י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
יזדקק למעקב תכוף

ניתוח נדיר בבן שלושה חודשים הציל אותו מעיוורון

ניתוח נדיר להשתלת קרנית בתינוק בן שלושה חודשים בוצע במרכז שניידר לרפואת ילדים | הניתוח המורכב הציל את עינו היחידה של התינוק מעיוורון

ניתוח נדיר בבן שלושה חודשים הציל אותו מעיוורון
ד"ר אורי אלבז והתינוק צילום: דוברות בית החולים

ניתוח השתלת קרנית בוצע במרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת כללית והציל את עינו היחידה של תינוק בן שלושה חודשים מעיוורון. התינוק הופנה כשהיה בן שבועיים בלבד למרפאת הקרנית ביחידת העיניים במרכז שניידר כשהוא סובל ממצב נדיר של אנאופתלמיה - חוסר התפתחות של גלגל העין משמאל ועם עכירות דיפוזית בקרנית עין ימין שגם היא נדירה ונקראת Peters Anomaly. בנוסף, בעינו הימנית נמצא מיקרוקורנאה, מצב בו הקרנית קטנה באופן שמקשה על ביצוע ניתוח השתלת קרנית.

למרות מורכבות הניתוח והתנאים הרפואיים הקשים שעמדו בפני הרופאים, הוחלט להתערב כירורגית על מנת להציל את ראייתו של התינוק בעינו הימנית, עינו היחידה. קיימת חשיבות לנתח במצב זה מוקדם ככל הניתן, עיכוב יכול גורם לפוטנציאל הראייה להיפגע. האבחנה, הניתוח והמעקב בוצעו על-ידי ד"ר אורי אלבז מומחה קרנית מיחידת העיניים במרכז שניידר לרפואת ילדים בראשות פרופ' גד דותן. הניתוח עבר בהצלחה רבה.

כיום, מספר חודשים אחרי השתלת הקרנית, ראייתו של התינוק הולכת ומשתפרת, הוא מצליח לתפקד בצורה טובה יותר, לחייך אל אמו ולזהות חפצים בסביבתו דבר שלא היה אפשרי קודם הניתוח.

ד"ר אורי אלבז מספר כי "הניתוח היה מורכב בשל גודל העין בתינוק כה צעיר והצורך לשנות את הטכניקה הניתוחית הסטנדרטית. כיום, מספר חודשים לאחר הניתוח, התינוק מחלים יפה עם שתל שקוף ולחץ תוך עיני בגדר הנורמה. בגיל צעיר שכזה, הסיכוי לדחיית השתל גדול יותר מאשר במבוגרים, ולכן הוא יזדקק למעקב תכוף בשביל למנוע ולטפל בסיבוכים אפשריים בעתיד. כעת הוא בן 10 חודשים והשתל שלו נראה טוב מאוד ומאפשר לו לראות ולתפקד בצורה משביעת רצון".

ניתוחי עיניים קרנית בית חולים שניידר שלשה חודשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד