י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הסכמים עם החסידויות?

ח"כ ארבל: "המשטרה משקרת, ניצלתי ממכות"

בדיון משותף של ועדות הפנים וביקורת המדינה של הכנסת תיאר חבר הכנסת משה ארבל כיצד ניצל ממכות של שוטר יס"מ ותקף את התנהלות המשטרה: "התברר שיש הסכמה שבשתיקה בין המשטרה עם מקצת קהילות שקיימו כינוסים" • משטרת ישראל: "מצרים על הכפשתם של שוטרי משטרת ישראל הפועלים מדי יום ולילה בחזית המאבק בנגיף הקורונה ע"י נבחרי ציבור"

ח"כ ארבל: "המשטרה משקרת, ניצלתי ממכות"
ינון אזולאי ומשה ארבל עם המפקדים בירושלים צילום: יוסי ברגמן, זירה פוליטית

ברקע הסערה סביב נושא אכיפת המשטרה בריכוזים החרדים ברחבי הארץ, הבוקר (שני) התקיים דיון משותף לוועדות הפנים וביקורת המדינה בכנסת בנושא נוהלי המשטרה בהפגנות ודו"ח מבקר המדינה על המעצרים. במהלך הדיון התפחה סערה בין חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד ויו"ר הועדה ח"כ מיקי חיימוביץ' מכחול לבן, אחרי שקרעי טען כי חיימוביץ' מובילה את הדיון לעסוק בנושא ההפגנות בבלפור ולא שמה דגש על האלימות המשטרתית נגד החרדים.

"אני נותן כאן עדות אישית", תיאר חבר הכנסת ארבל במהלך הדיון, "הגעתי לרחוב שבטי ישראל עם ח"כ אזולאי ולא הייתה שם הפגנה, רק התכנסות של לוחמי יס"מ ללא תג שם. פניתי למפקד שימי מרציאנו ושאלתי 'מה היעד'. הוא ביקש שלא אפריע לו. ניצלתי ממכותיו של לוחם יס"מ".

ארבל התייחס לטענות כי במשטרה הגיעו לסיכומים עם חצרות וחסידויות במאה שערים בנוגע לקים שמחות בית השואבה במהלך חג הסכוכות ואמר: "קיבלתי מידע מהימן שמתקיימת שמחת בית השואבה בקרבה 100 מטר מהמקום. פניתי אל המפקד ואמרתי לו 'זה קרוב ממש. בוא נציל חיים, תוציא אותם ותסגור את המקום'. התברר שיש הסכמה שבשתיקה עם המשטרה עם מקצת קהילות שהשתתפו במאות כינוסים"

"זו משטרה שמשקרת", הוסף ארבל, "קנס אחד ניתן על תפילה שלא ע"פ התקנות בירושלים. מה זה אם לא דיל? מתחנן למשטרה תאכפו את החוק גם על האוכלוסייה על החרדית"

גם חבר הכנסת אוריאל בוסו תקף את התנהלות המשטרה במהלך הדיון ואמר: "אין ספק שזריקת חפצים על שוטרים ואמירות נאצה הן דבר חמור שראוי לכל גינוי, אבל אי אפשר להתעלם מהתופעות החוזרות ונשנות של גודל משבר האמון של הציבור החרדי בפרט, מול גורמי האכיפה, לא יתכן ששוטר יפרוק זעם ותסכול כלפי אזרח חף מפשע אל תצא לאירוע אם אין לך שליטה על עצמך, זאת דרישה לא לשוטרים בשטח אלא למפקדים מעליהם"

"התנהלות המשטרה בהפגנות ,הגיעה לשיאים חדשים", הוסיף בוסו, "הגיע הזמן להביא מהוועדות ומהדיבורים סביב הנושא הזה מעשים אופרטיביים, להקים מנהלת משותפת, של המשטרה עם החרדים בשביל לעשות סוף לשוטרים פורקי הזעם והתסכול על אזרחים חפים מפשע, בגל הראשון מונה ניצב בדימוס אריק יקואל, שקולו לא נשמע עד לרגע זה".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "אנו מצרים על הכפשתם של שוטרי משטרת ישראל הפועלים מדי יום ולילה בחזית המאבק בנגיף הקורונה ע"י נבחרי ציבור ובכלל, ויודגש אין היתר לאף אדם או קהילה להפר את החוק או לעבור עליו והמשטרה פעלה ותמשיך לאכוף אותו בכל מקום שידרש".

עוד נמסר, כי "בהמשך לנתונים המתפרסמים בקשר לאכיפה המבוצע בקשר לתפילות, נבהיר כי פעילות האכיפה בבתי תפילה כוללת מגוון רחב של דו״חות בהתאם להפרות המבוצעות ושיקול דעת השוטר בשטח. כך למשל מלבד איסור תפילה במבנה עם אחר, נאכפים בבתי תפילה גם הפרות של סירוב לפיזור התקהלות אסורה, אי עטיית מסיכה, יציאה מהבית למטרה או פעולה שנאסרה וכיו״ב. בפועל, בתקופה האחרונה מדי שבוע ניתנו ע״י המשטרה במחוז ירושלים עשרות דו״חות בגין מגוון הפרות המתגלות בבתי תפילה, מחוץ ובסמוך להם, בדרך אליהם, ובסוכות במחוז ירושלים"

"נדגיש", אומרים במשטרה, "כי האכיפה מתבצעת הן באופן יזום והן בעקבות דיווחים המתקבלים בגין הפרות, אולם לעולם לא ניתן יהיה להציב בכל היממה שוטר שיפעל ויאכוף בכל קרן רחוב, בכל בית תפילה ובכל בית עסק ומצופה מהציבור כולו וממנהיגי הקהילה לפעול לקיומן של התקנות למען הבריאות של כולנו. נמשיך לאכוף את התקנות למען בריאות הציבור בדגש על המרחב הציבורי ובכלל זה בבתי תפילה, בחופי ים, בבתי עסק ובכל מקום אחר".

משה ארבל אלימות משטרתית אכיפה אוריאל בוסו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד