ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
סיפור מהסרטים

כנופיה שתכננה לחטוף את מושלת מישיגן נעצרה

נשמע סיפור מהסרטים: 13 אנשי מיליציה ימניים קיצוניים נעצרו בגין ניסיון חטיפתה של מושלת מישיגן וכן "להניע מלחמת אזרחים" במדינה. בתכנונם היה לגייס 200 איש בכדי להשתלט על גבעת הקפיטול | סוכן FBI שהושתל בתוכם חשף את המזימות

כנופיה שתכננה לחטוף את מושלת מישיגן נעצרה
טרוריסטים בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90

13 גברים, ביניהם שבעה ממיליציית ימין המכונה 'וולברין ווטשמן', נעצרו על רקע שתי מזימות לכאורה לחטוף את המושלת הדמוקרטית של מדינת מישיגן, גרטשן וויטמר, וניסיון לעודד 'מלחמת אזרחים'.

שישה מהגברים הועברו למעצר אחרי פשיטה על בית בפרבר של דטרויט ביום חמישי בבוקר, ה-FBI פרסם כי הם תכננו לחטוף את ויטמר בבית הנופש של משפחתה במישיגן.

שבעה גברים נוספים נעצרו בגין תכניתם 'להפיל ממשלות', לתקוף את מדינת מישיגן ולהסית ל'מלחמת אזרחים'. שבעת הגברים הללו חברים במיליציה המכונה 'וולברין ווטשמן', אחת מקבוצות המיליציות הימניות המוכרות במישיגן. וויטמר אמרה כי היא המומה מהתכנון ה'מושחת' וה'חולני'.

לטענת הרשויות החוקרות את התכנון, קבוצת הגברים הראשונה זממה בתחילת יוני לחטוף את המושלת, חבריה ביצעו מעקב אחר ביתה והתאמנו בירי, הם גם ניסו לבנות חומר נפץ משלהם, כך על פי תצהיר ה-FBI שגילה את המזימה באמצעות סוכן שתול שהיה חלק ממיליציה מקומית ידועה. המיליציה בה היה סוכן שתול, פעלה יחד עם קבוצה אחרת, הם תכננו להפיל ממשלות שלדעתם מפרות את החוקה של ארה"ב.

באחת הפגישות הם דיברו על חטיפת ויטמר בזמן שהיא תעשה את דרכה לבית הנופש שלה, בשיחת טלפון אחת שהקליט איש המודיעין של האף-בי-איי ב-14 ביוני, אמר אחד מהגברים כי הוא זקוק ל-200 גברים בכדי להסתער על בניין הקפיטול ולקחת בני ערובה כולל המושלת.

על פי תצהיר האף-בי-איי, הגברים תכננו להעביר אותה למקום מאובטח בוויסקונסין, שם הם יעמידו אותה ל'משפט', אך לא היה להם מקום מתוכנן, ותכננו להשתמש במתווך מקומי כדי "למצוא את הבית הבטוח".

ניסיון חטיפה מישיגן FBI

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד