י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
קורונה לראש תוכנית הגרעין

התפרצות מחודשת: ארה"ב ורוסיה רושמות שיא במספר הנדבקים

המעצמות הגדולות לא מצליחות לבלום את הקורונה המתפשטת בשטחן • ראש תכנית הגרעין של איראן נדבק בנגיף • בבריטניה נוקטים בצעדים נוקשים, הממשלה מתכננת להטיל מגבלות חדשות על אזורים באנגליה בהם נתוני התחלואה גבוהים

התפרצות מחודשת: ארה"ב ורוסיה רושמות שיא במספר הנדבקים
קוברים את המתים מהקורונה בקברי אחים צילום: באדיבות המצלם

לא פחות מ57,420 חולים חדשים נרשמו אתמול (ראשון) בארה"ב – שיא של חודשיים במספר החולים היומי. ברוסיה אובחנו אתמול 13,634 חולים חדשים, גם כאן מדובר במספר שובר שיאים, דווקא במספר המתים בארצו של פוטין נרשמה ירידה עם 149 בני אדם שמתו אמש כתוצאה מהנגיף, לעומת 191 מתים ביממה הקודמת.

באנגליה נוקטים בצעדים נוקשים, ממשלת בריטניה מתכננת להטיל מגבלות חדשות על אזורים באנגליה בהם נתוני התחלואה גבוהים, ולהעניק סמכויות רבות יותר לשלטון המקומי והאזורי.

גם איראן נאנקת תחת המגיפה המתפשטת, כאשר בכירים במדינה נדבקו בנגיף. ראש תכנית הגרעין של איראן, עלי אכבר סאלחי, נמצא חיובי לקורונה. כלי תקשורת איראניים דיווחו כי "מצבו הכללי טוב והוא עוקב ברציפות אחר נושאי הארגון". סאלחי עומד בראש ארגון האנרגיה האטומית באיראן (AEOI) ונמצא בחיוב לנגיף ב -3 באוקטובר, כך דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית של IRNA .

עוד דווח כי מוחמד באגר נובאכט, כלכלן בכיר ויועצו של נשיא איראן חסן רוחאני, נמצא אף הוא חיובי לקורונה. האיש המשמש כראש ארגון התכנון והתקציב במדינה צייץ כי מצבו הבריאותי הכללי “חיובי”, אך הוסיף כי הוא מאושפז לבדיקה נוספת.

במהלך החודשים האחרונים נמצאו חיובים לנגיף מספר בכירים במדינה וביניהם: סגן נשיא בכיר אשאק ג'הנגירי וסגן נשיא מסומה אבטקר. מספר שרי קבינט נמצאו גם הם חיוביים, ביניהם שר התיירות עלי אסגר מונסאן ושר התעשייה לשעבר רזה רחמני. ראש כוח משימה ממשלתי איראני במלחמה בקורונה.

נשיא איראן, חאסן רוחאני, הצהיר ביום שבת כי חבישת מסיכה בטהראן היא חובה וכי מי שלא יעמוד בחובה זו יוטל עליו קנס כספי. איראן נמצאת בעיצומו של הגל השלישי ככל הנראה של נדבקי קורונה, זאת לאחר שנרשמו בשבוע שעבר 239 הרוגים מהנגיף.

 

קורונה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד