י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מחשש להתקהלות מיותרת

התרגיל של המשטרה בברוקלין במעצר העסקן התוקף

המשטרה בברוקלין עשתה תרגיל לפעיל החרדי, ועצרה אותו לא לפי הסיכום • העסקן אשי טישלר, נעצר בעקבות תקיפת עיתונאי חסידי שדיווח על בתי כנסיות שנותרו פתוחים בניגוד להנחיות • המשטרה המקומית חששה מהתקהלות והתלהמות ועצרה את טישלר לפני המועד שנקבע • צפו

התרגיל של המשטרה בברוקלין במעצר העסקן התוקף
אשי טישלר צילום: באדיבות המצלם

אשי טישלר, פעיל חרדי מוכר בברוקלין נעצר אתמול בבורו פארק, שעה בלבד לאחר סיום שמחת תורה של יו"ט שני של גלויות

טישלר הודיע ​​ביום שישי כי הודיעו לו מהמשטרה כי הוא ייעצר ביום שני בבוקר, ואמרו לו להסגיר את עצמו לתחנת משטרה של מחוז 66.

על פי הדיווח באתר Yeshiva world news, המשטרה חששה שקהל רב יתייצב במתחם התחנה של מחוז 66 ביום שני כשהוא יסגיר את עצמו והחליטו להקדים את המעצר לשעה בלבד אחרי החג לפני שטישלר יספיק להתארגן עם מחאה גדולה.

טישלר יואשם בהסתה להתפרעות, ואיומים נגד עיתונאי חסידי, בשם יעקב קורנבלי, שהתרחשה ב-7 באוקטובר בברוקלין. בזמן המעצר של טישלר, קהל רב התאסף מחוץ לביתו של העיתונאי החסידי יעקב קורנבלי, תוך שהוא צורח "מויסר", וקורא להדיחו מהקהילה. חלקם קראו קריאות "אם אין את אשי לא יהיה שקט". על פי הדיווח ממשטרת ניו יורק, קורנבלי התקשר למשטרה ואמר כי הוא בסכנה. המשטרה הופיעה מחוץ לביתו של קורנבלי, אך לא דווח על הפרות סדר.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', יעקב קורנבלי, כתב ב'ג'ואיש אינסיידר' עדכן את עוקביו בטוויטר לפני שמחת תורה, כי הוא יגיש תלונה נגד פעיל ועסקן מוכר בבורו פארק, אשי טישלר בגין 'הסתה ותקיפה פיזית'.

קורנבלי צייץ כי הוא נפגע בראשו ונבעט בעודו מכונה "נאצי" על ידי מה שכינה "קהל זועם של מאות מאנשי הקהילה".

טישלר קרא לקורנבלי "עכברוש" ו"מלשין" ועודד את הקהל לעשות את אותו הדבר - בקריאה "כולם לצעוק מויסר", ואכן הקהל צעק יחד קריאות לעברו, לבסוף חולץ הכתב על ידי שוטרים.

אנשים נשמעו בתיעוד צועקים ביידיש "צריך להרוג אותו". בזמן פרסום המקרה, זה עדיין היה סיפור מקומי, אך מהר מאד זה כבר הפך לסיפור לאומי, כאשר נבחרי ציבור רבים גינו את האירוע, כמו גם כתבי חדשות מערוצים שונים שפרסמו סרטונים של האירוע בטוויטר.

זו לא הפעם הראשונה שקורנבלי מעורב במקרה שהביא לזעם של הקהילות, קורנבלי דיווח באפריל על בית כנסת שפעל למרות הסגר, והביא עליו כעס גדול מצד אנשי הקהילות.

נגד קורנבלי ושני חברי קהילה אחרים פוזרו פשקווילים בשכונות החרדיות בהם נכתב כי הם "מויסרים".

תקיפת עיתונאי אשי טישלר ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד