י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מתחברים לאיחוד האירופי

לאחר אישור החיסון: גרמניה תדאג להעברתו גם לישראל

האיחוד האירופי קבע כי חיסון שיפותח בשטחו יועבר רק למדינות החברות בו, והדבר עשוי להשפיע על החיסון של חברת 'אסטרה-זניקה', אך גרמניה הודיעה: נעביר את החיסון מידית גם לישראל

לאחר אישור החיסון: גרמניה תדאג להעברתו גם לישראל
אילוסטרציה צילום: pexels

פגישה מכרעת של שר החוץ בני אשכנזי עם מקבילו הגרמני הניבה הבטחה משמעותית: החיסון האירופאי כאשר יאושר, יועבר מידית גם לישראל כפי שיועבר לשאר מדינות האיחוד האירופי. החלטה זו עוקפת למעשה את החלטת האיחוד האירופי על איסור ייצוא חיסון שייוצר בשטחו, ומתן קדימות לחיסון תושבי מדינות האיחוד.

ההחלטה של שר החוץ הגרמני התקבלה בארץ בסיפוק רב, והיא סוללת את הדרך לקבלת החיסון שצפוי להיות מאושר בחודשים הקרובים אחר שהוא מצוי בעיצומו של השלב השלישי במסגרתו תרכובת החיסון מוזרקת לעשרות אלפי נסיינים ונערך מעקב מדוקדק אחר תופעות הלוואי שלו ואחרי יעילותו.

גרמניה הסכימה להגדיר את מדינת ישראל לצורך העניין כמדינה ש"מסופחת" אליה וכך היא תוכל לכופף את החלטת רשויות הבריאות של האיחוד ולהעביר את מנות החיסון גם לישראל, עוד לפני שכל מדינות האיחוד יחסנו את אזרחיהן, דבר שעשוי להימשך חודשים ארוכים.

החברה השוודית אסטרה-זניקה מתקדמת לקראת אישור חיסון שפיתחה, לצד ענקית הפארמה מודרנה וחברת פייזר. לצידם פועלות עשרות חברות נוספות במירוץ אחר החיסון שימגר את מגיפת הקורונה ויחזיר את העולם לשגרה.

 

קורונה חיסון לקורונה גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד