י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
השלום עם העולם הערבי

היסטוריה: ספינה מדובאי עגנה בנמל חיפה • צפו

בצל התחממות היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות והרחבת הסחר בין המדינות, עדנה היום בנמל חיפה אונייה ראשונה המגיעה לישראל עם מטען יבוא מהאמירות • "מדובר באירוע מרגש והיסטורי"

היסטוריה: ספינה מדובאי עגנה בנמל חיפה • צפו
ך

היסטוריה בנמל חיפה: במקביל לישיבת הממשלה המאשרת באופן פורמלי את הסכם השלום עם איחוד האמירויות, נכנסה הבוקר לנמל חיפה אונייה ראשונה המגיעה לישראל עם מטען יבוא מהאמירות.

האונייה MSC Paris נכנסה עם הזריחה הבוקר לנמל. מדובר באונייה העושה קו גלובלי המחבר את נמלי הודו לנמל חיפה ומשם לנמלי החוף המזרחי של הים התיכון. כעת האונייה תביא באופן קבוע גם מטענים מהאמירויות מידי שבוע. קווי ספנות גלובליים נוספים מהמזרח הרחוק צפויים לעשות עצירות דומות בקרוב בדרכם לנמל חיפה. במטען שנפרק הבוקר בחיפה יש בין היתר ברזל, ציוד כבאות, ציוד ניקוי וציוד אלקטרוני.

אשל ארמוני יו"ר דירקטוריון חברת נמל חיפה אמר כי "מדובר באירוע מרגש והיסטורי. סמלי שהאונייה הראשונה עם מטען מהאמירויות מגיעה בדיוק במקביל לאישור ההסכם ההיסטורי בממשלת ישראל. נמל חיפה מוכיח פעם אחר פעם את חשיבותו לכלכלת ישראל ואנו משוכנעים שחשיבות זו רק יתעצם בסיומו של תהליך ההפרטה בו אנו נמצאים כעת".

נמל חיפה דובאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד