י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ומה יהיה כשההפגנות ישובו?

הנתונים נחשפים: יותר נדבקים בתחבורה הציבורית מבתי הכנסת

אחרי שבוע סוער סביב בתי הכנסת ברחבי הארץ ושלל התקפות קשות נגד הציבור החרדי, עיתון 'הארץ' חושף נתוני חקירות של משרד הבריאות שמראים באופן מובהק כי נתוני התחלואה בתחבורה הציבורית שלא נסגרה כליל, גבוהים מאילו של בתי הכנסת. ומה יהיה כשההפגנות ישובו?

הנתונים נחשפים: יותר נדבקים בתחבורה הציבורית מבתי הכנסת
אוטובוס אגד. אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

נחשף: בעוד בתי הכנסת עלו שוב ושוב לכותרות כמקומות שגורמים לתחלואה רבה לעומת תחומים אחרים - ובעקבות כך נסגרו בהחלטת ממשלה - כעת מדווח ב'הארץ' כי בעוד החיצים כוונו נגד בתי הכנסת, התחלואה בתחבורה הציבורית גבוהה יותר, אך היא לא נסגרה כליל.

במשרד הבריאות העבירו ל'הארץ' נתונים המגלים כי מאז פרוץ הקורונה החוקרים מצאו לפחות 794 שנדבקו מנסיעה בתחבורה הציבורית, לעומת בתי כנסת שם נדבקו רק כ-702 מתפללים, וכפול ממספר הנדבקים במסעדות וברים עם 350 חולים.

למרות הנתונים, עם קביעת הסגר לפני פחות מחודש, החליטה שרת התחבורה מירי רגב לצמצם את פעילות התחבורה הציבורית ב-75% בלבד.

על פי הדיווח, בימים האחרונים שוחח פרויקטור הקורונה רוני גמזו עם השרה רגב, וביקש ממנה לשנות את המדיניות ולהחזיר את קווי האוטובוס לפעילות מלאה כבר בשבוע הבא.

קודם החלת הסגר דרשו בליכוד יחד עם השר דרעי לערוך שוויון: דין התפילות כדין ההפגנות, ולקבוע משוואה בה יוגבלו התפילות רק במקרה שההפגנות יוגבלו אף הן, בשבוע הבא מתכוונים בכחול לבן להחזיר את ההפגנות בבלפור לשגרתן, מה שעלול להחזיר את דרישתם של הפוליטיקאים החרדים להתיר את פתיחת בתי הכנסיות על פי ההנחיות.

 

קורונה בלפור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד