ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
ניצחון לאנדרו קואומו

אכזבה בניו יורק: השופטת דחתה את העתירה

שופטת בארה"ב דחתה את הבקשה לצו מניעה שהגישה תנועת אגודת ישראל באמריקה נגד החלטתו של מושל ניו יורק אנדרו קואומו לאסור התכנסויות מעל עשרה איש 

אכזבה בניו יורק: השופטת דחתה את העתירה
מושל ניו יורק בוויליאמסבורג צילום: באדיבות המצלם

שופטת פדרלית אפשרה ביום שישי למושל אנדרו קואומו להתקדם עם יישום המגבלות החדשות, והתירה לו לאסור על התכנסויות בבתי כנסת ובתי תפילה של דתות שונות. השופטת קבעה כי "הכללים אינם מפרים את הפעלת הדת החופשית ליהודים אורתודוכסים".

פסק הדין בבית המשפט הפדרלי בברוקלין הגיע לאחר שתנועת אגודת ישראל של אמריקה, תבעה ביום שישי האחרון את המושל על ההחלטה שלו לאסור התכנסויות של מעל 10 איש.

לאחר דיון חירום ביום שישי, השופטת סירבה לעצור זמנית את צו הביצוע של המושל, לדבריה, היא "מזדהה עם השפעת הצו על הקהילה היהודית האורתודוכסית, אך דחתה את הטענה לפיה המושל אנדרו קואומו כיוון באופן בלתי חוקתי דווקא למיעוט דתי".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' תנועת אגודת ישראל באמריקה, הגישה תביעה לבית המשפט הפדרלי וביקשה להוציא צו מניעה זמני למניעת החלטת מדינת ניו יורק לאכוף מגבלות על פתיחת בתי הכנסת באזורים מסוימים במדינה.

בתזכיר נטען, כי הצו מפלה באופן בלתי חוקתי את הנוהג הדתי ובמקביל "מאפשר התנהלות חילונית דומה" (הפגנות), יתר על כן, ההגבלות מפרות זכויות מימוש חופש הדת, "מכיוון שנראה כי הן מכוונות דווקא נגד הדתיים שיש להם מוטיבציה לקיים אורח חיים דתי". כך נכתב בכתב התביעה.

אנדרו קואומו ארה"ב קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד