ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הרשויות מחדירות פחדים לאנשים

הפוסק החסידי: "אסור לסגור בתי כנסת וישיבות; אי אפשר להתפלל בחוץ"

הגרמ"ש קליין מגדולי פוסקי הדור החסידיים המקובל על כלל הקהילות יוצא בשיעורו הנמסר בליל הושענא רבה במתקפה חריפה על הטיפול המוזנח בבתי החולים בחולי הקורונה ועל הפחדת הרשויות "לנו יש דברים אחרים ואנחנו לא יכולים לחיות בלי תורה ומצוות" | הדברים המלאים

הפוסק החסידי: "אסור לסגור בתי כנסת וישיבות; אי אפשר להתפלל בחוץ"
הגרמ"ש קליין בשיעור צילום: באדיבות המצלם

בלילה שכולו תורה המועבר כמדי שנה עם מיטב המרצים ומגידי השיעורים, המאורגן על ידי ד"ר מנחם ברייר ומועבר בשידור חי ברדיו 'קול חי', מסר רב שכונת אור החיים בבני ברק, הדיין הגאון רבי משה שאול קליין, מגדולי פוסקי ההלכה בדורנו שיעור בענייני דיומא במהלכו עמד על עניינים הנוגעים לנגיף הקורונה. 

'בחדרי חרדים' מביא את עיקר דבריו של הדיין המשקפים את השקפת העולם של הציבור החסידי בישראל. 

בדבריו אמר: "אני לא אומר מה לעשות למעשה, אלא מה ההסתכלות על פי ההלכה - אין בעיה להתכנס על פי ההלכה לצורך מצווה כי המצווה שומרת, זה לא נחשב שכיח הזיקא לפי האחוזים הקיימים".

"ההסתכלות של אנשי הרפואה היא לא של תורה...אלו שלא אנשי תורה לא מבינים שהתורה והמצוות הם החיים של עם ישראל. בדבר הרשות צריך לשמוע בקול הרופאים, אבל בדבר מצווה ההסתכלות היא אחרת אם הרמטכ"ל היה במלחמה, האם היו אומרים הוא בבידוד הוא חולה קורונה אז החיילים אסור להם להתאסף יותר מעשרה ואז הוא לא ינהל את המלחמה? מבינים שזה פיקוח נפש. יודעים שיהיה מוות וודאי לכן לא אומרים את זה".

"אם היו מבינים שהושענא רבה זה יום הדין שצריך להרבות בתפילה, אין יותר חיוני מזה, זה כמו הצבא והם יצליחו זה רק אם יתנו להתפלל וללמוד, ואם לא זה סכנת נפשות ממשית - ביטול תורה ומצוות".

"הפחדים שהרשויות מכניסים בנושא של הנגיף עושים נזקים עצומים בנפש להרבה אנשים. אני מכיר אנשים שהיו חזקים ומהפחדים האלה הם פשוט לוקחים כדורי הרגעה כדי לצאת ממחלות הנפש, וצריך לקחת את זה גם בחשבון ולדעת את המכלול שזה גורם לנזק עצום והפחדה. צריך לדעת שוודאי צריך להיזהר אבל הפחדים שמכניסים זה מזיק מזיק מאוד להרבה אנשים".

"ועוד יותר" אמר הגרמ"ש, "אפילו בנושא של רפואה זה מזיק מאוד מאוד, אני יודע מסיפורים על אנשים שהיו בבתי אבות ולקחו אותם לבתי חולים בגלל הקורונה והם חזרו משם אחרי חמישה שבועות ואמרו לי אלו שמנהלים את בתי אבות שהם חזרו שהם הורידו 15 קילו פחות כי בגלל הפחדים הטיפול הוא לא טיפול כמו שצריך, אמרי לי אחד המאושפזים שהיה אחד שנפל מהמיטה ולקח הרבה זמן עד שהרימו אותו ובגלל המיגון לקח הרבה זמן להרים אותו וזה דבר שזועק לשמים שיש זלזול בנושא של רפואה". 

"אני יודע סיפור מקרוב שהיה אדם שהיה לו התקפת לב ובא מד"א ועד שנכנסו לטפל בו הם לבשו קודם את כל המיגון וכבר לא היה במי לטפל היה יותר טוב לקרוא לחברה קדישא ולא למד"א".  

"יש את שבועות הרופאים שרופאים נשבע שמטפלים בכל חולה במסירות נפש וכאן נעלמה מסירות הנפש".   

"אלו שמתו מהקורונה אם היו עושים פילוח של החולים הקשים וסופניים והחולים הבריאים הרגילים היו רואים שזה פרומיל נמוך מאוד, וזה לא סיבה לא לטפל בחולים כמו שצריך והדברים האלה מביאים את הפחדים". 

הגרמ"ש קליין סיים את דבריו ואמר: "צריכים להסתכל רק לגופם של דברים כי לנו יש דברים אחרים ואנחנו לא יכולים לחיות בלי תורה ומצוות".

לדבריו: "אסור לסגור בתי כנסת, אסור לסגור ישיבות, זה כמו דגים בלי מים, להתפלל ברחוב זו תחלופה לא נכונה, הישיבות זה החיים שלנו, אי אפשר להגיד תתפללו בחוץ, אי אפשר להתפלל וללמוד כמו שצריך כך הישיבות ובתי הכנסת זה חיים שלנו".

הרב משה שאול קליין קורונה הושענא רבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 154 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד