י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
היערכות קורונה

לקראת פתיחת מושב החורף: שינויים במליאת הכנסת

כחלק מההיערכות קורונה לקראת ישיבת פתיחת מושב הכנסת בחורף, הישיבה על במת הנשיאות במליאת הכנסת שונתה. כמו כן בפתיחת המושב לא הוזמן קהל לישיבה, ורק חברי הכנסת והשרים ינכחו באירוע

לקראת פתיחת מושב החורף: שינויים במליאת הכנסת
היערכות קורונה בכנסת צילום: דוברות הכנסת

נשלמות ההכנות לקראת ישיבת פתיחת המושב השני (מושב החורף) של הכנסת ה-23, אשר תתקיים מחר, יום שני, כ"ד בתשרי תשפ"א, 12 באוקטובר 2020, בשעה 16:00.

במוקד ההכנות: התאמת במת הנשיאות שבמליאת הכנסת לפי מגבלות הקורונה.

על מנת לשמור על כללי הפרוטוקול, לפיהם נשיא המדינה יושב על במת הנשיאות לצד יו"ר הכנסת מחד, ושמירה על כללי מרחק בטוח מאידך, נבנתה לצורך ישיבת הפתיחה במה עליה הוצב דוכן נואמים חדש , אשר הוצב במרחק בטוח הן ממקום מושבו של נשיא המדינה ראובן (רובי) רבלין והן ממקום מושבו של יו"ר הכנסת יריב לוין , באופן שיבטיח מרחק של מעל ל-2 מטרים בין היו"ר לנשיא ובין הנשיא לנואמים.

יודגש כי כבר כיום יש מרחק בטוח בין דוכן הנואמים המקורי לבין כס היו"ר. השינוי המוזכר לעיל בוצע על מנת לאפשר לנשיא המדינה לשבת בבמת הנשיאות. בתום הישיבה יפורק הדוכן המיוחד ובמת הנשיאות תחזור לקדמותה.

היערכות קורונה בכנסת\\צילום: דוברות הכנסת

עוד הוחלט בכנסת למדוד ולסמן בצבעים בולטים מרחק של שני מטר מבמת הנשיאות, לצורך שמירת מרחק בין חברי הכנסת לבין במת הנשיאות בהתנהלותה השוטפת של המליאה.
כאמור, את הישיבה מחר יפתח על פי כללי הפרוטוקול יו"ר הכנסת יריב לוין. אחריו יישאו דברים נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש האופוזיציה יאיר לפיד. נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, תכבד את הכנסת בנוכחותה ביציע האורחים המיוחד במליאה.

יו"ר הכנסת, יריב לוין יקבל את פני נשיא המדינה ברחבת הכניסה לכנסת, שם ייפרש לכבודו שטיח אדום. משמר הכנסת יערוך משמר כבוד לשניים.

בשל הגבלות הקורונה, לא הוזמן קהל לישיבה ובאולם ינכחו השרים וחברי הכנסת בלבד.

היערכות קורונה בכנסת\\צילום: דוברות הכנסת

כנסת מושב החורף קורונה נשיא המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד