י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

איך משקפי השמש יכולים להגן עלינו?

מה חשוב לדעת על נזקי השמש לעיניים? כיצד משקפי השמש יכולים להגן עלינו ומה חשוב לבדוק כאשר רוכשים משקף שמש כזה או אחר? על כך ועוד בכתבה שלפניכם

איך משקפי השמש יכולים להגן עלינו?
משקפי שמש צילום: unsplash

במדינה חמה כמו שלנו, בה השמש וקרניה "מככבות" בשמיים לאורך רוב שעות היום וברוב ימות השנה, קיימת חשיבות רבה לכך שכל אחד ואחת מאיתנו יכיר היטב את נזקי השמש לעיניים ואת חשיבותם של משקפי השמש לא רק כפריט אופנה אלא (ובעיקר) כאמצעי הגנה יעיל מפני נזקי השמש על העיניים.

 בכל הנוגע לנזקי השמש לעיניים, הדבר נובע עקב קרנית UV, כאשר ישנם שלושה סוגים עיקריים של קרינת UV:

  1. קרינת UVA היכולה לחדור עד לחלק האחורי של העין וכתוצאה מכך לגרום נזק לרשתית
  2. קרינת UVB המשפיעה בעיקר על החלק הקדמי של העין בו ממוקמות העדשה והקרנית של העין
  3. קרינת UVC שלה אין כמעט השפעה על העיניים מכיוון שקרינה מסוג זה נספגת בשכבת האוזון

נזקי השמש לעיניים

בדומה לנזקי השמש לעור, גם נזקי השמש לעיניים נוצרים עקב חשיפת העיניים לקרני השמש, כאשר בין יתר הנזקים העלולים להיגרם לעיניים כתוצאה מקרינת UVA ו-UVB נכללים נזקים כגון: כוויה ברשתית הנגרמת כתוצאה מחשיפה ממושכת של העיניים למקורות אור חזקים, כווייה בקרנית הנגרמת אף היא מחשיפה ממושכת של העיניים לקרני השמש, מצב מתמשך של ניוון הרשתית, גידול סרטני באזור העפעפיים, קטרקט (עכירות העדשה) הנוצר לאורך זמן עקב חשיפה ממושכת של העיניים לשמש ונזקים נוספים העלולים להיגרם לחלקי העין השונים.

כיצד ניתן להתגונן מפני נזקי השמש לעיניים?

הימנעות מוחלטת מחשיפה של העיניים לשמש היא האמצעי היעיל ביותר להגנה על העיניים מפני השמש, אך מכיוון שהדבר לא מתאפשר בארצנו הקטנה והחמה, הדרך הטובה ביותר היא הרכבת משקפי שמש בכל אותם רגעים בהם אתם נדרשים להימצא תחת קרני השמש במהלך היום.

יחד עם זאת, כאשר אתם רוכשים משקף שמש כזה או אחר, חשוב שתוודאו שהמשקף אותו אתם רוכשים הינו בעל הגנה מרבית מפני קרני ה-UV. לצורך כך, אנו ממליצים לכם לרכוש משקפי שמש עם עדשות אנטי UV, כאשר צבע העדשה איננו מהווה פקטור לכך!

חשוב לדעת: הרכבת משקפי שמש היא פעולה המומלצת לכל אחד ואחת מאיתנו הנדרש להימצא תחת קרני השמש במהלך שעות היום, הצהריים ואחר הצהריים המוקדמות, כאשר גם ילדים מגיל 10 ואילך חשוב שירכיבו את משקפי השמש המסייעות להגנה מרבית מפני נזקי השמש לעיניים.

משקפי שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד