י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
במעמד ה'שטייעדיגע תורה'

האדמו"ר מבעלזא: "ישנם כאלו הרוצים לרצות את דרישת הרשויות"

הרבי מבעלזא בדברי חיזוק הלילה שהועברו לרבבת החסידים התייחס לראשונה לחיים עצמם בצל הקורונה • על שגרת יומם של בחורי הישיבות , ועל ההתנהגות הנכונה של שומרי התומ"צ בעידן ההנחיות וההגבלות השונות: "יש פנים לכאן ולכאן. כל אחד ואחד מתערב ואומר דעות ועצות"

האדמו"ר מבעלזא: "ישנם כאלו הרוצים לרצות את דרישת הרשויות"
הרבי מבעלזא בשטייעדיגע תורה צילום: ארכיון, אנשיל בעק

האדמו"ר מבעלזא נשא דברים אמש (מוצאי שמחת תורה) במעמד ה'שטייעדיגע תורה' המפורסם בו הוא מחזק כל שנה את רבבת חסידיו על הדברים הצריכים חיזוק והתייחס גם למצבנו היום בעידן הקורונה. 

בתחילה אמר האדמו"ר שליט"א דברי התעוררות וחיזוק על המשכת הימים הנוראים לכל ימות ולילות החורף הבעל"ט כפי שאומר מדי שנה בשם הרבי מזידיטשויב זי"ע ובשם דודו כ"ק המהר"א מבעלזא זי"ע שלילות החורף יש להם קדושה של הימים הנוראים.

"בשמחת תורה המנהג הוא שרוקדים עם ספרי התורה, מוציאים את כל ספרי התורה מארון הקודש ורוקדים אתם ומראים להקב"ה שאם ספרי התורה אנו מקבלים חיזוק ובלי זה אי אפשר להחזיק עצמנו, וגם כשיש לכל אחד ניסיונות ובאם הולכים בדרך התורה אפשר להחזיק עצמנו".

"בכל שנה אני אומר לכם מה אסור לעשות, השנה יש לי בשורה משמחת בשבילכם, שאומר לכם מה טוב לעשות, ב"ה שהבחורים ישבו ולמדו תורה בחודש תשרי, דייקא בחודש כזה שאין ישיבה, היה ממש קידוש השם, כל אחד שראה זאת התגלה לקידוש השם שבחורים ישבו ולמדו בהתמדה גדולה, בזמנים כאלו שאין משגיח ואין ראש ישיבה ואין אף אחד - ללא השגחה, אפילו ההורים בחו"ל להורים קיבלתי מכתב שההורים שמחים מאוד ששומעים שבניהם יושבים ולומדים ולא שורפים את הזמן, צריכים להמשיך זאת לכל השנה ללמוד ולהתפלל להתפלל וללמוד וע"י זה אפשר להגיע למדרגות הכי נשגבות".

"ולא רק הבחורים אלא גם האברכים, אברכי הכוללים ואברכים שעובדים על המחיה ועל הכלכלה וקובעים עתים לתורה בקביעות חזקה מאוד בכל יום, ילכו מחיל אל חיל".

בהמשך אמר הרבי דברי חיזוק בענייני השעה שאומר בכל שנה: "אנו עומדים כעת בתקופה קשה ומקווים אנו שהכל יעבור בקרוב ונחזור לזמנים הטובים, כל דבר שרוצים לעשות מגיע בקושי, ישנם פנים לכאן ופנים לכאן, כל אחד ואחד מתערב ואומר דעות ועצות, ולכל אחד יש את התורה בכיס שלו, ישנם כאלו הרוצים לרצות את דרישת הרשויות והרשויות רוצים לרצות אותם, זה לא עסק ככה, צריכים להתנהג כמו שנהגנו תמיד והשי"ת יעזור שלא נגיע לשום נזק".

בסיום דבריו בירך הרבי ברכת שנה טובה ומבורכת ובברכות הקודש לכל החסידים ולכל כלל ישראל.

הרבי מבעלזא שטיידגע תורה מוצאי שמחת תורה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!