י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
החוש השלישי שנפגע

חשש: נגיף הקורונה עלול לפגוע בחוש השמיעה

אחרי חוש הטעם והריח, החוש הבא שנופל חלל בפני הקורונה הוא חוש השמיעה, כך עולה ממצבה הקליני של אשה שהנגיף גרם לה לאבד את השמיעה שלה באוזן אחת

חשש: נגיף הקורונה עלול לפגוע בחוש השמיעה
מכשיר שמיעה צילום: unsplash

חדשות שנשמעות רע: אבדן חוש הטעם והריח הינם התסמינים המוכרים של הנגיף, מי שאבד אתך החושים הללו מבין שעליו להיבדק במהירות. ברוב המקרים התשובה ידועה מראש: חיובית. אך עתה מתברר כי הקורונה עלולה לפגוע בחוש נוסף שעד כה לא פורסם כי הוא נוטה להיפגע, חוש השמיעה, כך דווח השבוע בערוץ החדשות של CNN.

אשה בשם מרדית' הארל בת ה-42 דיווחה לרופאיה כי הרגישה צפצוף פתאומי באוזן ימין, שנשאר הצליל היחיד שהצליחה לשמוע באותה אוזן. היא לא הבינה מדוע זה קרה, אך לפני שנערכו לה בדיקות מקיפות התברר כי היא חיובית לקורונה. הרופא שטיפל בה הסביר כי ייתכן שאובדן השמיעה שלה הוא כתוצאה מנגיף הקורונה. אחד הדברים המפתיעים במקרה שלה, זו העובדה שהיא כלל לא סבלה מתסמינים ולא ידעה שנדבקה בנגיף. את בדיקת הקורונה היא עשתה רק בגלל שנחשפה לחולה מאומת אחר.

הרופאים העניקו לה טיפול בסטאורידים שלא הועיל, למרות שטיפול דומה עזר בעבר לחולי קורונה שסבלו מאובדן שמיעה. הרופא שלה פסימי וחושש כי אבדן השמיעה שלה הוא סופי, אם כי היא ממשיכה לשמוע באוזן השניה.

רופאים מציינים כי דלקת נגיפית יכולה להוביל לאובדן שמיעה. היו מקרים בעבר שבהם חצבת, חזרת ודלקת קרום המוח הובילו לאובדן שמיעה פתאומי. וכעת יש גם ראיות לכך שזה יכול לקרות גם עם נגיף הקורונה. עם זאת, יש לציין כי מדובר בתופעה לא נפוצה. אמנם אין סטטיסטיקה רשמית שמצביעה על כמה זה נפוץ, אבל כמה מחקרים קטנים הראו קשר בין נגיף הקורונה לאובדן שמיעה.

מחקר קטן שבוצע לאחרונה דגם את אוזניהם של אנשים שמתו מהנגיף. בשתיים מתוך שלוש הגופות שנבדקו, נמצא נגיף הקורונה באוזן התיכונה ובעצם המסטואיד (הממוקמת מאחורי האוזן, בתוך עצם הגולגולת). מומחים מעריכים שהסיבה לכך היא שווירוס הקורונה ידוע בכך שהוא גורם לקרישי דם בגוף והוא סבור שזה יכול לקרות גם בכלי הדם הזעירים שנמצאים באוזן הפנימית.

 

 

קורונה שמיעה חירשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד