ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"הפיץ פייק ניוז"

המפגינים נגד נתניהו יתבעו את הקצין הבכיר

תנועת 'קריים מיניסטר', ממארגנות המחאה נגד נתניהו הודיעה תגיש תביעת דיבה נגד ראש מדור חקירות במשטרה סגן ניצב זיו שגיב, זאת לאחר שבמהלך ראיון לתקשורת אמר כי בתנועה מבקשים לצייד את המפגינים בגז מדמיע ובשוקרים כשהמטרה היא להשתמש בהם נגד השוטרים | בתנועה טוענים כי מדובר בפייק ניוז ודורשים להדיח את הקצין מהופעותיו בתקשורת

המפגינים נגד נתניהו יתבעו את הקצין הבכיר
המחאה בבלפור צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

תנועת המחאה נגד נתניהו 'קריים מיניסטר' הודיעה כי תגיש תביעת דיבה נגד ראש מדור חקירות במשטרה, סגו ניצב זיו שגיב, זאת לאחר שאמש (מוצ"ש) במהלך ההפגנה אמר בראיון לתקשורת כי "בתנועה מבקשים לצייד את המפגינים בגז מדמיע ובשוקרים כשהמטרה היא להשתמש בהם נגד השוטרים". שגיב הסתמך בדבריו על צילום שעבר ברשתות החברתיות, כביכול מתוך עמוד עמוד הפייסבוק של התנועה, בו נכתב כי למפגינים יחולקו אמצעי הגנה, כגון גז מדמיע במטרה לתקוף את השוטרים.

במשטרה לא הסתפקו בכך ופרסמו הודעה בה נאמר כי "ברשתות החברתיות פורסמו קריאות של גורמים שונים הקוראים להצטייד בגז מדמיע ובאמצעים פוגעניים אחרים בהם בכוונת המפגינים להשתמש נגד שוטרים. אנו קוראים ומזהירים את ציבור המפגינים, להימנע מכל אקט של אלימות וכן להימנע מהפרת הסדר הציבורי"

מאוחר יותר, לאחר שהבינו במשטרה כי נפלו בהודעת כזב, הוציאו הודעת הבהרה. "בהמשך להודעה אודות פרסומים ברשתות החברתיות, נבהיר כי לפני זמן קצר יצאה הודעה מטעם דוברות קריים מיניסטר המודיעה כי הפרסומים הקוראים להצטייד בגז מדמיע ובאמצעים פוגעניים אחרים לא פורסמו מטעמם וכי מדובר בפייק ניוז", נכתב בהודעת המשטרה.

הבוקר (ראשון), בראיון לגלי צה"ל הבהיר שגיב את דבריו והודה כי מדובר בפייק ניוז: "ראינו אתמול הודעת כזב בה קוראים למפגינים להצטייד בגז מדמיע. אני מתקן ואומר - זה פייק ניוז, שמה שעומד מאחוריו - הרצון לראות אלימות גואה". בתנועת 'קריים מיניסטר' לא הסתפקו בדברים והודיעו כי ייתבעו את הקצין באופן אישי.

"שמענו הבוקר את הראיון בגל"צ של סגן ניצב זיו שגיב. הקצין השקרן לא טרח להתנצל וברח מלקיחת אחריות אישית על דבריי הבלע שלו וההאשמות הקשות כלפינו בשידור חי אמש ב'ערוץ 13'", נמסר הבוקר מ'קריים מיניסטר', "האשמות שהתבססו על פייק ניוז שאיש במשטרה לא טרח או לא רצה לבדוק"

"דבריו של שגיב הם מס שפתיים כדי שהמשטרה תוכל להמשיך בקמפיין השקרים והכפשת המחאה", הוסיפו, "נגיש נגדו תביעת דיבה אישית על הנזק התדמיתי הכבד שגרם לנו. אנו מצפים מהמשטרה להדיחו מהופעות בתקשורת עד לבירור מקיף. לאור התנהלותו הרשלנית לא ברור איך הוא מנהל חקירות"

בתנועה הוסיפו כי "במדינה מתוקנת, מצופה ממי שאמורים לשמש דוגמא אישית לקחת אחריות. בלתי נתפס איך שגיב לא הורה עד רגע זה על פתיחת חקירה דחופה לאיתור מפיצי הפייק. משטרת אוחנה מוכיחה שוב ושוב את היותה משטרה פוליטית בשירות נאשם בפלילים שעושה כל שביכולתה לפגוע במחאה ולא בוחלת באף אמצעי."

"אמש הגישה התנועה, באמצעות עו"ד גונן בן יצחק, תלונה במשטרה על עמוד הפייק, כמו גם תלונה למחלקת הטיוח הידועה בכינויה מח"ש", נכתב בהודעת 'קריים מיניסטר'. "הגיע הזמן שגם במח"ש יתעשתו ויתחילו למלא את ייעודם - לשמור על אזרחים מפניי מחדלי המשטרה ואלימות השוטרים."

בתוך כך, במהלך ההפגנה שהתקיימה אמש בתל אביב, נעצרו ארבעה מפגינים זאת לאחר שבמשטרה טענו כי מפגינים רבים הפרו את הסדר, חסמו צירים, התעלמו מהוראות השוטרים , ובחלק מהמקומות נקטו באלימות פיזית ומילולית. "חלקם הגדול הפרו בבוטות את הנחיות הקורונה כשהתקהלו ללא שמירת מרחקים, לא עטו מסיכות וסיכנו את בריאות הציבור", נמסר מהמשטרה.

 

 

קריים מיניסטר הפגנות משטרה פייק ניוז תביעת דיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד