ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"נתונים מפתיעים"

הפרופסור: ''אחוז החולים הקשים והנפטרים במגזר החרדי קטן יותר ממה שציפינו"

הפרופ' ערן סגל שנמנה על הסגל הבכיר של מכון וייצמן, ערך פילוח של החולים הקשים, ומצא כי למרות שבציבור החרדי התחלואה גבוהה מאד – דווקא אחוז החולים קשה והנפטרים נמוך יחסית. "תופעה מוזרה" הוא אומר ולא מוצא הסבר

הפרופסור: ''אחוז החולים הקשים והנפטרים במגזר החרדי קטן יותר ממה שציפינו"
מחלקת קורונה בביה"ח שערי צדק צילום: נתי שוחט, פלאש 90

חולים רבים, אבל מספר החולים קשה והנפטרים – נמוך יחסית: פרופ' ערן סגל, מי שנחשב לאחד החוקרים הבכירים בנושא הקורונה, מהסגל הבכיר במכון וייצמן שניתוחיו עולים מידי יום על שולחן קבינט הקורונה, קבע היום כי מספר החולים קשה מהמגזר החרדי מצליח להפתיע: "אחוז החולים הקשים והנפטרים במגזר החרדי קטן יותר ממה שציפינו".

בהודעה שפירסם בטוויטר כתב פרופ' סגל כי "אחוז החולים הקשים והנפטרים במגזר החרדי קטן יותר ממה שציפינו, הנתונים מאוד מפתיעים אותנו!", אמר, ולא סיפק הסבר לתופעה. הדברים מתפרסמים לאחר פילוח שנעשה במכון, כאשר ‏אחוזי החולים קשה והנפטרים פולחו בהתאם למגזרים. ומתברר, כי למרות שהתחלואה במגזר החרדי התפשטה באחוזים גבוהים פי כמה וכמה ביחס למגזר הכללי, דווקא נתוני התחלואה הקשה והתמותה במגזר זה נמוכים.

סגל מתייחס לאחוז הבדיקות החיוביות שגבוה מאד במגזר החרדי (נזכיר שגם בהתאם לממצאי הסקר הסרולוגי שפורסם בידי משרד הבריאות, אחוז הנחשפים לקורונה בריכוזים החרדיים גבוה פי כמה ביחס לאחוזי החשיפה ביתר הערים), ואומר כי בעקבות המספרים הגבוהים של החיוביים, הצפי היה למספר חולים קשה ומתים גבוה יותר. אך בפועל, המספרים נמוכים, יחסית.

לפי הפילוח של סגל, הממצאים מפתיעים: חרדים מתים הכי פחות, ערבים הכי הרבה, הציבור הכללי באמצע המדד. אגב, החישוב נעשה רק מול החולים הקשים כך שהוא שולל את ההסברים שניתנו עד כה, לפיהם במגזר החרדי נדבקים יותר צעירים וילדים לעומת מבוגרים בציבור הכללי. הנתונים הללו שפורסמו, כאמור ללא כל הסבר, גררו עמם פרשנויות ממומחים בעיני עצמם שניסו למצוא הסברים, כשאחד מהם אף סיפק את ההסבר הבא: "בציבור החרדי מתים הרבה, אך הם מסתירים את המתים"...

נזכיר כי דווקא בגל הקודם נטען כי התחלואה במגזר החרדי היתה גבוהה יותר, ואז היו שהצביעו על הסבר אפשרי לפיו בציבור החרדי מזוהה חסר בויטמין D, ככל הנראה בשל הביגוד הארוך והמכסה. אז האם מאז החל הציבור לצרוך ויטמין D? מה בדיוק גרם למפנה? אין לכך כל הסבר, כפי שבאותה נשימה חשוב להזהיר ולהבהיר שאסור כמובן, בעקבות הממצאים האלו, להרפות מהזהירות ולעבור חלילה לשאננות. 

קורונה חרדים פרופ' ערן סגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד