י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"חלילה. לא בית חולים"

נחשף: מאות חולי קורונה חרדים מטופלים במחתרת

מאות חולי קורונה חרדים, ביניהם כאלו שמוגדרים קשים, מטופלים בבתיהם וזאת תחת סיוע ופיקוח של ארגון חרדי. "הם עושים הכל בכדי לא להגיע לבתי החולים, מחשש שדווקא בבתי החולים יורע מצבם". כך נחשף הערב ב'חדשות 12'

מטופל חרדי במחלקת קורונה. אילוסטרציה
מטופל חרדי במחלקת קורונה. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

מחלקות הטיפול הנמרץ הועברו לבתים: מאות חולי קורונה חרדיים, ביניהם כאלו שמוגדרים כחולים קשה, מטופלים בבתיהם ואינם מפונים לבתי החולים, כשהרשויות כלל לא מודעות לכך שהם חולי קורונה ומכיוון שכך הם גם לא נכללים במניין החולים. כך נחשף הערב (ראשון) בכתבה שהגיש יאיר שרקי ב'חדשות 12', בה הצביע על התופעה שקיימת מזה חודשים ארוכים בציבור החרדי במסגרתה חולים מעדיפים לקבל את הטיפול בבית, והם מסרבים להתפנות לבתי החולים מחשש ששם יורע מצבם.

בכתבה חושף שרקי ארגון חסד חרדי בשם 'חסדי עמרם', המחזיק ברשותו יותר מ-220 מכשירי חמצן וכן מחוללי חמצן, לצד מכשירים מתקדמים למדידת סטורציה ולחץ דם, אותם הוא מספק לבתי החולים כשהוא מנהל מעקב אחר מצבו של כל חולה - באמצעות רופאים המועסקים בידי הארגון והם עוקבים אחר מצבם של החולים. "אנחנו מספקים לחולים את מכשירי החמצן ועוקבים אחר מצבם. אם הטיפול אנו מועיל ורופא קובע שיש לפנות לבית חולים, הרופא יפונה לבית חולים", אומר מנהל הארגון.

בהמשך מתלווה שרקי למתנדב הארגון, אהרן היימליך, ונכנס עמו לבתיהם של חולים מבוגרים המחוברים למכשירי חמצן, כשמתברר כי אלו לא נדבקו כלל לקורונה אם לאיש אין ספק באשר לאבחנה הרפואית. אותם חולים מקבלים טיפול מאסיבי של אספקת חמצן תוך מעקב 24 שעות אחר מצבם, כשבני המשפחה הם אלו שפוקחים עין לצד מעקב של רופא. אך לאורך כל הדרך העובדה שבבית ישנו חולה קורונה אינה מדווחת לרשויות, שכן החולה עצמו לא נבדק ומשכך הוא אינו נמצא תחת מעקב הרשויות. "כלומר" אומר שרקי לאחר שהוא נחשף לכך שישנם יותר מ150 חולים שמטופלים ומנוטרים בידי הארגון, "שבישראל אין עכשיו 850 חולים קשים אלא יותר מ1,000".

בני משפחותיהם של החולים, מצידם, מבהירים שהם מתעקשים על טיפול בבית ומסרבים לפנות את החולה לבית החולים, וזאת משום ש"בבית החולים יחברו את אבא, אדם מבוגר, לקנולה ואיש לא ישגיח עליו. לא שמעתם שהם עצמם טוענים שאין להם כח אדם?" מצוטטת אחת מבנות משפחתו של חולה קשה הנראה מחבור לחמצן, אם כי לדבריה בזכות הטיפול המאסיבי רמת החמצן בדמו שהיתה מתחת ל90 כבר טיפסה ועומדת על 95.

נציין, כי לא מדובר בתופעה מוסתרת, ובכמה ארגוני חסד פועלים בתחום זה בעקר לאור הכוונה שהגיעה מארה"ב, שם דאגו עסקנים רפואיים להזהיר עם תחילת הגל השני בישראל כי "יש לעשות הכל בכדי שלא להגיע לבתי החולים". עם זאת, יועצים רפואיים מזהירים ואחד מהם אומר ל'בחדרי' ש"מה שנכון אולי בארה"ב, שם קרסה מערכת הבריאות, לא נכון בכלל לגבי ישראל. יש לזכור שההידרדרות במצבו של חולה קורונה יכולה להיות מהירה מאד, כך שחולה שמטופל בבית ואינו מנוטר בטיפול נמרץ - גורלו יכול להיות שעצם הוא נחרץ רק משום שהוא 'מטופל' בבית ולא תחת השגחה רפואית בבית חולים".

קורונה יאיר שרקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד