י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
משקרים ומטייחים

עמית סגל חושף: ליאת בן ארי לא מסרה חומרי חקירה לפרקליטי נתניהו

לפני כחודש ביקשו פרקליטי נתניהו והזוג אלוביץ' מידע על תרגיל החקירה שנעשה לעד המדינה ניר חפץ. בפרקליטות טענו שכל המידע בידיהם. הערב חושף עמית סגל שליאת בן ארי מחזיקה קרוב לחודש במידע הנפיץ, המוכיח את קיום התרגיל, ומסרבת למסור לסנגורי נתניהו ואלוביץ'

עמית סגל חושף: ליאת בן ארי לא מסרה חומרי חקירה לפרקליטי נתניהו
ראש הממשלה באולם בית המשפט, בדיון הראשון צילום: עמית שאבי

חקירות ראש הממשלה: לפני כחודש פנו עורכי הדין מצוות ההגנה של ראש הממשלה ובני הזוג אלוביץ' בתיק 4000 ודרשו את המסמכים שהפרקליטות לא העבירה לידיהם, ובהם גם ההתייחסות לתרגיל החקירה שנעשה לניר חפץ. עורכי הדין ביקשו מבית המשפט "לפזר את מסך הערפל מעל מהלכי ותרגילי חקירה פסולים, וכן חילופי דברים שהוחלפו בין גופי האכיפה והתביעה לבין עדים, חשודים ובאי כוחם".

"לפחדיו ולחששותיו של העד מפני החוקרים, גם בהקשר זה, חשיבות ברורה בבחינת מהימנות דבריו ומשקלם לאחר שהפך לעד מדינה". טענו עורכי הדין לבית המשפט.

הפרקליטות הגיבה בזמנו לתביעה וטענה "החומר והקלטות בידיהם - התמלול הוא רק כלי עזר" עוד הוסיפו וטענו בפרקליטות "הטלת חובה, שאינה קיימת כיום בדין, על התביעה, להעביר עדכון על כל פער בין ההקלטה לתמליל, כאשר כל החומר מצוי בידי ההגנה, אינה הגיונית וצפויה להביא לבקשות נוספות של ההגנה, שאליהן יתווספו בקשות לדחיית מועדי ההוכחות שלא לצורך. בקשת הנאשמים לדחות את דיוני ההוכחות בתיק, על בסיס תמליל חקירה בודד, וכאשר חלק נכבד מהתמלילים מצוי בידי ההגנה לפני למעלה משנה, אינה מוצדקת, ועל מועדי ההוכחות בתיק להתחיל במועדים שנקבעו".

הערב (ראשון) חשף עמית סגל ב'חדשות 12', מסמכים פנימיים מהם עולה התמונה העגומה. או בכירי מח"ש שקרנים או שראש מח"ש והמשנה לפרקליט המדינה מטייחות?

"הצטרפו אליי למסע בעקבות השאלה" פתח סגל בסדרת ציוצים בהם הוא גולל ופרט את עוצמת השקר אותו הוא חשף.

"האם ראש מח״ש סיכלה בדיקת תרגיל חקירה הפסול לניר חפץ? כזכור כשטענתי זאת בתחקיר לפני חודש הייתה תגובת הפרקליטות שמדובר בשקר. ‏לאחר הפרסום פנו פרקליטי נתניהו בדרישה להעביר לידיהם את החומר הרלבנטי. התובעת ליאת בן ארי סבורה שאין דבר כזה אך ליתר ביטחון מבקשת 'בדחיפות' תוך שעות ממח״ש את המידע" מספר סגל.

‏ואז מתגלה דבר מעניין. כותב סגל "סגן ראש מח״ש מספר שהיה גם היה. וטויח גם טויח. ושלכאורה יש שלושה בכירים בפרקליטות שיכולים להעיד על כך".

"‏סוף דבר: למרות שליאת בן ארי דורשת ״בדחיפות עליונה״ את הפרטים כדי לעדכן את ההגנה, משמתברר שיש טענות שהדבר כן קרה, היא לא מעדכנת בכך את פרקליטי נתניהו ואלוביץ׳ כבר קרוב לחודש משנודע לה" סיים סגל והביא את ‏תגובת הפרקליטות: "רק לאחר הפרסום בעניין, בחלוף מספר שנים, העלו גורמים שונים במח"ש מטעמים השמורים עימם, להעלות טענות בעניין זה".

עוד אמרו בפרקליטות "בעקבות זאת נערך בירור, בהובלת המשנה לפרקליט המדינה במטרה לבחון את העניין לגופו ולהשיב לפניית הסניגורים בנושא. ‏בירור זה העלה, בין היתר, כי אותם גורמים במח"ש לא ערכו כל תיעוד לפנייה הנטענת, והם אף שללו שהיא נקשרה למר חפץ".

"תוצאות הבירור יפורטו במסגרת המענה לבקשת הסניגורים לעיון, ואשר לאחר עיון בה הוחלט בפרקליטות מיסוי וכלכלה להשיב לכלל הטענות במרוכז. אין בכוונתנו לנהל את המשפט בתקשורת" הבהירו בפרקליטות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לחשיפה בדף הפייסבוק שלו וכתב: "הערב חשף עמית סגל שאחד החוקרים בתיקי נתניהו התלונן על תפירת תיקים פלילית נגד ראש הממשלה. ראשת מח"ש שמונתה על ידי שי ניצן ורוני אלשיך סירבה לפתוח בחקירת התלונה וגלגלה את החוקר המתלונן מכל המדרגות".

עוד הוסיף נתניהו ותקף "אבל הטיוח לא הסתיים שם. כשדבר התלונה התפרסם בתקשורת, ליאת בן ארי, התובעת נגד ראש הממשלה נתניהו, טייחה והכחישה את האירוע. שוב נחשף שבכירים במשטרה ובפרקליטות ביצעו בכוונה מעשים פליליים כדי לתפור תיקים נגד ראש הממשלה נתניהו: סחיטת עדי מדינה, ניגודי עניינים של החוקרים והפרקליטים, טיוח חקירות ושקרים לבית המשפט ולציבור".

"ברור לכולם שהתיקים נגד ראש הממשלה נתניהו תפורים. רק חקירה עצמאית ובלתי תלויה תגלה את כל האמת ותעשה צדק". סיים נתניהו את ההתייחסות שלו לחשיפה הדרמטית.

חה"כ אסנת הילה מארק מ'הליכוד' התייחסה אף היא בחשבון הטוויטר שלה וכתבה: "‏עוד פרסום מטלטל שצריך להדיר שינה מעיניו של כל אזרח בישראל. תרבות הטיוח וההסתרה כירסמה בפרקליטות עד לריקבון ולגועל שנחשפים שוב ושוב. תיקי נתניהו התפורים זוהמו מהשנייה הראשונה ועד עכשיו. דינם להיסגר ודין כל השרשרת של הנוגעים בדבר להסתלק מהמערכת ולאפשר לנו לשקם אותה מהפשעים הללו".

גם חבר הכנסת שלמה קרעי הגיב ואמר כי "‏הפרקליטות מוגנת כל עוד היא מגינה על האינטרסים של כחול לבן - ניסנקורן, גנץ ואשכנזי. אתרוג גרסת 2020. ליאת בן ארי צריכה להתפטר מיידית מתפקידה בכלל, ובפרט כתובעת במשפט. קרן בר מנחם צריכה ללכת הביתה אתמול".

עמית סגל ליאת בן ארי חקירות נתניהו משפטו של בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד