י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"עושים דין לעצמם"

בית החולים 'איכילוב' הודיע על הפסקת קליטת חולי קורונה

היום בבוקר הודיע בית החולים איכילוב כי יפסיק לקלוט חולים למחלקת הקורונה. הסיבה: בית החולים מתמודד עם עומסים, בעוד שמחלקות אחרות בבתי חולים אחרים – ריקות | במשרד הבריאות מגיבים: "אילולי הוויסות, בתי החולים כבר היו קורסים"

בית החולים 'איכילוב' הודיע על הפסקת קליטת חולי קורונה
צוות רפואי במחלקת קורונה באיכילוב צילום: Yossi Aloni/Flash90

מאבק על גב החולים: בית החולים 'איכילוב' בת"א הודיע היום על הפסקת קליטת חולי קורונה לבית החולים. בעקבות ההודעה, האמבולנסים המפנים את החולים מבתיהם לבתי החולים, קיבלו הוראה לפנות לבתי חולים אחרים באיזור ולא לאיכילוב.

בית החולים הבהיר כי "במחאה על מדיניות משרד הבריאות, החליטה הנהלת בית החולים 'איכילוב' להפסיק לקלוט חולי קורונה". הפרופ' גיל פייר, המשנה למנכ"ל איכילוב, נימק כי: "המאבק הוא לא פוליטי - הרצון הוא לכוון את החולים למקומות שיעניקו להם טיפול מיטבי".

בבית החולים הסבירו כי לא יתכן שבעוד בית החולים מתמודד עם עומסים במחלקת הקורונה, בבתי חולים אחרים, כמו רמב"ם בצפון הארץ שם נפתחה מחלקה תת קרקעית, ישנן מחלקות ריקות. "שמשרד הבריאות יתחיל לווסת ולשלוח חולים לבתי חולים שניתן לטפל בהם ולתת להם טיפול מיטבי", אומרים בבית החולים.

במשרד הבריאות לא התייחסו לכך עדין רשמית, אך בכיר במשרד אומר לנו כי "ההתנהלות של בית החולים 'איכילוב' היא שערורייתית. לא פחות. במשרד הבריאות פועלים בתבונה רבה החל מתחילת האירוע, כשהחולים מווסתים לבתי החולים בהתאם ליכולת הקיבולת. והקיבולת לא נמדדת לפי מיטות. היא נמדדת לפי רופאים, צוותים, ותוך ראיית התמונה המליאה".

"אם כל בית חולים יעשה דין לעצמו" מוסיף אותו בכיר, "והוא ימנע מלקבל חולים או יקבל יותר מידי חולים, נגיע תוך זמן קצר לקריסה שאותה ראינו באיטליה ובארה"ב, כשאז גם חולים שיגיעו לקבל טיפולים אחרים בבתי החולים לא יוכלו לקבל את הטיפול מציל החיים".

 

איכילוב משרד הבריאות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד