י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ירידה משמעותית באחוזים

דו"ח אמ"ן: הקורונה בישראל במגמת נסיגה

נתוני התחלואה בישראל ביממה האחרונה עוררו תחושות אופטימיות למדי. אחרי שבועות של חרדה, מגמת התחלואה בירידה מתמדת ואם עד לפני כשבועיים אחוז הבדיקות החיוביות היה גבוה, כעת השיעור עומד על כמעט חצי מכך • בדו"ח אמ"ן שמתפרסם הבוקר, מתייחסים לתוצאות, וגם: על ההשפעה על פתיחת מערכת החינוך

דו"ח אמ"ן: הקורונה בישראל במגמת נסיגה
עמדות בדיקות קורונה לאסירים צילום: דוברות שב"ס

הקורונה נסוגה מישראל? 825 חולי קורונה בלבד אומתו ביממה האחרונה, ומדו"ח אמ"ן המתפרסם הבוקר (ראשון) עולה, כי המגיפה עדיין מתפשטת בישראל אולם ניכרים סימני נסיגה ראשוניים.

אחד המדדים הבולטים לנסיגה הוא הירידה בשיעור הבדיקות החיוביות לקורונה, גם בימים שבהם מספר הבדיקות הכולל היה קטן יותר שיעור הבדיקות החיוביות נמצא היום סביב ה-7% לעומת 10% ויותר בשבועות הקודמים.

בישראל ישנם כרגע 62,234 חולים פעילים, לעומת למעלה מ-70 אלף בשבוע שעבר. שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 7.3% ובמספר החולים הקשים חלה ירידה גם כן - 825 לעומת 857 בשבוע שעבר.

עם זאת, חשוב לציין כי ישראל ממשיכה להיות בין המדינות המובילות בעולם ביחס לגודל האוכלוסייה במספר המתים ליום מהקורונה ובממוצע השבועי של מספר הנדבקים החדשים ליום.

בנוסף, היקף ההדבקה היומי בישראל עדיין גבוה משמעותית מהערכים שיאפשרו לישראל התמודדות יעילה עם קטיעת שרשרת ההדבקה.

מניתוח מגמת התחלואה בילדים בתקופה האחרונה ניכרת עלייה בעיקר בבני נוער בגילאי 12-17 בכלל המגזרים, אשר הועצמה עם פתיחת מערכות החינוך. בעקבות כך ממליצים באמ"ן לבחון בכובד ראש חזרה מדורגת ללימודים.

קורונה משרד הבריאות אמן מערכת החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד