י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ללא כל הצדקה

רוני גמזו כינס מסיבת עיתונאים במהלך החג

פרויקטור הקורונה, הפרופסור רוני גמזו ערך היום בצהריים מסיבת עיתונאים בעת ביקור עבודה במגזר הדרוזי, תוך חילול שבת וחג בפרהסיה • יודגש: התיעוד צולם על ידי נוכרי

רוני גמזו כינס מסיבת עיתונאים במהלך החג
הפרויקטור גמזו במסיבת העיתונאים צילום: משרד הבריאות

השיח' מוואפק טריף, המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית, אירח היום (שבת קודש) את מנהל מגן ישראל, 'פרוייקטור הקרונה' פרופ' רוני גמזו ואיימן סיף, ראש המטה לחברה הערבית במגן ישראל, וסיקר מולם את הצעדים שהוועדה הרוחנית נוקטת בהם מאז פרוץ המגיפה, כגון ביטול האירועים בכפר והחגיגות השנתיים.

השייח' דיבר על הוראתו לאסור הקמת אירועים בבתים ולקיים אותם באולמי שמחות הפועלים לפי הנחיות משרד הבריאות.

מצדו, פרופ' גמזו מסר: "לרשויות המקומיות היכולת לעמוד במאבק נגד הקורונה, אבל היא זקוקה למשאבים ותקציבים". והוסיף: " אנחנו עושים מאמצים כדי להעביר את הצרכים של הרשויות המקומיות לממשלה, ולגרום לה להבין את הצורך שלהן בסיוע במהלך המאבק בקורונה"

בסיום הדגיש גמזו את חשיבות ביצוע הבדיקות ככל האפשר, והפציר בהנהגה הדרוזית לעודד את בני העדה לגשת לבצע בדיקה.

ראש המטה לחברה הערבית במגן ישראל, איימן סיף, מסר בתגובה ביקורו היום בכפר ג'וליס יחד עם פרופ' גמזו: "לשמחתנו, מצב התחלואה בחברה הערבית משתפר".

על פניו נדמה כי מדובר בעוד הודעת יח"צ על פועלו של פרויקטור הקרונה. אבל הודעה זו מקוממת ומכעיסה במיוחד היות שמדובר בחילול שבת קודש וחג שמחת התורה, שמבוצע על-ידי נציג רשמי של מדינת ישראל.

בזמן שכולנו רקדנו ושמחנו בשמחת התורה, בשטחים פתוחים ועל פי ההנחיות של משרד הבריאות, הפרויקטור וצוותו היו עסוקים בחילול השם מחפיר ותקיעת אצבע נוספת בבבת עיניהם של רבבות שומרי תורה ומצוות.

מעבר לכך שמדובר כאמור בנבחר ציבור במדינת ישראל, מדובר באדם האמור להיות בר סמכא ודמות עבור כלל אזרחי הארץ, ולא יכול להיות מצב בו הוא עושה דין לעצמו, ואין פוצה פה.

באם היה מדובר בפיקוח נפש לא היינו נדרשים כלל למעשיו, ואף היינו מעודדים ומסייעים בידו. אלא שמדובר בסך הכול בסיכום נתוני התחלואה בחברה הדרוזית ועידוד שמירת ההנחיות, לא היה קורה שום דבר אם היו מקדימים או מאחרים ביום את 'מסיבת העיתונאים' המיוחדת.

רוני גמזו קורונה דרוזים חילול שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד