כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בעקבות הבדידות?

האיש המבוגר בישראל הלך לעולמו בגיל 117

הלך לעולמו הישראלי המבוגר ביותר שהתגורר בנתניה והוא בן 117 בפטירתו. נכדו מספר כי "הוא היה הולך לבית הכנסת גם בגיל 116. הבדידות והעובדה שלא יצא מפתח ביתו, תרמו כנראה להידרדרות" 

האיש המבוגר בישראל הלך לעולמו בגיל 117
נרות. אילוסטרציה צילום: pexels

שלמה סלאיימן יהודה, שכיהן בתואר הישראלי הקשיש ביותר נפטר השבוע בביתו בגיל 117, כשמשפחתו לצידו. כך על פי דיווח באתר ynet.

שלמה סלאיימן ז"ל, עלה ארצה מתימן בשנת 1949 עם אשתו וארבעה ילדים. שני ילדים נוספים נולדו בישראל. הוא התגורר עם משפחתו בנתניה, ולאחר שירותו הצבאי עסק בחקלאות ונמנה על מקימי הישוב אביחיל.

לפני מספר שנים, נפטרה רעייתו בגיל 94, והוא נותר בגפו. על אף הבדידות, המשיך שלמה סלאיימן באורח חייו הצנוע. הוא הלך מדי יום לבית הכנסת, ונחשב לידען רב בהלכות "הוא היה צלול עד הרגע האחרון", מספר נכדו ל-ynet. "כולם היו באים ושואלים את מילתו, ועשו כדבריו על פי מה שקבע לאחר שהיה מביא לכך סימוכין בכתובים".

"הוא היה אוכל בכמויות קטנות מאוד. בבוקר לבן עם פרוסת לחם, בצהריים עוף, דג או ביצה עם אורז, ובערב סלט עם ביצה", מספר רדיא. "סבא היה הולך הרבה מאוד ברגל, וכשעבד היה גומע מרחקים, מאביחיל בקצה הצפוני של נתניה עד ביתו, כשלגבו שק תפוזים". מנסה נכדו להסביר את סוד אריכות הימים של סבו המנוח.

בחודשים האחרונים, בשל מגפת הקורונה, נאלץ שלמה סלאיימן להסתגר בביתו. "זה עשה לו רע", מספר נכדו. "עד לתקופה הזו, הוא היה הולך לבית הכנסת גם בגיל 116. הוא היה מאוד עניו והיה עושה את הדברים בצנעה, לא רצה שיפארו את שמו, לכן הקהילה כולה אהבה ואוהבת אותו. אבל הבדידות והעובדה שלא יצא מפתח ביתו, תרמו כנראה להידרדרות".

בשל ימי החג, משפחתו החלה את ימי האבל אמש (מוצאי שבת) עם צאת החג. "כל מי שהתווכח איתו, הוא ניסה לשכנע בטוב טעם, ובנועם הליכות. השתדלנו לעטוף אותו באהבה בימיו האחרונים, עד שנפרד מאיתנו לתמיד". מספר נכדו בעצב.

לדברי המשפחה המנוח נולד 1903, והוא היה ככל הנראה האדם הקשיש ביותר בישראל, ומהקשישים בעולם. על פי הידוע, הגבר הקשיש ביותר בעולם שעודנו חי, הוא סטומינו דה לה פואנטה מספרד, בן 111 שנים ו-246 ימים. האישה הקשישה ביותר בעולם חיה ביפן: קאנה טנקה בת 117 שנים ו-283 ימים.

המנוח הותיר אחריו שישה ילדים ועשרות נכדים, נינים ובני נינים.

ת.נ.צ.ב.ה.

האיש המבוגר בישראל שלמה סלאיימן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד