י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

ההשלכות החמורות של נזילה מהצנרת

כאשר חיים בבניין משותף, כל אחד דואג לדירתו אך עם זאת קיימים גם נושאים שהם ציבורים ונושאים שהם בין אדם לשכנו, שגם הם אמורים להיות תקינים

ההשלכות החמורות של נזילה מהצנרת
נזילה צילום: בן אינסטלטור ברחובות

נזילה מהצנרת בקומה רביעית

לפני כשבועיים הגיע בן חיים - אינסטלטור ברחובות לקריאת שירות של אישה מבוגרת הגרה לבדה בדירתה בבניין משותף במרכז העיר. בשיחה הטלפונית היא סיפרה לו שהיא סובלת לאחרונה מעובש בכל הקיר הגובל עם חדר האמבטיה שלה וכבר צמחו עליו גם פטריות.

היא סיפרה שלהערכתה הדבר נובע מבעיה בצנרת של השכנה שגרה בקומה הרביעית כי היא ראתה טיפות מים בחלק העליון של הקיר. היא פנתה אליה כמה וכמה פעמים וביקשה ממנה שתבדוק ותטפל בבעיית הצנרת לאור ההשלכות החמורות בדירתה. אך השכנה התעלמה מכך וסירבה בכל תוקף לטפל בנושא, כיוון שלטענתה קיימת סבירות גבוהה שהבעיה היא בדירה בקומה השלישית וכלל לא מהדירה שלה. השכנה המיואשת ביקשה שהאינסטלטור המומחה יגיע לדירתה ובהתאם לניסיון ולידע שלו, יבדוק זאת באופן מקיף ומעמיק ויעשה כל שניתן כדי לסייע לה.

ביקור אצל השכנה בקומה השלישית

כשבן האינסטלטור נכנס לדירה בקומה השלישית הוא הזדעזע מכמויות העובש והפטריות שהצטברו על הקיר. העובדה שאישה מבוגרת גרה בדירה במצב כזה הטרידה אותו מאד, לאור העובדה שמדובר במפגע בריאותי שעלול לגרום לה לקשיי נשימה ולמחלות בדרכי הנשימה.

קרדיט תמונה: סאגה קונסטרוקטור

בחיפושיו אחר מקור הבעיה, הוא הפעיל את המצלמה הטרמית ועבר על כל קווי הצנרת שממוקמים בתוך הקירות, מתחת למרצפות וגם אלו שממוקמים בתקרה המפרידה בין דירתה לבין דירתה של השכנה. תוצאות הבדיקה הראו כמות גדולה מאד של לחות שהצטברה בצנרת בנקודה מסוימת בתקרה, כלומר מהצנרת בחדר האמבטיה של השכנה בקומה הרביעית.

על פי הסימנים שנראו, קיים פיצוץ משמעותי בצינור זה וחלק מהמים נספגים בתקרת חדר האמבטיה במקום לזרום בתוך הצינור בקו המים. עקב כך כל השטח התמלא בעובש ובפטריות.

לאחר הגילוי, פנה בן האינסטלטור מרחובות לשכנה והראה לה תמונות של נראות הקיר והתוצאות החד משמעיות של המצלמה הטרמית הכוללות חוות דעת של מהנדס בניין. עם עובדות אי אפשר להתווכח, השכנה השתכנעה שאכן הבעיה נובעת מפיצוץ בצנרת שלה וביקשה מבן לבצע את הפרויקט לאור חוסר הנעימות שלה ממצב דירתה של השכנה.

מהלך תיקון הצנרת

בן הוציא כמה מרצפות מרצפת חדר האמבטיה בקומה הרביעית בדיוק בנקודה שסומנה על ידי המצלמה הטרמית. הוא גילה כי נוצר בצינור זה חור גדול יחסית ולכן כמויות גדולות של מים זולגות כל יום החוצה. הוא חתך את קטע הצינור הבעייתי והתקין במקומו קטע של צינור חדש, סגר היטב את המקום משני צדדיו באמצעות אביזרים מתאימים. בתום העבודה הוא בדק שכל המים זורמים בתוך הצינור והנזילה פסקה. לאחר מכן הוא הדביק מרצפות חדשות ברצפת חדר האמבטיה כדי ליצור מראה מושלם ויפהפה.

טיפול בעובש בדירת הלקוחה

לאחר שהנזילה פסקה, בן חזר לדירתה של הלקוחה בקומה השלישית, ניקה את כל כמויות העובש והפטריות שהיו על הקיר, לאחר מכן הוא חיטא את כל השטח באמצעות חומרים ייעודיים נגד פטריות ובסופו של התהליך הוא ביצע איטום כדי להגן על הקיר לאורך זמן.

אין לתאר את שביעות הרצון הרבה של הלקוחה, שסוף סוף נושמת כראוי בדירתה לאחר תיקון התקלה שנבעה מליקוי בצנרת חדר האמבטיה בדירתה של השכנה מעליה.

קרדיט – עדינה אקוקה



נזילה אינסטלטור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד