כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בעל ה'מנחת אריה'

בד"ה: התמוטט במוצאי שמחת תורה ונפטר 

הגאון רבי מנחם אריה טובולסקי זצ"ל מחשובי תלמידי החכמים בבני ברק שנפטר הלילה הובא למנוחות בבית החיים סגולה. בן 80 היה בפטירתו • נכדתו היולדת הצעירה חווה לאה בת אסתר נלחמת עדיין על חייה בבית החולים לאחר שנדבקה בנגיף

בד"ה: התמוטט במוצאי שמחת תורה ונפטר 
הגאון רבי מנחם אריה טובולסקי זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: הלך לעולמו בבית החולים שיבא בתל השומר, הרב הגאון רבי מנחם אריה טובולסקי זצ"ל בעל ה'מנחת אריה', שהתגורר ברחוב בן זכאי בבני ברק והשיב את נשמתו ליוצרה בגיל 80.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בשמחת תורה האחרון עוד התפלל ר' מנחם בבית הכנסת 'ירחי כלה' בבני ברק, בשעות אחר הצהריים לא חש בטוב ובמוצאי החג התמוטט והוא פונה לבית החולים לאחר שנמצא בבית החולים כי נדבק בנגיף הקורונה ולמגינת לב נפטר לבית עולמו.

המנוח זצ"ל נולד בירושלים בכ"ג ניסן ת"ש לאביו, הרב שמואל משה טובולסקי ז"ל ולאמו מרת רבקה ע"ה. 

הרב טובולסקי זצ"ל התגורר ברחוב בן זכאי בבני ברק והיה ממתפללי בית המדרש 'ירחי כלה' ברחוב הרב דסלר בגבעת הישיבה בבני ברק, שם היה מהמתפללים הוותיקים והיה אף משתתף בשיעורו של רב בית המדרש הגאון רבי משה מרדכי הלוי שולזינגר זצ"ל בעל ה'משמר הלוי'. 

רעייתו מרת חיה טובה, בתו של הרה"ג רבי אברהם יהושע מילצקי, זצ"ל בנו של הגה"צ רבי חיים חייקל מילצקי זצ"ל מגדולי תלמידי החכמים שבירושלים.

נודע כתלמיד חכם עצום שנחבא אל הכלים, הוא חיבר את הספר 'מנחת אריה' המכיל ביאורים וחידושים הערות והארות על מסכת מגילה ועוד מסכתות. 

אחד ממכריו מספר ל'בחדרי חרדים' כי כשנסגרו בתי הכנסת בגל הראשון הצטער ר' מנחם צער רב ובפעם הראשונה שפתחו את בתי הכנסת הגיע בשמחה הראשון לתפילת מעריב.

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, המנוח הוא סבה של היולדת הצעירה חוה לאה בת אסתר, המאושפזת במצב קשה בבית החולים איכילוב בתל אביב לאחר שנדבקה בנגיף ומחוברת למכשיר האקמו לב.

אחיו הוא הרב אברהם טובולסקי שהוציא לאור את סדרת 'תקון המידות' אוצר מאמרי חז"ל ראשונים ואחרונים מחז"ל ועד ימינו.

מסע הלוויה נערך הלילה בשעה 12:30 בבית החיים סגולה בפתח תקווה, שם נטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

קורונה ירחי כלה מנחם אריה טובולסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד