י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"צחקה לי בפנים"

תקרית אנטישמית ב'הדסה': העובדת פוטרה

שוהים בבית החולים 'הדסה' נדהמו לגלות כי אחת העובדות במקום ניגשה לעבר נרות השבת, ולקול צחוקן המתגלגל של חברותיה כיבתה את הנרות בגסות ובזלזול • אחרי פנייה להנהלת ביה"ח העובדת פוטרה לאלתר

תקרית אנטישמית ב'הדסה': העובדת פוטרה
אם וביתה מדליקות נרות שבת צילום: יד לאחים
תקרית אנטישמית בבית החולים 'הדסה עין כרם' שבירושלים: עובדת בית החולים כיבתה בכוונה את נרות השבת שהדליקו המטופלות. לאחר פנייה בית החולים פיטר את העובדת.
ישראל שירן ששהה בבית החולים עם רעייתו ואף תיעד את האירוע, תיאר את המקרה. בפנייה ציבורית להדסה הוא כתב כי "בשבת האחרונה אשר כידוע הייתה גם חג שמחת תורה היינו זוגתי שתחיה ואנכי במחלקת פלסטיקה בהתאוששות שלאחר ניתוח. בערב שבת, בזמן הדלקת נרות שבת צעדנו לעבר העגלה המיועדת לכך בסמוך לחדר האורחים. בזמן הזה כבר הרבה נרות דלקו כולל נר נשמה.

כשנייה לפני שהגענו אל עגלת הנרות, התקרבה קבוצה של מס' נשים עובדות בית החולים (לבשו "מדים" ולכל אחד היה תג שם) לעבר חדר האורחים אשר לידו נמצאת עגלת הנרות.

לפתע אחת העובדות אשר הייתה ללא מסכה על פיה ואפה התקרבה אל עבר העגלה ובגסות ירקה ונשפה אל עבר הנרות וכיבתה את כל נרות השבת ואת נר הנשמה שהודלק. חברותיה שהיו עימה, צחקו ממעשיה וכולן נכנסו לחדר האורחים.

בשנייה שלאחר המעשה המזעזע הזה פניתי אל העובדת שכיבתה את נרות השבת ושאלתי אותה: למה עשית את זה??? היא צחקה לי בפנים וצעקה לעברי בנפנוף יד "רוח רוח" (אמרה בערבית. כלומר: לך לך)".

ישראל אמר כי "מדובר בהתנהגות אנטישמית שלא מביישת את הגדולים שבשונאינו רק שכאן מדובר בעובדת שלכם אשר התנהגה באופן מעורר שאט נפש וחלחלה ובחברותיה אשר צחקו ממעשיה השפלים - יריקה וכיבוי נרות שבת ונשמה בגסות וללא מורא, כאילו היא בעלת הבית. נציין כי שתי האחיות (ערביה ויהודיה) אשר היו בסביבה הביעו זעזוע ממעשי העובדת ושאלו אותה גם כן : "למה עשית את זה" היא התעלמה מהן והמשיכה בדרכה".

עוד נציין כי האחות הערבייה אחראית המשמרת ניגשה אלינו ואמרה : "כערביה אני ממש מתנצלת. היא עברה את הקו האדום וזה ממש חמור". האחות השנייה אמרה לי: "אני בטוחה שתפעל בהתאם אחרי המעשה הנורא הזה".

למותר לציין שאשתי, אנכי ועוד נשים אשר הדליקו נרות ושמעו את שהתרחש - כולנו חשנו בושה עצומה והשפלה נוראית. המעשה האנטישמי הזה התבצע ע"י עובדת שלכם בתוככי בית החולים וברור לי שמטרתו הייתה פגיעה במסורת וקודשי ישראל, והדברים מזכירים תקופות אפלות ונוראות.

כאשר חזרתי מתפילת השבת/חג המתינו לי מנהלת העבודה של העובדת והעובדת עצמה ובקשו לעשות "סולחה". שאלתי אותה(באמצעות מנהלת העבודה שמבינה עברית) שוב, "למה עשית את זה"? והיא השיבה בערבית: "זה לא היה בכוונה". אמרתי לה שהיא משקרת והפעולה של צעידה לכיוון נרות השבת ויריקה + נשיפה לעברם היו לגמרי במתכוון ושהיא לא פגעה רק בנו אלא בעם ישראל ובמסורת שלו. היא הישירה מבט אלי ולא ענתה. אמרתי לה שאפרסם את הסרטון ואדרוש את פיטוריה. תגובתה(באמצעות המנהלת שלה): תעשה מה שאתה רוצה".

"לסיכום", כתב ישראל, "אנו מבקשים את טיפולכם במקרה באופן מיידי ובלתי מתפשר קרי - פיטורי העובדת לאור התנהגותה האנטישמית. ככל שתהיו מעוניינים אני מוכן להגיע אל הצוותים שלכם בני הלאום הערבי ולהסביר להם על משמעות השבת והחג לעם היהודי.

חשוב לנו לציין כי לאורך ימי האשפוז פגשנו בצוותים יהודים וערבים אשר כולם היו אדיבים, מנומסים ומכבדים ודווקא משום כך המקרה הזה מחייב לדעתנו פעולה מהירה, דרסטית ואפקטיבית מול העובדת (וחברותיה המצחקקות) לבל ישנו מקרים שכאלה".

מהדסה נמסר: "בית החולים הפסיק מיידית את העסקת העובדת. מדובר בעובדת משק וניקיון, המועסקת דרך חברת קבלן, והבוקר נמסר למעסיקה כי אינה יכולה להגיע יותר לעבודתה בבית החולים. אנו רואים בחומרה רבה את המעשה הנורא, ומדגישים כי אינו מעיד על כלל אלפי עובדיו של בית החולים, הפועלים מתוך כבוד זה כלפי זה וכלפי כל מטופל באשר הוא, כלפי סמלי אמונתו ומנהגיו. זוהי דרכה של הדסה, ומי שאינו שותף לדרך זו - מקומו לא יהיה איתנו. אנו מתנצלים כמובן בפני כל מי שנפגע ממעשים חמורים אלו".

 

הדסה עין כרם נרות שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד