י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מושלת בסיכון

הזוי: השריף גיבה את חוליית החוטפים

לאחר מעצרם של חוליית חוטפים שתכננה לחטוף את המושלת, השריף המקומי עורר סערה כשאמר כי "לאזרחים מותר לעצור אותה אם היא עברה על החוק"

הזוי: השריף גיבה את חוליית החוטפים
רעולי פנים צילום: Abed Rahim Khatib / Flash 90

שריף במישיגן עורר סערה כשאמר כי אנשי המיליציה שנעצרו לאחר שלכאורה ניסו לחטוף את המושלת, כי "לאזרחים מותר לעצור אזרח שעבר על החוק".

כזכור, המשטרה המקומית במישיגן חשפה כי המושלת, גרטשן ויטמר, הייתה במעקב אחר כנופיית חוטפים.

השריף ממחוז בארי, דאר ליף, ציטט את החוק במדינת מישיגן המאפשר לאזרחים פרטיים לבצע מעצר אם הם עדים לפשע, או אם אכן בוצע פשע. אך הוא לא אמר באיזו פשע ויטמר יכולה להיות מאושמת.

"זה לא אומר שאם אתה מועמד שנבחר אתה פטור ממעצר כזה". אמר ליף. "אני צריך להסתכל על זה מהזווית הזו, ואני מקווה שזה ככה, החבר'ה האלה חפים מפשע עד שיוכח שהם אשמים, אני אפילו לא בטוח אם היה להם חלק מזה," אמר השריף.

השריף ליף סיפר כי הוא מכיר את האחים נול שנמצאים במעצר והיו חלק מכנופיית החוטפים ממספר אירועי מחאה נגד הסגר בשל נגיף הקורונה, והכיר אותם כנחמדים ומכבדים מאוד. "שני האנשים שאני מכיר מהמחוז שלי, האם הם היו מעורבים בזה? אני לא יודע. הם חפים מפשע עד שיוכח שהם אשמים. ואנחנו באמת באמת צריכים להיזהר מלנסות להאשים אותם בתקשורת". אמר ליף.

"אני המום, אבל עדיין אנחנו לא יכולים להרשיע אותם בתקשורת כאן, יש להם זכות למשפט הוגן".

דבריו של ליף עוררו תגובה זועמת, בין היתר מצד היועץ המשפטי לממשלה של מישיגן, דנה נסל, שכינתה את הערותיו "מסוכנות".

"כפקידה בכירה באכיפת החוק במישיגן, הרשה לי להבהיר זאת באופן ברור, אנשים אינם יכולים ואינם צריכים לעצור עובדי ממשלה עמם יש להם חילוקי דעות. ההערות הללו מסוכנות", כתבה נסל בציוץ.

לאחר שדבריו עוררו סערה, ליף הבהיר את דבריו. "אני לא רוצה שאף אחד יחשוב שאני תומך באשמות האלה, נכון?" אמר ליף. "אלה אישומים מאוד מאוד חמורים. מה שאני לא רוצה זה לקבוע את זה בתקשורת, ואנחנו נכשלים בזה איפשהו, כי הם לא יכולים לקבל משפט הוגן". לשאלה האם הוא מגן על מעשיהם לכאורה של הנאשמים, השיב: "ממש לא, אני מגן על החוק".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים': גברים, ביניהם שבעה ממיליציית ימין המכונה 'וולברין ווטשמן', נעצרו על רקע שתי מזימות לכאורה לחטוף את המושלת הדמוקרטית של מדינת מישיגן, גרטשן וויטמר, וניסיון לעודד 'מלחמת אזרחים' במדינה.

שישה מהגברים הועברו למעצר אחרי פשיטה על בית בפרבר של דטרויט ביום חמישי בבוקר, ה-FBI פרסם כי הם תכננו לחטוף את ויטמר בבית הנופש של משפחתה במישיגן.

שבעה גברים נוספים נעצרו בגין תכניתם 'להפיל ממשלות', לתקוף את מדינת מישיגן ולהסית ל'מלחמת אזרחים'. שבעת הגברים הללו חברים במיליציה המכונה 'וולברין ווטשמן', אחת מקבוצות המיליציות הימניות המוכרות במישיגן.

וויטמר עצמה אמרה בתגובה כי היא המומה מהתכנון ה'מושחת' וה'חולני'.

חטיפה מישגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד