ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
החשש הגדול התממש

חשד: צוות רפואי נדבק בקורונה ממכונות הנשמה

מקרה נדיר באיכילוב: רופא ואחות שעבדו במשותף נדבקו ככל הנראה מארוסול שנפלט ממכשיר ההנשמה של המטופלים. מומחית למחלות זיהומיות בביה"ח: "מדובר באירוע מאוד לא שכיח".

חשד: צוות רפואי נדבק בקורונה ממכונות הנשמה
חולה קורונה בבית חולים צילום: נתי שוחט, פלאש 90

מקרה נדיר של הדבקה בנגיף בתוך מחלקת קורונה: רופא, אח ואחות שעובדים באחד ממתחמי הטיפול באיכילוב נדבקו בווירוס. מתחקיר האירוע עלה שהשניים נדבקו ככל הנראה מאירוסול (אֶרְסָס), שנפלט ממכשיר הנשמה של חולה. זאת, לאור עומס של שמונה מכשירים שפעלו במקביל.

בעקבות המקרה, אימצו באיכילוב נוהל חדש, לפיו בכל מחלקה יהיו לכל היותר שישה מונשמים באמצעות מכשירי הנשמה מסוג הופוטרם. בנוסף, המכשירים ימוקמו מתחת לאמצעי יניקת האוויר כדי למנוע עומס של אירוסול, המכיל את נגיף הקורונה בתוך המחלקות. כך מפרסמת הבוקר, מיטל יסעור בית-אור, ב"ישראל היום".

הדבקה של אנשי צוות במהלך עבודתם במחלקות הקורונה נחשבת לנדירה. מדובר במחלקות שאליהן נכנסים במיגון מקסימלי ותוך מעקב על ההתפשטות וההתלבשות של הצוותים בהתאם לנהלים. אומנם יש בכל רגע נתון מאות ואף אלפי עובדים במערכת הבריאות שנדבקו או נמצאים בבידוד, אך כאמור, מתחקירים שנעשו בסוף הגל הראשון, עלו דיווחים בודדים בלבד של עובדים בתוך המחלקות שנדבקו. מרבית ההדבקות של עובדים נגרמו מבני משפחתם, באירועים חברתיים של הצוותים הרפואיים או מחולה לא מאובחן במחלקות שאינן מחלקות קורונה.

ד"ר יעל פארן, מומחית למחלות זיהומיות ורפואה פנימית, מנהלת היחידה לאפדימיולוגיה באיכילוב הסבירה: "אין אצלנו כמעט הדבקות בתוך מחלקות הקורונה, זה אירוע לא שכיח. אלו מחלקות עם מערכת יניקת אוויר ולחץ שלילי, מחלקות שנכנסים אליהן עם 'חליפות חלל' בצורה מאוד מבוקרת ועם תצפית על ההתמגנות. לכן תחקרו במטרה להבין מה קרה הפעם. כאשר חקרנו, גילינו שמדובר בעובדים שמקפידים מאוד על הנהלים גם מחוץ לעבודה ושאף אחד מבני משפחתם לא נדבק. מדובר ברצף של מקרים שקרו במהלך שבוע שעבר וזה הדליק לנו נורה אדומה. הידבקות במחלקת קורונה זה דבר שאנחנו מאד חוששים ממנו".

קורונה בית חולים איכילוב מכונת הנשמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד