ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בנאום תוקפני

טראמפ: "אם השמאל ינצח, הם יפתחו במסע צלב"

בנאום ראשון שנשא הנשיא טראמפ לקהל תומכיו מאז אושפז, התייחס טראמפ לנושאים הבוערים שעל סדר היום • על הקורונה:"החיסון ייצא מהר מאוד". ועל יריבו במרוץ לתפקיד הנחשק בבית הלבן - ג'ו ביידן: "מנומנם בגד באמריקאים שחורים ולטינים"

טראמפ: "אם השמאל ינצח, הם יפתחו במסע צלב"
טראמפ בנאום בבית הלבן צילום: דוברות הבית הלבן

אתמול נשא הנשיא טראמפ נאום ראשון בפני קהל תומכים מחוץ לבית הלבן, הנאום כונה "הפגנה שלווה על חוק וסדר", טראמפ תקף את הדמוקרטים ולא חסך ביקורת מהתקשורת.

"צאו והצביעו, עלינו להצביע. עלינו להצביע, חייבים להיפטר מהם. הם כל כך רע למדינתנו, אני רוצה להודות לכולכם על תפילותיכם. אני יודע שהתפללתם, הייתי בבית החולים וראיתי כל כך הרבה אנשים, אז יצאתי להגיד שלום לאותם אנשים, וקיבלתי קצת חום בגלל זה, אבל הייתי עושה את זה שוב, אני אגיד לכם, הייתי עושה את זה שוב". פתח טראמפ את נאומו המשולהב.

בדבריו התייחס טראמפ גם לחיסון שבדרך, "אנחנו לא יכולים לאפשר למדינה שלנו להפוך לאומה סוציאליסטית, איננו יכולים לתת לזה לקרות. וזה מה שיקרה או גרוע מכך, אני רוצה שתדעו שהעם שלנו יביס את הנגיף הסיני הנורא הזה, כפי שאנו מכנים אותו, ואנחנו מייצרים טיפולים ותרופות חזקות, ואנחנו מרפאים חולים ואנחנו הולכים להחלים. והחיסון יצא מהר מאוד, בזמן שיא, כידוע. זה יוצא בקרוב מאוד. יש לנו חברות גדולות ונהדרות שעושות את זה והן יפיצו את זה דרך הצבא שלנו מהר מאוד, מאוד".

וכמובן איך אפשר בלי קצת הומור, טראמפ פנה לקהל תומכיו שהריעו לו ללא הפוגה "רק רוצה להודות לכולם על הגעתם לכאן לתמוך, איזה צבעים יפים לחולצות שלכם, מאיפה השגתם את הצבע הזה, מאיפה זה הגיע? איזה צבע יפה, אני רוצה להשיג אחד מהם. אני רוצה לשים אחד מהם במקום חולצה לבנה אני רוצה להודות לכם, ברצינות".

"מדי יום יותר ויותר אמריקאים שחורים ולטינים משאירים מאחוריהם פוליטיקאים שמאלניים ואת האידיאולוגיה הכושלת שלהם, זה מה שהם, הם נכשלו במשך שנים רבות ועשורים רבים מאוד, הדמוקרטים מנהלים כמעט כל עיר פנימית באמריקה - ואני מתכוון מזה מאה שנים, והמדיניות שלהם לא סיפקה אלא פורענות, עוני וצרות. ג'ו ביידן המנומנם בגד באמריקאים שחורים ולטינים, אם אתה חושב שהוא יכול לנהל את המדינה הזו, אתם טועים".

"אנחנו מחזירים את המשרות, החזרנו אותם, אנחנו גובים מסין הרבה כסף עם תעריפים, הרבה כסף, מיליארדי ומיליארדי דולרים, מלחמות חוץ אינסופיות, מלחמות חוץ מגוחכות כאלה שנמשכות שנים, האנשים שלנו (החיילים) חוזרים הביתה, אתה יודעים את זה".

"אמריקאים שחורים ולטינים דוחים את השמאל הסוציאליסטי הרדיקלי, והם מחבקים אותנו, הם פרו-עובדים, פרו-שוטרים, אנחנו רוצים חוק וסדר; עלינו לקבל חוק וסדר - וסדר יום פרו-אמריקני, צעדתם לבית הלבן כי אתם מבינים שצריך להגן על חייהם של אמריקאים שחורים וכל האמריקאים, אתם צריכים שהמשטרה שלכם תתמוך בכם אתם צריכים לקבל את זה, אם השמאל ישיג כוח, הם יפתחו במסע צלב ארצי נגד אכיפת החוק, והם כבר עשו את זה, ואתה רואה אותם, הם עושים זאת ברמה שאיש לא ראה מעולם".

"לפני כמה ימים בעימות, ביידן לא יכול היה אפילו להשתמש במילים "אכיפת החוק". אמרתי, תגיד 'אכיפת חוק'. תגיד 'אכיפת חוק'. ואז אמרתי כי אין אף קבוצה של אכיפת החוק שתומכת בך, הבתים והכנסיות והעסקים של אמריקאים שחורים והיספנים נבזזו, אתם יודעים את זה. הם הושחתו ונשרפו על ידי קנאים שמאלנים, סך הכל אנשים רעים, הם יודעים מה הם עושים, עם זאת ביידן אוהב לכנות אותם מפגינים שלווים, אנחנו כאן היום כדי להעביר מסר מאוחד לשוטרים בכל רחבי ארצנו הגדולה כי אמריקאים - ואני מתכוון לכל אמריקאי, לכל גזע וצבע, אנחנו אוהבים אותך. כל גזע, צבע, ואמונה מכל סוג, אנו תומכים בכם, אנו מכבדים אותכם. זה מקצוע מסוכן. הם עשו עבודה מדהימה, ואני רק רוצה להודות להם בשם כולם כאן היום, כי בגלל זה אנחנו בטוחים".

"הבאנו את שיעור האבטלה השחור וההיספני לנמוך ביותר בתולדות ארצנו, שיעור האבטלה בקרב הנוער השחור הגיע לנמוך ביותר אי פעם, שוב, בתולדות ארצינו ,ובשנה שעברה העוני האמריקני השחור וההיספני הגיע לנמוך ביותר אי פעם בתולדות ארצנו. הכל מתגבש כל כך מהר".

טראמפ בנאום\\צילום: הבית הלבן

דונלד טראמפ קורונה הבית הלבן ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד