ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
הקרב על התפקיד הנחשק

בפער ניכר: זוהי המועמדת המובילה לנשיאות אחרי ריבלין

באמצע שנת 2021 יסיים ראובן ריבלין את תפקידו כנשיא המדינה ועד כה הכריזו על מועמדותם שמעון שטרית ויהודה גליק. למרות שהגוף הבוחר 120 הח"כים, סקר בדק הערב את רחשי הציבור, מי המועמד המועדף עליהם. התוצאה ברורה; מועמדת שטרם הודיעה על התמודדות זוכה ב-50%

בפער ניכר: זוהי המועמדת המובילה לנשיאות אחרי ריבלין
בית נשיא מדינת ישראל צילום: ויקיפדיה

שנת 2021 תהא אולי שנת בחירות לכנסת אך לא רק, נשיא המדינה ראובן ריבלין מסיים את תפקידו בתום שבע שנות כהונה והקרב על תפקיד האזרח מספר 1 וכל כבוד הנלווה צפויים לטלטל את הפוליטיקה, כשבעצם הבוחרים הם 120 חברי הכנסת בהצבעה חשאית בקלפי שיוצב במליאת הכנסת.

עד כה הודיעו על כוונתם להתמודד, השר לשעבר ממפלגת 'העבודה' שמעון שטרית וכן ח"כ לשעבר יהודה גליק מהליכוד. לצד השמות הללו עלו בתקשורת גם השמות בנימין נתניהו, יולי אדלשטיין ועמיר פרץ. הצד השווה שבהם הוא שכולם באים מהפוליטיקה. גם שמה של כלת פרס ישראל הגב' מרים פרץ, האם ששכלה את שני בניה החיילים בתקריות שונות עלה כאופציה, למרות שעדיין לא הכריזה על כך באופן רשמי.  

סקר מאגר מוחות שערך הפרופ' יצחק כץ עבור 'ערוץ 20', בשאלה מי לדעתך הכי מתאים לכהן כנשיא המדינה הבא, הציב את המועמדת הלא פוליטיקאית, מרים פרץ - במקום הראשון ובפער ניכר, עם 50% מתמיכת הציבור.

אחריה נמצאים ראש הממשלה בנימין נתניהו עם 23%, יו"ר 'העבודה' השר עמיר פרץ עם 10% תמיכה, שר הבריאות יולי אדלשטיין עם 9%, פרופ' שמעון שטרית שהצהיר על מועמדותו לתפקיד עם 5%. סוגר את הרשימה - יהודה גליק עם 3%.

בחירות לנשיאות מרים פרץ ערוץ 20

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד