ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ללא בדיקה

ההנחיה החדשה שתפחית את מספר המאושפזים

משרד הבריאות צפוי לאשר היום הנחיה חדשה שתקצר את ימי האשפוז של חולים בקורונה ותקל על העומס במחלקות. השחרור יקבע על פי מספר ימי האשפוז והימים שעברו מאז חלוף התסמינים

ההנחיה החדשה שתפחית את מספר המאושפזים
בדיקת קורונה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שחרור ללא בדיקה: בניגוד להנחיה הקיימת לפיה חולים במצב בינוי וקשה לא ישוחררו ממחלקת הקורונה עד לבדיקות מטוש שיעלו תוצאה שלילית, הנחיה חדשה שצפויה להיות מאושרת היום במשרד הבריאות קובעת כי אין צורך בבדיקות שליליות לצורך שחרור, השחרור יקבע על פי מספר ימי האשפוז והימים שעברו מאז חלוף התסמינים.

ההנחיה שנקבעה בשבועות האחרונים עבור חולים במצב קל שאינם מאושפזים, עומדת לחול מעתה על כלל מאושפזי הקורונה. על פי ההנחיה חולים שאושפזו במצב קל ובינוני, ישוחררו מבית החולים  לאחר 10 ימי אשפוז, בתנאי שחלפו 3 ימים ללא תסמינים – גם אם לא בוצעה להם בדיקות קורונה עם תוצאה שלילית.

באשר לחולים קשים נקבע כי הם ישוחררו לאחר 20 ימי אשפוז, גם הם, בלי צורך בבדיקת מטוש נוספת. ההנחיות החדשות נקבעו לאחר שעדויות שנאספו במחקרים בעולם מצאו כי הסיכוי למצוא נגיף חי אצל חולים קשה לאחר 15 ימים עומד על  5% ומגיע ל-%0 אחרי 20ימים.

"התהליך הזה עיכב עד היום הרבה מאוד מטופלים בבתי החולים והוא בהחלט יפשט את נושא ההחלמה והטיפול, ואני מניחה שזה יוריד הרבה עומס מבתי החולים", אמרה ד"ר שרון  אלרעי-פרייס, ראשת שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, שצפויה לאשר היום את ההנחיות החדשות. דבריה צוטטו ב'ישראל היום'.

ד"ר טל ברוש-ניסימוב, מרכז הצוות לטיפול במגיפות וראש היחידה למחלות זיהומיות באסותא אשדוד, מסביר את המלצות הצוות: "אני צופה שזו תהיה מהפכה באשפוז החולים, ואפשר יהיה להוריד עומס במחלקות הקורונה בצורה מהותית".

הוא הסביר שמשמעות ההחלטה היא לא שהחולה החלים, משום שלעיתים חולה במצב קשה יישאר עם סיבוכי המחלה, אלא שהוא לא מידבק לסביבתו. "כל עוד חושבים שחולה הקורונה מסכן את הסביבה, הוא למעשה סגור במחלקת קורונה. הוא גם תופס מקום במחלקה, וזה מהווה גורם מגביל בטיפול בחולים. נוסף על כך, הוא לא יכול לפגוש את בני משפחתו, לא יכול לקבל שיקום ולא יכול לחזור הביתה או למוסד סיעודי".

ד"ר ברוש-ניסימוב סיפר שהחל ביישום הצעד במקרים בודדים עד כה באסותא אשדוד, כאשר באחד המקרים חולה בן 50 שהיה במצב קשה לפני הנשמה הוצא מבידוד, עבר למחלקה וזכה לביקורים של בני משפחתו שהוציאו אותו לחצר, וכעבור ארבעה ימים השתחרר מבית החולים. להבדיל, הדבר אפשר לחולים במצב קשה שחלפו יותר מ20- יום מאז נדבקו לצאת למחלקה רגילה ולהיפרד לפני מותם מבני משפחתם ללא מיגון.

 

קורונה אשפוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד