י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מחלוצי פורצי הדרך לאומן

עצוב: הזמר והיוצר הנודע נפטר מנגיף הקורונה

הרב החסיד ר' דוד רפאל פיינשיל (דדי בן עמי) ז"ל, מחסידי ברסלב, שהיה זמר חסידי מהזן הישן, הלך לעולמו מנגיף הקורונה אחרי שחצי שנה לא יצא מביתו ואף לא טס השנה לאומן בראש השנה 

עצוב: הזמר והיוצר הנודע נפטר מנגיף הקורונה
הרב דוד רפאל בן עמי ז"ל צילום: שלומי טריכטר

ברוך דיין האמת: מבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים הגיעה הלילה הבשורה המרה על פטירתו של הזמר והיוצר המיתולוגי הרה"ח רבי דוד (דדי) רפאל פיינשיל בן עמי ז"ל מחסידי ברסלב שנפטר מנגיף הקורונה והוא בן 70 בפטירתו.

המנוח ז"ל, לא יצא במשך חצי שנה מהבית ונזהר ונשמר, אך בימים האחרונים נדבק בנגיף ומצבו הדרדר. הוא פונה לבית החולים שם השיב את נשמתו ליוצרה. 

דוד רפאל בן-עמי ז"ל היה זמר ויוצר ישראלי שחזר בתשובה והתקרב לחסידות ברסלב. על פי ויקיפדיה, הוא נולד במושב נהלל למשפחה חילונית מסורתית ממקימי המושב וברבות השנים בשנת תשל"ט התקרב ליהדות וחזר בתשובה בהשפעתם של הגאון רבי ישראל מאיר לאו והגאון הרב יצחק גינזבורג.

בהשפעת חברים מחסידות חב”ד הוא נסע לחצרו של הרבי מלובביץ’ בניו יורק ושהה שם שנה שלמה, לאחר מכן חזר לירושלים והתקרב לחסידות ברסלב.

כחלק מתהליך חזרתו בתשובה החל להשתמש בשמו הפרטי הכפול, "דוד רפאל", ובשם המשפחה "פיינשיל" ששימש את אבותיו בגולה לפני שסבו יוסף, איש העלייה השנייה, החליף אותו בשם העברי "בן-עמי”.

בעברו התגורר בעיר ביתר עילית ובעשור האחרון עבר להתגורר ברחוב שבטי ישראל בקרית שומרי אמונים בירושלים והקדיש את כל זמנו ללימוד התורה ועבודת ה', היה מאיר פנים לכל אדם, ושמח מאוד. 

במשך שנים ארוכות עזב את העיסוק המקצועי במוזיקה והתמקד בליקוט ניגונים חסידים עתיקים מזקני מאה שערים, אותם הוא מבצע באלבומיו שהחלו לצאת.

השנה לראשונה מזה 30 שנה, לא המריא לאומן שבאוקראינה, לשהות בראש השנה על ציונו של רבי נחמן מברסלב. בשעתו תוך כדי מסירות נפש הגיע לאומן כדי להימנות עם חלוצי היוצאים למקום.

בראיון מיוחד ל'מעריב' לפני כחודש הוא הסביר מה השאיר אותו בארץ וחיזק את ידי היוצאים לשם. 

בדבריו ל'מעריב' אמר, "הייתי מבין את הפרויקטור גמזו, המסית והמדיח, המלשין והמבחיל הזה ואת שולחו, ראש הממשלה, לו היה בא ואומר - 'רבותי, אנחנו במגיפה ולכן, בלי לפחוד מאף אחד אני מכריז על סגר חלקי - מדי יום מחמש אחרי הצהריים עד חמש בבוקר ובסוף השבוע משישי בחמש אחרי הצהריים עד ראשון בחמש בבוקר. אין בילויים, אין בתי-כנסת ואין אומן. אין זה אין בכל מקום. אם סגור, אז הכל. לא רק בתי-כנסת, אלא גם תיאטראות, מסעדות ופאבים".

"אותה סכנה יש מההפגנות" אמר "בבלפור יותר גרוע, פי כמה וכמה. באים לשם מכל העולם ומצפצפים על הוראות משרד הבריאות. עומדים שם צפופים ומשתחווים שם צפופים, גם יורקים צפופים. הכל צפוף שם, בלי אפילו סנטימטר של זהירות מהמגיפה".

"גמזו זה צריך לזוז מיידית ולהיות מודח מכל תפקיד ציבורי לאחר שהדליק מדורת ענק כאן ואצל הגויים במכתבו הנואל המשמיץ אל שלטונות אוקראינה, בדרישה למנוע כניסת חסידים לארצם, דבר המגביר במזיד שנאת ישראל מבהילה ומסכן יהודים סכנה ממשית".

"צריך להבין ולהעריץ את רבבות החסידים מכל העולם, הנוסעים לאומן לא כדי להתענג בארץ תיירות מפוארת ולא לשום נוחות ונופש גשמי (אלא ההפך הגמור), כי אם להזמנת ולהמרצת הרבי לתיקון הרוחני לנשמתם. זאת, על מנת להעפיל במדרגות נעלות ולהיטיב את דרכם במצוות שבין אדם למקום ובין אדם לחברו, תוך כדי התקרבות אמיתית לקדוש ברוך הוא, לתורתו, לעמו ולארצו".

איש התקשורת דודי זילברשלג כתב הבוקר: "צר לי עליך רעי היקר! דוד רפאל פיינשיל (דדי בן עמי) זכר צדיק לברכה. בהלם קיבלתי הבוקר את הידיעה המרה על החסיד מנהלל, איש תם וישר שהעפיל ממושב העובדים הראשון, אל מושבם של עובדי השם, חסידי ברסלב בירושלים. שיחתנו האחרונה עסקה באהבת חייו, הנצחת הזמר החסידי העתיק, כולו היה שלהבת קודש לרוח החסידית שיחותינו נסובו תמיד סביב גבוריה, ראשונים ואחרונים, אוהב אדם, מוסיקאי מחונן, אציל המידות ואהוב על הבריות. ביום נשגב זה מקדמים את פניו בשערי גן עדן אותם צדיקים שכה אהב. יהי זכרו ברוך!". 

הותיר אחריו את רעייתו שתחי' וארבעה ילדים, חתנו הוא הרב אהרן בוימל המכונה הרב'ה מברדיטשוב. 

מסע הלוויה היום (שישי, הושענא רבה) בשעה 13:00 בצהריים מבית הלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

 

חסידות ברסלב דוד רפאל בן עמי קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד