הושענא רבה במתקפה חריפה על הטיפול המוזנח בבתי החולים בחולי הקורונה ועל הפחדת הרשויות "לנו יש דברים אחרים ואנחנו לא יכולים לחיות בלי תורה ומצוות" | הדברים המלאים
בלילה שכולו תורה המועבר כמדי שנה עם מיטב המרצים ומגידי השיעורים, המאורגן על ידי ד"ר מנחם ברייר ומועבר בשידור חי ברדיו 'קול חי', מסר רב שכונת אור החיים בבני ברק, הדיין הגאון רבי משה שאול קליין, מגדולי פוסקי ההלכה בדורנו שיעור בענייני דיומא במהלכו עמד על עניינים הנוגעים לנגיף הקורונה.
'בחדרי חרדים' מביא את עיקר דבריו של הדיין המשקפים את השקפת העולם של הציבור החסידי בישראל.
בדבריו אמר: "אני לא אומר מה לעשות למעשה, אלא מה ההסתכלות על פי ההלכה - אין בעיה להתכנס על פי ההלכה לצורך מצווה כי המצווה שומרת, זה לא נחשב שכיח הזיקא לפי האחוזים הקיימים".
"ההסתכלות של אנשי הרפואה היא לא של תורה...אלו שלא אנשי תורה לא מבינים שהתורה והמצוות הם החיים של עם ישראל. בדבר הרשות צריך לשמוע בקול הרופאים, אבל בדבר מצווה ההסתכלות היא אחרת אם הרמטכ"ל היה במלחמה, האם היו אומרים הוא בבידוד הוא חולה קורונה אז החיילים אסור להם להתאסף יותר מעשרה ואז הוא לא ינהל את המלחמה? מבינים שזה פיקוח נפש. יודעים שיהיה מוות וודאי לכן לא אומרים את זה".
"אם היו מבינים שהושענא רבה זה יום הדין שצריך להרבות בתפילה, אין יותר חיוני מזה, זה כמו הצבא והם יצליחו זה רק אם יתנו להתפלל וללמוד, ואם לא זה סכנת נפשות ממשית - ביטול תורה ומצוות".
"הפחדים שהרשויות מכניסים בנושא של הנגיף עושים נזקים עצומים בנפש להרבה אנשים. אני מכיר אנשים שהיו חזקים ומהפחדים האלה הם פשוט לוקחים כדורי הרגעה כדי לצאת ממחלות הנפש, וצריך לקחת את זה גם בחשבון ולדעת את המכלול שזה גורם לנזק עצום והפחדה. צריך לדעת שוודאי צריך להיזהר אבל הפחדים שמכניסים זה מזיק מזיק מאוד להרבה אנשים".
"ועוד יותר" אמר הגרמ"ש, "אפילו בנושא של רפואה זה מזיק מאוד מאוד, אני יודע מסיפורים על אנשים שהיו בבתי אבות ולקחו אותם לבתי חולים בגלל הקורונה והם חזרו משם אחרי חמישה שבועות ואמרו לי אלו שמנהלים את בתי אבות שהם חזרו שהם הורידו 15 קילו פחות כי בגלל הפחדים הטיפול הוא לא טיפול כמו שצריך, אמרי לי אחד המאושפזים שהיה אחד שנפל מהמיטה ולקח הרבה זמן עד שהרימו אותו ובגלל המיגון לקח הרבה זמן להרים אותו וזה דבר שזועק לשמים שיש זלזול בנושא של רפואה".
"אני יודע סיפור מקרוב שהיה אדם שהיה לו התקפת לב ובא מד"א ועד שנכנסו לטפל בו הם לבשו קודם את כל המיגון וכבר לא היה במי לטפל היה יותר טוב לקרוא לחברה קדישא ולא למד"א".
"יש את שבועות הרופאים שרופאים נשבע שמטפלים בכל חולה במסירות נפש וכאן נעלמה מסירות הנפש".
"אלו שמתו מהקורונה אם היו עושים פילוח של החולים הקשים וסופניים והחולים הבריאים הרגילים היו רואים שזה פרומיל נמוך מאוד, וזה לא סיבה לא לטפל בחולים כמו שצריך והדברים האלה מביאים את הפחדים".
הגרמ"ש קליין סיים את דבריו ואמר: "צריכים להסתכל רק לגופם של דברים כי לנו יש דברים אחרים ואנחנו לא יכולים לחיות בלי תורה ומצוות".
לדבריו: "אסור לסגור בתי כנסת, אסור לסגור ישיבות, זה כמו דגים בלי מים, להתפלל ברחוב זו תחלופה לא נכונה, הישיבות זה החיים שלנו, אי אפשר להגיד תתפללו בחוץ, אי אפשר להתפלל וללמוד כמו שצריך כך הישיבות ובתי הכנסת זה חיים שלנו".
אין זה אלא סברת ותחושת עצמו ולא הסתכלות של הלכה (ל”ת)
משה
דעת התורה הוא דעת מרן הגר"ג אדלשטיין שליט"א שפסק 'להקפיד לשמור על כל כללי ההתרחקות והזהירות הנדרשים כפי הוראת הרופאים' (ל”ת)
ישכר
הריני מבקש מחילה מגדול מורי ההוראה בישראל אשר לו אלפי תלמידים על אשר נכשלתי ופגעתי בכבודו בתגובתי כאן – ואף שיש צדדים לכאן ולכאן דבריו הם דברי אלקים חיים – וה' יסלח לי (ל”ת)
יתומי הקורונה
ומי יעמוד מול יתומי הקורונה בראש מורם ויגיד: נאלצנו להקריב את המשפחות שלכם על מזבח של חוסר הידע וחוסר האחריות. נעלמה מסירות הנפש של הרופאים? אין כפיות טובה גדולה מזו כלפי צוותי הרפואה שעושים ימים כלילות עבור הציבור שלנו. מאחלת שהחסידים לא יזדקקו לשירותי הרופאים המסורים הללו. בחדרי, אכזבתם שפרסמתם דברים אלו!
מי יעמוד מול יתומי תאונות הדרכים אתה מוכן לחזור לסוס ועגלה (ל”ת)
יוסי
ניכרין דברי אמת! (ל”ת)
חרד לדבר ה'
התורה הקדושה
מני
היא תעמוד מול היתומים ותגיד ששמרנו על דעת תורה לא על דעת ראשי ישיבות שאינם מוסמכים לפסק הלכה אלא לדעת מי שבאופן מיוחד התמחה בענייני רפואה על פי הלכה והוסמך על ידי גדולי הרבנים והפוסקים מכל הגוונים להיות הרב הפוסק של בית חולים מעייני הישועה
ניכנס לי לחשיבה
יוסי
זה בדיוק מה שההגיון שלי אומר לי הוא הצליח לווטא את זה איש חכם
רוב דבריו המובאים אינם הלכה אלא תלונות אישיות
נדבורנאי
יש לי הרבה כבוד לרב ותמיד מאזין לו אבל הפעם לעניות דעתי ועם כל הכבוד אלו יותר טרוניות מדברי הלכה. במידה רבה הפוסל במומו פוסל כיוון שהוא טוען בצדק כי רופאים אינם מבינים חשיבות תורה הרי שהוא מתרשם מחוויות של מכרים ושיחות עם מנהלי בתי אבות ולא מדבר הלכות. השאלה כאן היא רמת הציווי של נשמרתם והיקפה במה שלדעתו אינו סיכון המצדיק ביטול תורה ועל זה היה צריך לדבר.
הרב הוא אחד הפוסקים של מעיני הישועה במקרים קשים של חולים סופניים וכדומה לדעתי קורה לו משהו לא טוב השתבשה דעתו ? כמובן שאסור בתכלית לשמוע לו ה' יעזור וחג שמח
תקרא הכל חבל שדילגת
מני
הוא מתייחס לאחוזים הנחשבים סכנה שמתירה זלזול בענייני תורה תפילה ומצוות
חמור מאוד מה שהוא כותב .זה חוסר רצינות לסכן חיים. וגם חוסר אמת
א הקובע בענייני בריאות זה רופאים 2 אין סיבה לסכן חיים בשביל ליתפלל במתחם סגור 3 ולכן בגלל שיש מגיפה נהפוך את הכל להפקרות מוחלטת ולזילזול מוחלט אפילו עם בעקבות זה יהרגו אנשים חוסר רצינות וחוסר אמת בהחלטה שלו
אני ועוד מאות חרדים מתנדבים באירגונים, היינו ממזמן לומדים רפואה באופן מקצועי, לולי ההתנשאות והחוסר התחשבות בחרדים - בצרכנו ובערכינו - במוסדות האקדמיה
קשקושים... לו היו מרשים מתוך כבוד לתרבותנו, היה לנו הכל לבד ללא החילונים - רפואה, כלכלה, ואף השכלה מדעית (שכידוע שהיא בעצם אינה סתירה לתורה ואכמ"ל) ואולי אף צבא חרדי...
אמנם מרן הגרש"ז אויערבאך זצ"ל כתב דלגבי רבים אפילו אחוז קטן של סיכון נחשב פיקוח נפש::
הרב פרבשטיין מספר כי בא אל הרב אויערבאך ביחד עם חייל דתי , אשר שירת בצבא בחיל המודיעין ושאלתו בידו כדלהלן : בצה"ל הצליחו לעלות על רשת תקשורת של מדינה עויינת ולפענח את הצופן שלה . תפקידו של החייל היה לעסוק בפענוח הצופן באמצעות מחשב . הפענוח היה כרוך בחילול שבת . טענתו של החייל למפקדיו היתה , כי בשבת רצונו לפענח רק חלק מהשדרים , אלו שלדעתו קיימת לגביהם סבירות גבוהה שהם נוגעים לישראל . אבל , שדר שהסבירות שהוא קשור לישראל נמוכה , ברצונו להניחו ולפענחו רק במוצאי שבת . המפקדים טענו כי על החייל לפענח את הכול ומיד , שמא יימצא בכך צורך . נשאלה השאלה : האם ביחס לדבר שסבירותו כה נמוכה ניתן לחלל שבת משום פיקוח נפש ?! הרב אויערבאך פסק כי החייל חייב לפענח את כל השדרים , מכיוון ב שהגדרת ספק פיקוח נפש לגבי ציבור שונה מאשר ההגדרה לגבי יחיד וכה הבהיר : למרות שאין כל הבדל בהלכה בין פיקוח נפש של יחיד ושל רבים ואף על ספק פיקוח נפש של יחיד מחללים שבת , בכל זאת יש הבדל גדול ביניהם ברמת הסיכון הנחשבת לפיקוח נפש . תיתכן דרגת סיכון שאצל יחיד לא תיחשב פיקוח נפש , ואילו אצל ציבור אכן תיחשב לפיקוח נפש . למשל , אנשים אינם נרתעים מנסיעות בין עירוניות , על אף שיש בהן אחוז סיכון מסוים , נניח של אחד ל- 10,000 . אבל ראש מדינה אשר יטול סיכון של אחד ל- 10,000 על מדינתו ייחשב כבלתי אחראי למעשיו , שכן על ציבור דרגת סיכון כזו נחשבת לסכנה . לפיכך יש לפענח את כל השדרים , כיוון שהנידון בהם הוא בטחון המדינה , אע"פ שאותו אחוז של סיכון לגבי אדם פרטי לא היה נחשב לפיקוח נפש. (מתוך החיים בהלכה עמ' 100).
כל זה מבחינת מבטו של המנהיג לא כן מבחינת הסתכלות כל יחיד ויחיד
גם לדמות מילתא למילתא צריך בינה. (ל”ת)
מאחורי התנור
👍👍👍 (ל”ת)
👍👍👍 (ל”ת)
יש לחלק
חושב
אף אם נניח שהקרונה זה פיקוח נפש, השאלה היא מה לעשות בגלל כך, סגר ?! איבוד פרנסה, לחצים נפשיים, שמביאים להתאבדויות, דחיית טיפולי רופאה בסיסיים המוספים לעקומת המוות, הם גם פיקוח נפש !
אז אולי יש לומר שאין דוחין נפש מפני נפש כיולדת ועובר, ושב ואל תעשה סגר עדיף ?
וגם הדרדרות בחינוך ועזיבת דרך התורה נחשבת לפיקוח נפש... ראה בשו"ע הלכות שבת לגבי חילולה כשבתו נלקחה לשמד
קטונתי! מבקש סליחה! אבל אי אפשר להחשות. יש כאן נגיף, הוא מדבק בחללים סגורים פי כמה מאשר באוויר הפתוח. כולנו מתפללים לקב"ה, מנע מגיפה מנחלתך! למה להפוך את הדבר למלחמת דת חלילה? נלחמים למען כל אחד ואחת שלא יפגעו חלילה!!! צריך להפסיק להיות טקסיים, צריך להיות עובדי ה' בכל מקום ובכל זמן . גם ברחובה של עיר ניתן להתפלל ולזעוק אל ה'. מועדים לשמחה וסליחה!!!
אחים המכונים 'חרדים' מקנא בכם! איזה עוצמות, איזה רוח גדולה. אני יושב רחוק, לא מתחכך בכם בימים אלה. אבל אני מרגיש את הרוח הגדולה של 'ישראל סבא'. הרוח הזאת לא נכנסת בתוך תבניות של משמעת ל'רשויות'. זה רוח שבוחרת איך להתנהג לפי האמת שהיא רואה לנכון. לא בהכרח שזה יתאים לרשויות. יש רבנים שאומרים שמה שהרשויות אומרות זה האמת. ויש רבנים – שלא! תלמידיהם של האחרונים לא יתפעלו יתר על המידה ממה שהמדינה אומרת, כי זה עומד נגד ההלכה. כמה זה חזק! כמה אני מחכה שהציבור החרדי יכניס את הרוח הזאת לצבא. שהצבא יהיה צבא ה'. צבא של צו אלוקי. וַיֹּ֣אמֶר הַמֶּ֡לֶךְ לָרָצִים֩ הַנִּצָּבִ֨ים עָלָ֜יו סֹ֥בּוּ וְהָמִ֣יתוּ׀ כֹּהֲנֵ֣י יְקֹוָ֗ק כִּ֤י גַם־יָדָם֙ עִם־דָּוִ֔ד וְכִ֤י יָֽדְעוּ֙ כִּֽי־ בֹרֵ֣חַ ה֔וּא וְלֹ֥א גָל֖וּ אֶת־אזנו אָזְנִ֑י וְלֹֽא־אָב֞וּ עַבְדֵ֤י הַמֶּ֙לֶךְ֙ לִשְׁלֹ֣חַ אֶת־יָדָ֔ם לִפְגֹ֖עַ בְּכֹהֲנֵ֥י יְקֹוָֽק: צבא אלוקי יודע לסרב פקודה אפילו לשאול המלך, אם זה נגד רצון ה'. בשביל זה צריך להיות עבדי ה', עבדי התורה. 'ולכה לישועתה לנו'!!
כמדומה שכבודו ועוד רבים מהמגיבים לא הקשיבו לשיעור, הגמ' בפסחים (ח) [ובעוד מקומות] אומרת שלא צריך לבדוק חמץ בחורין שבקיר מפני הסכנה, וע"ז שואלת הגמ' "והאמר ר' אלעזר שלוחי מצווה אינן ניזוקין היכא דשכיח היזיקא שאני" וכו', ומבואר דבדבר מצוה צריך לקיים אף היכא דיש חשש סכנה בדבר, אלא שבמקום ששכיח היזקא אז לא סומכים על הנס, ואת זה לא מחליטים הרופאים האם זה נכלל בתוך הגדר של שכיח היזקא או לא, הרופאים רק מידעים את הרבנים מה המציאות, אף אחד לא טוען שהקורונה לא הורגת אלא האם זה נכלל בגדר שכיח היזקא וספק פיקו"נ או לא, וזהלא ניתן להחלטת הרופאים וודאי שלא למגיבים טיפשים שפוערים פיהם נגד תורת ישראל, ואגב אף אחד לא ענה פה על מה שהביא כאן בשם מרנא החת"ס שלא סגר הישיבות בזמן מגיפה קשה יותר, אז נא לחשוב לפני מה שכותבים. [לגוף הענין האם יש לפסוק כמותו או לא , איני נכנס כי הוא לא הפוסק היחיד והרבה פוסקים בני זמננו חולקים עליו וע"כ כל אחד ינהג כדעת רבותיו, אבל מה הקשר 'כל ישראל ערבים' זה סה"כ בא לומר שאם יהודי אחד עובר עבירה כולם נענשים אם לא מיחו בו, ואי"ז שייך לכאן. ולמגיב כאן שדימה לתאנים זה פשוט בדיחה לפי מה שהובא לעיל ודו"ק ותשכח, (ואגב יש להעיר, הרי מתאונות דרכם כמדומה מתים יותר אנשי בשנה לעומת הקורנה וזה ברור שאם לא היו נוסעים ברכבים אלא בסוס ועגלה כמו פעם היו מתים פחות, נו אז למה בזה אתם לא מחמירים, אלא מאי זה לא נוח לכם, נח יותר שיסגרו את הבתי כנסיות, כי מה הבעיה, מה כזה דחוף........... אז צריך להבין שאתם פשוט לא מבינים מה תורה ברבים מה תפילה ברבים וזה נתון להחלטת גדו"י ולא ל.... וד"ל)
כואב לשמוע
קצת שכל
למה אי אפשר להתפלל בחוץ? בכל מקרה כתוב בשולחן ערוך שלא מכוונים בזמן הזה... למה אי אפשר לסגור בית כנסת? זה מסוכן? אם על פי הלכה שזה מה שצריך, אז זה לא מסוכן... כמה רבי ישראל סלנטר חסר לנו... ע' הנהגתו ביום כיפור... דיבורי סרק לא מתאימים לתלמיד חכם אחראי כמותו. והוא רחום יכפר עון
בשו"ע כתב "לעולם ישתדל אדם להתפלל בביהכנ"ס, שאין תפילתו של אדם נשמעת - אלא בבית הכנסת "
מניין לו לכבודו שהחיוב להתפלל בבית הכנסת הוא בשביל יתר כוונה?
יצחק
אפשר ללמוד תורה ומצוות ולהיות קרוב לה' גם בבית תבין כבוד הרב אף אחד לא רוצה לבטל אף מצווה. אבל רוצים שלא תהיה חלילה רוצח נפש בשגגה בשם התורה. אנא עבדא דקודשא בריך הוא! ומה שהשם רוצה אני יעשה ואם השנה הוא עשה שנשאר אז נישאר בבית ונעשה חשבון נפש אבל לא נהיה אויבער חוכעם?!?!
אולי לא על הפרט, אבל ברור שכשיש הדבקה המונית יש קרבנות בנפש רח"ל, וגם אנשים נהיים חולים קשים וקלים. ואיך אפשר להבטיח של יהיו ניזוקים, כאשר רואים שיש ניזוקים?
אני מכיר סיפור של יהודי מבוגר סיעודי שהגיע לטיפול לא מסובך אבל טיפול שחייב לעבור. הגיע לבית חולים, עשו לו בדיקת קורונה ויצא חיובי, מיד הכניסו אותו למחלקת קורונה, במחלקת קורונה לא עושים את הטיפול שהיה אמור לעבור, ולכן שכב סתם ללא כל עזרה וללא אוכל ושתיה, לאחר שזה התגלה למשפחה רצו מהר לשחרר אותו הביתה כדי שלא ימות ברעב וכמובן שלא עבר את הטיפול שהיה צריך לעבור. לאחר כשבועיים הוא נפטר כי לא קיבל את הטיפול החיוני. עוד אחד שנפטר בגלל הקורונה ולא מקורונה.
זו עוד תוצאה של התנהגות חסרת אחריות שלא מאפשרת לחסל את הקורונה
אז במה פרופ רביד טעה?
מתנערים מהחוקים וההגבלות ואז צועקים למה מכפישים את הציבור החרדי. אם אתם רוצים לקבל את הדברים של הרב תלכו ביושר עם הביקורת (חריפה ככל שתהיה) שתושמע נגדכם. אני כחרדית בסיכון פשוט מתביישת וחרדה
פטרו מצום רק אלו החולים שמצבם גרוע. השאר לא קבלו פטור מצום אלא התחלק בין אלו שאוכלים שיעורים או שותים שיעורים או שצמו לגמרי. אלו שבכל שנה מקבלים פטור מצום בלא''ה אין אפשרות לומר שבגלל הקורונה קיבלו פטור גם אם נדבקו.
צום כיפור
אכן
פטרו מצום רק אלו החולים שמצבם גרוע. השאר לא קבלו פטור מצום אלא התחלק בין אלו שאוכלים שיעורים או שותים שיעורים או שצמו לגמרי. אלו שבכל שנה מקבלים פטור מצום בלא''ה אין אפשרות לומר שבגלל הקורונה קיבלו פטור גם אם נדבקו.
תורה ומצוות בחיצונת תלויה על הרגלים ובפנימיות, המוח והלב יוצרים שמחה בכל מצב. (ל”ת)
הבוקר נפטר חסיד ברסלב, הזמר הצדיק, דדי בן עמי זצ''ל, ממחלת הקורונה! השמרו לנפשותיכם ואל תטו אוזן למי שמכחיש או מזלזל במחלה! העובר על ''לפני עיוור לא תתן מכשול''!
יש חילוק בין פק''נ מידי לאינו, בין שכיח הזיקא ללא שכיח הזיקא דרך אגב אותו פוסק הוא הפוסק המוכן בהלכות פיקוח נפש, ומונה במיוחד על ידי הרב וואזנר זצ''ל שסמך עליו בעינים עצומות.
חבל חבל הוא בא כנראה לתרץ את ההתנהגות של ויזניץ, לא זכיתי להבין דבריו וכי אי אפשר להתפלל בחוץ ללמוד תורה בבית אף אחד לא אומר לא לקיים מצוות לא זוכה להבין דבריו פשוט אבסורד
חבל חבל הוא בא כנראה לתרץ את ההתנהגות של ויזניץ, לא זכיתי להבין דבריו וכי אי אפשר להתפלל בחוץ ללמוד תורה בבית אף אחד לא אומר לא לקיים מצוות לא זוכה להבין דבריו פשוט אבסורד
על מה נחרב הבית השני על שלא הקפידו על בין אדם לחברו למרות שבבית ראשון בין אדם למקום הקפידו קלה כבחמורה, אותו דבר מזלזלים בבין אדם לחברו לא חסים על חייהם של אחרים ומקלים בואהבת לרעך ואולי אפילו יותר גרוע שגם במצוות ונשמרתם שהיא בין אדם למקום מקלים על זה נאמר 'דמו בראשו"
עקרות מחלות לב וריאות ונזקים רבים נוספים ה"י, זה לא נלקח בחשבון?
יוסי
מתוך הנזקים הרבים שמוכח שעוברים המתרפאים מי יודע כמה מזה יקצר חייהם? ומי בא לאסור את התורה והמצוות, תפילה ולימוד תורה אפשר גם בריחוק, גם בבית גם בלי התקהלות. לא מובנים דברי הרב, ועובדה שכל גדולי הדור שאינם חסידיים סוברים להיזהר ולהישמר מאד מאד
אני לא יכול לדבר נגד רבנים וכמובן אין לי זכות לדבר. אבל הליטאים והספרדים צריכים לומר בפה מלא אין דרכם של החסידים דרכינו ואנחנו לא מסכימים איתם. כנראה המחלוקות בין החסידים למתנגדים בימינו גדולים הרבה יותר ממה שחשבתי. לא פחות מהמחלוקת שהיו בהקמת החסידות. פשוט הם התאחדו מכיוון שהיה אוייב משותף כמו ההשכלה בעבר וכיום החילוניות. אבל הפערים גדולים מידי .
כל מי שמזלזל בדבריו פשוט כופר בדברי חז''ל שאמרו ''תורה מגנא ומצלא'' ושאמרו ''שלוחי מצוה אינן ניזוקין'', ואע''פ שבמקום דשכיח היזיקא הם ניזוקין, מי שיעיין במפרשים שם יראה שהגדר הוא במקום שוודאי יהיו ניזוקין. ויש בזה אריכות בפסוקים, איך שיהיה הלכות לא פוסקים מהרגש לפי ההפחדות שמלעיטים בחדשות, את מצוות ''ונשמרתם'' גדולי ישראל יקבעו את גדריה וכלליה, ועל פי גדרי ההלכה נשמרים מן הנגיף, ולא על פי הפחדות ומספרים של נתונים, שרוב מוחץ של המספרים נדבקים אבל כלל לא חולים, ומתוך החולים הרבה בכלל לא במצב סכנה, כך שהשכיח היזיקא בספק אם אפשר לקרוא לו ''שכיח'', הבעיה שרוב הציבור מולעט מהתיקשורת הזמינה, ואילו היו מגלים את המספרים של המתים ממחלות אחרות ואחוזי הדבקות, אז גם לפני הקורונה היו עושים סגר. דבר אחד ברור שכל מי שהוא חרדי חייב לנהוג בנושא הקורונה רק כפי רצון התורה וההתייחסות של גדולי ישראל היא התורה בעצמה כפי שכתבו המפרשים על מצוות ''ועשית ככל אשר יורוך''. מי שלא נראה לו שיעשה המרת דת, כי זה הבסיס של שמירת התורה..
כל מה שכתבת הוא אמת לאמיתו של תורה. ידוע שדעת בעלי בתים היפך מדעת תורה. באשר למצוות ועשית ככל אשר יורוך, הלומד את המפרשים והמקורות ההלכתיים כולל החינוך, יראה שיש לזה גדרים מתי שייך ועל מי שייך, ואם דין זה שייך כשמורים על כמה נושאים בין הלכתיים בין בנוגע לדעת תורה. גם עת לעשות לה' יש לו את הגדרים ההלכתיים שלו וכמעט לא שייך בימינו. להיזהר מסיסמאות המשנים את כוונת הפסוק. רק גדולי ישראל יכולים להשתמש בסיסמה לדרבן בלי כוונה לקיום מצוה, אבל לא באופן גורף כנעשה היום. זה טועה ומטעה.
כל אשר...
כל מה שכתבת הוא אמת לאמיתו של תורה. ידוע שדעת בעלי בתים היפך מדעת תורה. באשר למצוות ועשית ככל אשר יורוך, הלומד את המפרשים והמקורות ההלכתיים כולל החינוך, יראה שיש לזה גדרים מתי שייך ועל מי שייך, ואם דין זה שייך כשמורים על כמה נושאים בין הלכתיים בין בנוגע לדעת תורה. גם עת לעשות לה' יש לו את הגדרים ההלכתיים שלו וכמעט לא שייך בימינו. להיזהר מסיסמאות המשנים את כוונת הפסוק. רק גדולי ישראל יכולים להשתמש בסיסמה לדרבן בלי כוונה לקיום מצוה, אבל לא באופן גורף כנעשה היום. זה טועה ומטעה.
זכה - נעשית לו סם חיים, לא זכה - נעשית לו סם מיתה[
לימוד תורה צריך להיות נקי משפיכות דמים. יש הרבה אפשרויות ללמוד תורה, בלי לסכן את הסביבה ... התירוץ של "ביטול תורה" ממש לא משכנע. וללכת בלי מסיכה זה נטו בא ממקום של אנוכיות, עצלות ופשע כלפי הסביבה ואין סיכוי שיש בזה משהו פסול. ואם היו יותר מפחדים מלגרום לשרשרת הדבקה , היינו היום במצב הרבה יותר טוב
יש מצווה לצום ביום כיפור וחובת כרת לאוכל ביום זה. לפיכך מהיום חולה שיש בו סכנה כי הרופאים אומרים צריך לצום ולמות כי לצום ביום כיפור זה דבר מצווה אכבר מצווה ולא דבר הרשות , כך הביסה הלוגי שלי מדברי הרב... "וחי בהם" ולא שימות בהם , טירוף הדעת!! זה לא הרומאים שהרגו מי שלמד תורה ... פשוט כתבה עצובה שגורמת חילול השם נוראי!
שלום לכולם! אני הקטן ממש לא מסכים עם הרב! אם ריבונו של עולם מביא לנו מגיפה אז אולי אנחנו צריכים להבין מה הוא רומז לנו? אני לא מבין איך רב בישראל יכול לאמר דבר כזה נורא! אם חילוני יקרא את הקטע הזה, זה יעשה חילול השם נורא והיום! וריבונו של עולם לא רוצה את זה! אני בטוח שריבונו של עולם רוצה שנתפלל בחוץ, ונהיה עם מסכות למרות הקושי. ולהכנס לבית כנסת זה עבירה על "ונשמרתם מאוד בנפשותכם" ועל "לא תרצח" ולהיכנס לבית כנסת זה מצווה הבאה בעבירה חמורה! כל התורה (כמעט) דוחה את פיקוח נפש! ומצווה הבאה בעבירה נחשבת עבירה ובטח ובטח שלא נחשבת מצווה! מקווה לפתוח עינים... חג שמח! וגאולה קרובה אמן!
לפגוע בבריאות האחרים ולמות. הוא גם לא אמר זאת בדיוק (ל”ת)
החינוך החרדי פשט את הרגל.
רמותניק
אני סרוג. חרדל. גדלתי באיזור חרדי מאוד, נשכבתי לבית הכנסת החסידי המקסים ליד ביתי בשכונת נעוריי. רציתי לשנות כיוון ולהפוך לחסיד של אדמור מסויים, אבל אז ראיתי את הדחיפות בטישים, עם אפס בין אדם לחבירו. במקווה ראיתי עשרות בחורי ישיבה שרידי בוקר נכנסים בלי לשלם, הם הסבירו לי שזה מקווה של המועצה אז מותר, אפילו גייסו את החזו"א זצ"ל להצדיק את גניבתם. ראיתי את הזלזול בגדולי התורה של הציבור החרדלי, כאילו כל בחור שלמד שנתיים בכולל כבר יודע יותר מרוב רבני היישובים...
ראיתי המון טוב, ויש לי הרבה מה לכתוב עליו. אבל, ותהיו כנים, הנקודה היא שכל החינוך הוא לחוויות של יהדות ולהתנהגות של עדריות. אם בחור ישיבה ישב בבית כמה חודשים ובכך תיפגע יראת השמיים שלו, אז החינוך עקום מיסודו.
כל מי שמבקר אתכם הוא אנטישמי? כשהערתי לבחור שגנב את כניסתו למקווה וניסה להידחף איתי בכוח בקרוסלה, עוד היה לו בחוצפתו מה להעיר לי שאני לא בסדר...
בכאב רב. אותי הפסדתם. התנהגותכם לאחרונה רק מחזקת את דעתי.
יתכבד הרב ה"מעורר" להתנדב בבית החולים להרים מהרצפ את כל החולים שנפלו-תיכף ומיד לנפילתם -עוד טרם יכבוש הציוד מגן ע"מ שלא נזדקק לח"ק אלא למד"א אך כל עוד הוא ממית עצמותיו באהלה של תורה יחדל מביקורתו על מחרפי הנפש שבצוותים הרפואיים נו צנזרתם אותי?
איך יכול רב "מגדולי פוסקי הדור החסידיים המקובל על כלל הקהילות" לומר שבדין לא שומעים לרופאים? הוא לא זוכר הדין של צום ביום כיפור? דין ההוא פחות חמור מלהתפלל בחוץ? (ל”ת)
אני אוהב גדול של הציבור החרדי, תורם לו בהרבה דרכים כלכליות ואחרות, ומגן עליו בכל ויכוח, כבר הרבה שנים. אחרי השבוע שוב איני אותו האדם. מי שאינו מוכן לשים מסכה כדי שאני והורי לא ניפגע, ופרנסתם של כלל ישראל, לא תיפגע, הוא רודף, שמוציא עצמו מכלל ישראל. אלה מילים קשות, אבל אין לי מילים אחרות למה שקורה כאן. אם האיש שבכתבה יראה אותי עם חמורי ברחוב כורע תחת משאו, הוא לא יוריד את כובעו כדי לעזור לי. אני לא לבוש בכיפה הנכונה, הוא ממהר למניין, ויש לו לזה הרבה נימוקים הלכתיים.
האם הגאון רבי עקיבא אייגר (ראה במאמר "מגפה גדולה היתה בעם" בתחילת הלוח "דבר בעתו" השנה) לא ידע את כל הדברים הללו שהרב קליין מנסה למכור?! אם הרב קליין צודק, מדוע הלך רבי עקיבא אייגר עם הרופאים והשלטונות (המשטרה!!! ראו בלוח! גם הוא בקש להלשין לשלטונות על מפירי החק, בדיוק כמו הרב זילברשטיין), ולא הרשה להתפלל יחד כי אם מקסימום 20 איש???? מדוע בקש להתרחק זה מזה?
הרב הזה כבר מזמן שינה כיוון ורוקד מה יפית לקנאים אם אתה רב ופוסק הלכה. אז למה אתה לא אומר מה לעשות. מה פתאום נהיית בעל השקופה שאתה אמר את "הסתכלות" ההלכה האם שמעת מרבך הרב בעל שבט הלוי את המילה "הסתכלות" ההלכה
במחילה מכבוד תורתו דומני שהוא טועה בדבריו לעניין ההלכה, אם כוונתו כפי שאכן צאן מרעיתו עושים וכן כתוב בתשובתו שההתכנסות גם ללא מסיכה. א. שלוחי מצווה אינם ניזוקים היכן שלא שכיח הזק ואני מסכים שאדם וודאי ללא מחלות רקע הגם שהולך לבית הכנסת צפוף עם מאות מתפללים, ללא מסכות לגביו זה לא שכיח הזק למות. ב. אבל זה כן שכיח הזק להדבק עם סימפטומים .ויותר אין זה נקרא כלל הזק אם הוא נשא ללא סימפטומים . ג. אבל עיקר העזרה של המסכה היא לא להדביק ולא לא להדבק ולעניין שלוח מצווה שמדביק מי שהוא אינו שלוח מצווה , אין שלוחי מצווה אינם ניזוקים כמוכח מסוגיה דמילה במדבר בעננות וכדומה. שהרך בסכנה מעבר לשכיח הזק. וזה גם מובן מהעיקרון שמצווה שומרת באידנא דעסיק בה . ג. ממילא צריך להבין שתפילות הימים הנוראים כוללות בחובן את כל האלמנטים שנמצאו מקדמי הדבקה יחדיו . א. מקום סגור. ב. קהל רב. ג. זמן ארוך . ד. מדברים כל הזמן. ה. צועקים ושרים . ולכן קהל של מאות, ניקח לדוגמה ארבע מאות מכיל בחובו כ-20 נשאים בממוצע שיש להניח שמפוזרים בהרבה מקומות . במצב כזה ללא מסיכות מדובר בעשרות אחוזי הדבקה בכל יום של תפילה שכזו . כלומר יציאה מהימים הנוראים עם מאתיים נשאים תהיה חסד שמים ,לכל נשא כזה יש משפחה של כ-10 נפשות בממוצע שהולכים אחר כך לכולל ,לחיידר, לבית הכנסת, לשטיבלך וגם לבית יעקב ולעבודה ואלו שלא שומרים בדבר מצווה בפועל גם לא שומרים ברשות ונגיע די מהר אפילו אם ישמרו ברשות, לאלפי נדבקים שמתוכם כבר צפוי לנו מקרה מוות רחמנא לצלן. כלומר לא רק שכיח הזק אלא מוחזק ונאמד שיהיה הזק ..מסקנה המורה להתכנס לתפילות הימים הנוראים ללא מסכות ועושים כן מחמת הוראתו קרוב לוודאי שיגרום מוות. וזה אסור אם מצד אל תשים דמים ואם מצד שמור נפשך כמהלך ברמבם.
אם אכן כנים הדברים שיש בתפילות ללא מסיכות גרם מוות כמעט וודאי ואפילו אם זה היה רק שכיח הזק ,ואפילו רק חשש שעלינו לחשוש בפקוח נפש ולא במחיר לבישת מסכות והכבדת מה על הנוחות. מכיוון שהנפגע העוסק בדבר הרשות כאמור אינו תחת שמירת העוסק בדבר מצווה אסור להורות כן ללא מסכות . והיה ואסור אין הקב"ה רוצה כלל לעשות איסורים בשביל תפילת יום הדין ונמצאים עוברים עבירה תחת מצווה ואין שום תועלת בלעבור עבירות מבחינת שמירה והצלחה נהפוך הוא ,רב ישראל סלנטר כינה דבר זה פרומה נגיעה, אנו כפופים להלכה ולא הולכים לתפוס מלאכים בניגוד לה, נקודה. כך שהנידון הוא דבר ההלכה ואחרי שמותר עם מסיכות ואתם בלבד כך צריך להורות וכך צריך להדגיש בפרט לציבור שלא לובש, ובפרט שבתשובתו אמר שגם מסכות לא צריך .
הגרמ"ש קליין לא אומר שלא צריך להישמר, הוא סה"כ תוקף את הפאניקה ואת ההגבלות ששמו על בתי הכנסת, ובזה יש הרבה רופאים ברחבי העולם שלדעתם הפאניקה זה עוד יותר גרוע מהקורונה, בפרט עכשיו פורסם (החילונים כבר מודים בזה, אפילו שזה היה לי פשוט מתחילתו) שתחבורה ציבורית מסכנת יותר מהתקהלות בבתי הכנסת, אז יוצא שסתם הגבילו אותנו, רק לחלונים התחבורה ציבורית זה דבר שא"א בלעדו, ואצלנו בתי הכנסת. (ל”ת)
אבל מדוע הוא לא אומר שצריך מסכה וריחק חברתי בבית הכנסת???????
Kמגיב מעלי, לגבי מה שצריך להישמר הוא כבר כתב את פסקו עוד כבר מהגל הראשון, כל הפולמוס כאן זה אם לאטום את הבתי כנסיות והישיבות, והוא בתור רב גדול וחשוב בישראל אומר את דעתו.
חיים
וזה שאנשים מגיבים פה בחוצפה נוראה כזאת, זה לא בגלל שכואב להם מה שהוא פסק, אלא בגלל שאין להם אמונת חכמים, וממילא עושים ליצנות מכל דבר... ולא ירחק היום שיצחקו גם מר"ג אדלשטיין והגר"ח, כי הבעיה היא בכפירה שהכניסה להם הקורונה הזאת... ולא מוכנים בכלל להקשיב מה שהוא אומר, רק ישר תוקפים אותו. ו"הלועג על דברי חכמים אין רפואה למכתו"... - משהו יותר גרוע מהקורונה. וכמובן כל אחד יעשה כדעת רבותיו, ואגב, הוא לא נמנה בין הרבנים שאני תמיד שואל אותם את שאלותי, אבל אני מכבד ומוקיר ומעריך אותו ואת דעתו שהיא אחת מדעות הדעת-תורה שיש לנו, ובשמחת תורה אני שמח בכל התורה שיש לנו עם כל השיטות והפוסקים, וזה בכלל... "ואלו ואלו דברי אלוקים חיים".
תחבורה ציבורית נפוצה מאוד בציבור החרדי...
והיא צומצה בתקופת הסגר + ויש בה פחות דיבור שמפיץ את הנגיף
גם אויל כי יחריש לחכם ייחשב. מעניין אם הוא גם פוסק לאנשים לסמוך על הנס במקום להזמין אמבולנס. (ל”ת)
לכל המגיבים שתוקפים את הגרמ"ש, "הלועג על דברי חכמים נדון בצואה רותחת", ו"אין רפואה למכתו" - כנראה גרוע מהקורונה שרובם מחלימים, ויש עשרות כאלה מימרות בש"ס
מאמין
וכל אחד צריך לעשות כמו רבותיו, ואם רבו מצווה עליו לשמור על כל ההנחיות פלוס, שכך ינהג! ואם רבו מקל קצת, שיקל גם כ! אבל הברבריות שאני רואה כאן בתגובות מזעזעות אותי פי כמה מהקורונה. "אין רפואה למכתו"... "והוי זהיר בגחלתן שלא תכוה שנשיכתן נשיכת שועל ועקיצתן עקיצת עקרב ולשיחתן לחישת שרף". אנחנו לא רפורמים יש לנו דיינים ופוסקים. והן המחמירים והן המקלים - "אלו ואלו דברי אלוקים חיים".
לזה שמעלי מה קשר במקום שיש חילול ה' אין חולקין כבוד לרב? מה זה קשור? אולי לא נשמור שבת כי זה גורם חילול ה' שאנחנו נראים פאנטים בעיני החילונים?
מה זה הקשקוש של "חילול ה'"? ל"חילול ה'" יש הלכות ברמב"ם ובשו"ע ובאחרונים שאת זה הגרמ"ש יודע טוב יותר מכל המגיבים כאן, ולא מצאנו שבן אדם לא צריך ללכת לבית הכנסת בגלל שזה "חילול ה', אנחנו לא רפורמים... - כמובן פורסם פה שבוע שעבר שהלמדן הגדול בתבל - "ביבי" הוא טוען שזה "חילול ה'". - הוא כמובן אחרי שהקליטו אותו אומר את זה אז הוא הוריד את הכיפה - כי זה חילול ה'... נו באמת. "חילול ה'" זה הלכה עם גדרים מסוימים, זה לא סתם סיסמה... וזה שכתב שלועגים להחלטה של הגרמ"ש, ולא חלילה לו, אז קודם כנראה הציבור פה לא האזין לכל השיעור, ומה שהוא אומר ומצטט מגמרא פסחים לגבי לעשות מצווה אם יש בזה סכנה, ורק היכן שזה שכיח הזיקא אז לא וכ"ו וכ"ו, והוא אמר את דעתו אם הקורונה זה שכיח הזיקא, או לא, ודעתו היא דעת תורה... ואגב בזה, אני חושב שאין רב שאומר שהקורונה זה שכיח הזיקא... ל"שכיח הזיקא" יש גם פרטים שמגדירים אותו. כל אלו הרבנים שמחמירים עם הקורונה זה לא בגלל שכאן זה "שכיח הזיקא" אלא משאר טעמים, וזה כל למדן שישב לכה"פ שנה בישיבה יודע את זה... ואגב, רב שפוסק הלכה, ומזלזלים בהחלטתו, לדעתי דינם כמינים ואפיקורסים גמורים שמתפללים עליהם בכוונה בברכת ולמלשינים. הרי מה שהוא פוסק, זה לא בא ממנו, אלא מהמוח שמלא בחכמת התורה שעליה השקיע כל ימיו ושנותיו, (-ואגב, הרב הזה על אף שהוא נקרא חסידי, הוא מאוד מאוד מקובל בכל הקהילות והחצרות, והוא מאוד מפורסם בבני ברק ואכמ"ל). וכמובן אני לא בא לומר שהוא הדעה היחידה שיש, אלא כל אחד יעשה כרבותיו, ויש הרבה רבנים שסוברים אחרת ממנו, אבל גורו לכם מיום הדין לאלו שמזלזלים ברבנים או בהלכותיהם, (והיו כאן תגובות של אנשים שאני מסופק עם חילונים כותבים בכזאת צורה ירודה, ובכזאת זלזול ברבנים, - האם בגלל הקורונה מותר לזלזל ולתקוף בכל הקדוש לנו?! האם נתנצר בגלל הקורונה?!) ואם יש משהו לא מובן בפסקות הרבנים אז שותקים ומאמינים שיש כזה דעה בתורה, ושבעים פנים לתורה. ואפילו אם הוא בוודאי טועה, אז אסור לזלזל בו ולא בהלכותיו, (הוא לא מלאך, מותר לו לטעות). האדם יכול לבחור לו רב אחר אם הוא רוצה... וזה פשוט.
סוף סוף התחילו להבין שזה לא סיבה לסגור ישיבות ובתי כנסת (ל”ת)
אם מה ששומר על היהודי החרדי הוא רק המסגרת -בתי כנסת .ישיבות וקהילתיות ולא התוכן של לימוד תורה בכל מצב כולל אמצעים טכנולוגיים וקיום מצוות ותפילה שלא בבתי כנסת אזי המצב הינו עגום. (ל”ת)
מה שהוא מסביר זה ההסתכלות הכללית הוא לא דיבר שלא צריכים לעטות מסיכה ולא לשמור מרחק הוא הדגיש שתורה זה חיוני יותר מימה שהמדינה מחליטה מהו חיוני וכמובן שתורה מגנא ומצלא
יישר כוח. אמת. התורה והמצוות מעל הכול, אם אין תורה אין עולם.! תפילה ותורה צריכים יישוב דעת, מאוד קשה להתפלל בחוץ אין ריכוז . בית הכנסת הוא מקדש מעט והשכינה שורה בו והאדם שמור. צריכים אמונה זו מלחמת הטומאה בקודש
כדי להציל חיים, חובה לקיים את המצוות גם מתוך קושי. גם בחוץ, נכון זה קשה, אבל זה רצון ה'. התורה והתפילה ביישוב הדעת שווים יותר מהחיים של בני אדם? הפקרות כזו לא שמענו.
אין לי דעה אבל
מה עם חלל עליו שבת אחת בכדי שישמור שבתות הרבה? 3 חדשים כל האזרחים היו נסגרים בבית והסיפור הזה מאחורינו
צריכים להסתכל רק לגופם של דברים כי לנו יש דברים אחרים ואנחנו לא יכולים לחיות בלי תורה ומצוות".
א.ד.ק
התורה הוא חיינו לאורה נלך באש ובמים בכל הדורות הנאורים [האפלים] יפי הנפש באו עלינו בגזירותיהם למיניהם בטענות בריאות צער בעלי חי וכדומה ובכל הזמנים המתיוונים המשכילים ודומיהם היו כמה וכמה ת"ח שנסחפו עם הזרם. עוד נשארו לנו בדורנו צדיקים ורבנים שלא כרעו לבעל לא אלמן ישראל
האם גם בענייני יום כיפור הוא כך פוסק ונתן לאנשים למות בגלל שחשוב להתפלל ביום כיפור מה עם דברי תוס בב"ק שאדם צריך להיזהר שלא יזיק שמובא בהרבה פוסקים בעניין של העברת מחלות מצווה מגנה כאשר שומרים על ההלכה ומאן דבעי למהוי חסידא יעסוק במילי דנזקין "הפוסק" הזה פשוט לא יודע מה זו תורה ורק חושב שאם הוא שימש אצל גאוני הדור הקודם אז הוא גם קיבל שכל כנראה שלא ראו מה זקני רה"י וגדולי הפוסקים אמרו בעניין הקורונה
1) אולי לרופאים יש מוטיבציה לרשום שמדובר ב"מתי קורונה" כדי שבית החולים יקבל תקציב מיוחד לטובת הנושא ? שהכסף מדבר האמת שותקת. 🤐 בשביל כסף לרופאים אין בעיה לזייף תעודות פטירה וגם הם קיבלו הנחייה ברורה מארגון הבריאות העולמי שהוא משת"פ של סין הקומוניסטית. ((יש מסמך של 14 דפים של ארגון WHO ))
אולי מה שהרג את אותו אדם זה : 2) מכונת הנשמה - הנשמה מלאכותית לפעמים מזיקה והורסת את הריאות 3) ניסויים רפואיים בבני אדם שלא בהסכמה כפי שנחקק ב 1/5/2020 במאי 4) טיפול תרופתי לא מתאים (מינון ועיתוי לא נכון) 5) טיפול רפואי רשלני 6) מוות מרעב וצמא ואי עשיית צרכים 7) זיהום בבתי חולים { 5000 איש מתים מזיהומים בבי"ח מדי שנה.} 8) מחלת רקע קשה שהייתה לו. 9) אולי זה וירוס אחר שיוצר תופעות דומות. {הרי מצאו שהסימפטומים של קורונה ושפעת הם כמעט זהים ? 10) תופעות לוואי של תרופות שנלקחו במשך שנים 11) אולי כי רוצים לממש את האג'נדה ולעשות בארץ ובעולם דילול אוכלוסין במסווה שיש ""מגפה""
זאת *לא מגיפה* זה וירוס מהונדס ומתוכנן כנשק ביולוגי לדילול אוכלוסין.
בעידן שלנו יש 3 סוגי מלחמות : # מלחמה קונבנציונאלית - נשקים, פצצות, טילים, כיפת ברזל וכד' # מלחמה כימית - נשק כימי , חומצה כמו שהיה במלחמת המפרץ וקורה בסוריה. # *מלחמה ביולוגית* - *וירוס מהונדס כנשק ביולוגי* כך רשום בספר שו"ת נפשי בשאלתי חלק ג' של הרב יעקב ישראל לוגאסי # *מלחמה תודעתית -* *הנדסת תודעה* והנה במלחמה הביולוגית שבה סין והדיפ סטייט יצאו נגד כל העולם מדינת ישראל משתפת פעולה איתם ואיך ? היא אמנם יוצרת מצג שווא שהיא דואגת לבריאות הגוף ומנגד פוגעת לנו בבריאות הנפש ע"י סגר/עוצר, מסכה, בידוד, ריחוק חברתי, וחוסר מגע וקירבה, והם גורמים לפגיעה נפשית - בדידות, דיכאון, התאבדויות. ומזה המערכת החיסונית נחלשת וכך הגוף חשוף לוירוסים ומחלות שונות. {נפש בריאה בגוף בריא} והיא גם פוגעת בנשמה ע"י פגיעה בחופש הדת והחיים הרוחניים. { מנגנים לנו על המצפון } וההוכחות שהיא משתפת פעולה : 1) הערכות בדיקה שלקחו מסין וזה נגוע במכוון בנגיף ויש הוכחה לכך 2) ממשלת ישראל החליטה שכל הפרוטוקולים שקשורים לקורונה יהיו חסויים ומוסתרים לציבור 30 שנה. מי שמנסה לצנזר ולהסתיר דברים זה מראה שמשהו כאן מסריח מראש הפירמידה. 3) ביבי נתניהו שייך לכת הבונים החופשיים והאילומינטי מספר חבר 2804 שמטרתם לעשות בארץ ובעולם דילול אוכלוסין במסווה שיש "מגיפת" שקרונה.
ממשלת ישראל *היא ממשלת הערב רב* והמצג שווא שהם עושים שיש "מגיפה" זה הכל בשביל להרוס לנו את החיים הרוחניים והדתיים שלנו צמצום מתפללים בבתי כנסת, ישיבות, תלמודי תורה והכל באיצטלה שזה מסוכן ומזיק לבריאות.
ולעניין הרבנים שהם בזים להם ביום יום ועכשיו שרוצים להעביר הנחיות "מצילות" חיים הן יודעים טוב טוב למי לפנות. ולמי הם פונים ועושים שטיפת מח ? לרבנים. ומנגנים להם על המצפון כי הם יודעים שהציבור החרדי ממושמע לרבנים. וכביכול מה שהם יגידו נעשה בלי התחכמויות
רק צריך להגיד לרבנים שמשקרים ועובדים עלינו ועליהם.
הקורונה זה וירוס *מהונדס* ומתוכנן ואינו וירוס טבעי ע"מ לעשות דילול אוכלוסין בעולם. הקורונה זו שפעת רגילה ולא כזאת קטלנית כמו שמפחידים אותנו היא מסוכנת רק לאנשים בעלי מחלות רקע ומערכת חיסונית חלשה ואנשים שמתו זה לא מחייב שזה מקורונה כי ניתנה הנחיה מארגון הבריאות העולמי לכתוב בתעודת הפטירה שכל האנשים שמתו זה מקורונה גם אם היה מחלת רקע אבל זה שקר וכזב והצעירים נפטרו כי עשו להם ניסויים רפואיים (חוק שיצא ב - 1/5/20 במאי ) או מהזנחה רפואית וחוסר יחס.
יש רופאים שעבודתם היא טיפול בחולי קורונה. יש רופאים שתפקידם ונסיונם הוא התמודדות עם מגפות
עמדתם נשענת על הידע שנלמד על הנגיף החדש. הם מפריכים דעת מיעוט של מעטים. הם מבססים את הידע על מה שקרה במגפות בעבר ועל מחקר, על מה שהיה אצלנו ועל המדינות השונות שסבלו מכך שהנגיף הפך להיות נפוץ באוכלוסיה. ניו יורק, איטליה וכו. הם למדו למשל שהנגיף יכול להשאיר תופעות לוואי אצל חלק מהמבריאים לטווח זמן לא ברור, גם הקלים. הם לא נספרים. הם למדו שעומס עלול לפגוע במי שאינו חולה קורה אם לא יהיו רופאים שיטפלו בו בשל קריסה. כן, גם מוות. הם לא נספרים. הם סגרו מחלקות.
מספר הקלים, המתים והקשים הוא תוצר של גורמים כמו צעדי המנע שנעשו ורמת הטיפול. בלעדיהם המצב אחר וגרוע
רמת הטיפול היתה יורדת למשל . מדובר באיום שיש להתמודד איתו ולהתאים את עצמנו בתקופה זו. להיות רגועים כמובן. ולהזהר. הנגיף לא מתחשב ברצונותינו. ודרך אגב, לפי הערכת המדענים אחוז התמותה ואחוז הקשים גדול מפרומיל. ואם כבר, גם בישראל. אם נתעלם מדברים שלא נספרים כמו תופעות לוואי והיותה תוספת למחלות הקיימות הנדרשות לטיפול.
כן כן , גם אהבה , חסד, נתינה, ראיית הטוב , התנדבות , טיפול בחולים , עריכת דין , עזרה נפשית פסיכולוגית , בניית בתים לאחרים, ראיית חשבון לאחרים, בניית אפליקציות שמקלות על החיים, הכרת הטוב ועוד ערכים נותנים משמעות לחיים. היהדות היא מורכבת ויש לה כל כך הרבה צבעים וגוונים והכוחנות של החרדים ורצונם להשליט את מנהגיהם שהתגבשו במאתיים שנה האחרונות במזרח אירופה על כלל ישראל אין להם קשר ליהדות עמוקה טובה וחמה !
תגובות