י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
אחרי ההקלטה של מפקד התחנה

עימותים ועצורים בבי"כ של 'הפלג' במודיעין עילית

פוצצו את הדיל? שעות אחרי שפורסמה הקלטה בין איש 'הפלג' למפקד תחנת מודיעין עילית בה הם נשמעים מתאמים פיזור לפני הגעת הכוחות לאכוף, פשטו שוטרים על בית כנסת של 'הפלג' בעיר. במקום התפתחו עימותים וכמה נוכחים נעצרו

עימותים ועצורים בבי"כ של 'הפלג' במודיעין עילית
עימותים ועצורים בבי"כ של 'הפלג' במודיעין עילית צילום: משה בלוי

שעות אחרי פרסום ההקלטה בה נשמע מפקד תחנת מודיעין עילית, רב פקד צחי חלפון, מנסה להציע 'דיל' למתפללים, כוחות משטרה פשטו הלילה, שוב, על אחד מבתי הכנסת במודיעין עילית בו התקיימו לימודים ותפילות בניגוד למגבלות. גורמים במודיעין עילית תהו האם יש קשר לפרסום ההקלטה לבין הפשיטה ופינוי בית כנסת.

במהלך הפשיטה על בית הכנסת, התפתחו במקום עימותים קשים השוטרים למתפללים מה שהביא למספר עצורים ששוחררו הבוקר. כזכור, אמש הודיעה המשטרה כי מפקד תחנת רב פקד צחי חלפון זומן לבירור אצל מפקד מחוז ש"י, בעקבות השיחה שבה הוקלט משוחח עם נציג 'הפלג' הירושלמי ומציע הסדר שבו המתפללים יעזבו את בית הכנסת רגעים לפני הגעת כוחות המשטרה.

בהקלטה שנחשפה אמש ב'חדשות 12', נשמע חלפון אומר לנציג 'הפלג': "אין לי שום דבר נגד אף אחד, זה לא מעניין אותי, אתם חייבים להבין את זה", נשמע מפקד התחנה, "אני, אין לי רשימה לא של בתי כנסת של 'הפלג', לא של חסידות כזאת או אחרת, לא של אף אחד. יותר מזה, אתה יודע מה? בוא, בינינו, אנחנו מדברים ישר?". בהמשך הוא נשמע אומר: "אתם יודעים שאני לא נכנס לחפש כאן אף בית כנסת. אתם יודעים שלא נכנסתי עם ניידות ביום כיפור. אתם יודעין שאתמול לא נכנסתי לכאן". נציג הפלג השיב למפקד: "כן היו פה ניידות ביום כיפור"

כאן הוקלט מפקד תחנת מודיעין עילית מנסה להציע את הדיל המדובר: "רגע, אתה יודע מתי היה כאן? כשהתקשרו אלינו. אתמול ב-3 מישהו התקשר". "בשבת מישהו התקשר?", נשמע נציג 'הפלג'. מפקד התחנה: אתמול, בשבת, אנשים התקשרו. תקשיב, אני ממש לא מחפש אתכם, זה לא מעניין אותי. אבל אני חייב להסביר לך. ברגע שנפתח אצלי אירוע כשאזרח התקשר, אני חייב לשלוח ניידת. עכשיו, מה אני בא להגיד לך? הגיעה ניידת? בוא, אין בעיה, אתם לא רוצים להקשיב לשוטר? לא רוצים לשתף פעולה? זה בסדר, אני לא ביקשתי את זה. אני רק מבקש - שכשמגיע שוטר תצאו החוצה”.

מדיניות הארגון אינה משתמעת לשתי פנים, על פיה הנחיות החירום תיאכפנה כלפי המפרים אותן וזאת ללא משוא פנים", נמסר אמש מהמשטרה.

לדברי מפקד המחוז, "דיאלוג מקדים נועד למקסם הישמעות להנחיות מחד ולמזער מקרי הפרה ועימות עם שוטרים, מאידך. דו שיח ודיאלוג אין פירושו הסכמות ובוודאי לא הסכמות החורגות מהמדיניות".

"מחוז ש"י ימשיך לאכוף את הנחיות החירום, בהתאם למדיניות מ״מ המפכ״ל, במודיעין עלית ובכל מקום אחר ברחבי המחוז, כפי שבוצע עד כה הלכה למעשה וללא רתיעה ממלאכת האכיפה עד כמה שזו מורכבת", אמרו במשטרה.

מודיעין עילית הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד