י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
יוביל למשבר?

אחרי שגפני ויתר, פינדרוס דורש להקים ועדת חקירה נגד המשטרה

אכיפה אובייקטיבית? אחרי שבגל הראשון הודיע חה"כ גפני כי בכוונתו להעלות להצבעה הקמת ועדת חקירה שתבדוק לעומק את התנהלות המשטרה בערים החרדיות - הצהרה שלא יצאה בסוף אל הפועל. כעת, דורש ח"כ יצחק פינדרוס להביא את הדרישה שוב להצבעה ביום רביעי

אחרי שגפני ויתר, פינדרוס דורש להקים ועדת חקירה נגד המשטרה
יצחק פינדרוס בכנסת צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

כחודשיים לאחר שחבר הכנסת גפני הודיע כי בכוונתו להביא להצבעה הקמת ועדת חקירה כנגד התנהלות המשטרה בכל הנוגע לטיפול במגזר החרדי, ואחרי שוויתר על הדרישה - פינדרוס יעלה להצבעה ביום רביעי דרישה לחקור את התנהלות השוטרים.

חבר הכנסת פינדרוס הודיע היום (שני) כי "בעקבות האכיפה הסלקטיבית והמראות הקשים של האלימות המשטרתית ברחובות הערים החרדיות", הוא דורש הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת התנהלות משטרת ישראל באכיפת תקנות הקורונה, כך שההצעה תעלה להצבעה כבר ביום רביעי הקרוב.

"משטרת ישראל בחרה לפעול בצורה סלקטיבית - בהתאם להלך רוח תקשורתי או מצב רוחו של הקצין האחראי - ללא נוהל אחיד, שקוף ושוויוני", טוען היום פינדרוס, שלדבריו, "באזורים ושכונות חרדיות בוצעה אכיפת יתר עד כדי שימוש באמצעים חריגים שלא ננקטו מול אוכלוסיות אחרות".

לטענתו, "במקרים אחרים המשטרה בחרה במודע להעלים עין מהתקהלויות גדולות אסורות, כשהתקשורת קבלה על כך, במקום לפעול לאכוף את התקנות, ניתנה הוראה לשוטרים להיכנס לרחובות הערים החרדיות ולהראות נוכחות, במטרה לשכך את זעם התקשורת ולא על מנת למנוע את התפשטות הנגיף. אותן כניסות להפגנת כוח ונוכחות הסתיימו בכליאת שווא של עוברי אורח ובאירועי אלימות קשים מצד שוטרים ששכחו שמולם ניצבים אזרחים שווי זכויות".

פינדרוס ידרוש להקים ועדת חקירה פרלמנטרית שתבחן לעומק את התנהלות המשטרה בכל הנוגע לאכיפת חוקי ותקנות הקורונה. הוועדה תידרש לבחון לעומק את הפקודות שניתנו לשוטרים בשטח מול האוכלוסיות השונות ובפרט מול האוכלוסייה החרדית. כמו כן, יוטל על הוועדה לגבש נהלים ברורים, אחידים ושוויוניים בכל הנוגע למגע שוטרים עם אזרחים.

נציין שלפני כחודשיים בשל האלימות בסגר שהוטל על שכונת רוממה, חבר הכנסת משה גפני העלה דרישה דומה, אלא שההצבעה נדחתה, תחילה בשל הליך טכני, ולאחמ"כ הסבירו בלשכת גפני כי במשטרה הפנימו את המסר, וכשחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ העלה דרישה דומה, בסיעות החרדיות התנגדו.

יצחק פינדרוס ועדת חקירה אכיפת המשטרה חרדים משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד