י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

התגייסות המונית למען משפחת האב שנפטר יום לפני חתונת הבן

בעוד מספר שעות לא רבות היה הגאון רבי אליהו מלכה זצ''ל צפוי להתעטר בבגדי חג, לאחוז בידי בנו בכורו ולהוביל אותו לחופה, יום שמחת ליבו, אך במקום זה הוא מתעטר בבגדי החג בישיבה של מעלה, מותיר כאן בארץ החיים שמונה יתומים ואלמנה טרייה מוכים ושבורים • הטרגדיה שמכה בהלם את תושבי אשדוד

התגייסות המונית למען משפחת האב שנפטר יום לפני חתונת הבן
הרב מלכה זצ"ל צילום: קופת העיר

העיר אשדוד מוכה בהלם כבד, הגאון רבי אליהו מלכה זצ''ל אשר שימש במשך שנים כראש כולל 'אורות חיים ומשה' נפטר הבוקר באופן פתאומי מותיר אחריו את רעייתו האלמנה שתחי' ושמונה ילדים יתומים ללא אב ומורה דרך.

טרגדיה קשה, הלם עמוק וכבד, זעזוע, אין מילה אחרת. הגאון רבי אליהו מלכה זצ''ל היה אדם שכל כולו לשמים ולבריות, תמיד דאג לאחרים תמיד דאג להרבות תורה ויראה בישראל, תמיד חשב על השני, הוא היה רק בן ארבעים ושבע, בשיא פריחתו, אך לפתע הוא הסתלק בחטף.

בחטף ממש, אפילו להפרד מילדיו, מאשתו, ממשפחתו הוא לא הספיק, הוא הלך לישון בלילה האחרון, עלה על יצועו, אך לא קם. כוחות ההצלה שהוזעקו למקום ביצעו בו פעולות החייאה ממושכות ולבסוף נאלצו לקבוע את פטירתו למגינת לב.

בואו לעזור וליטול חלק בסיוע למשפחה הכאובה>>>

תחשבו על האלמנה הטרייה, על היתומים שביום בהיר אחד חרב עליהם עולמם, ביום בהיר אחד הם נותרו ללא אבא, ללא מורה דרך, שכך, בפתע פתאום הסתלק הוא לבית עולמו. מחריד.

אבל הטרגדיה כפולה ומכופלת, שכן בעוד יממה אחת בלבד היה רבי אליהו מלכה זצ''ל צפוי להשיא את בנו בכורו שיחי', בעוד שעות לא רבות היה צפוי המנוח ללבוש בגדי חג, ולהוביל את בנו מחמדו לחופה, רגע שכל הורה מצפה ומייחל לו.

ובמקום זה, הוא מתעטר בבגדי החג בישיבה של מעלה, וכאן בארץ החיים, מותיר את בנו החתן ועוד שבעה ילדים מוכים ושבורים, מותיר את רעייתו האלמנה שבורה ובוכייה, כשהיא לא יודעת איך היא הולכת לחתן את בנה בכורה, גם ככה המצב הכלכלי לא מזהיר, אבל עכשיו, שבעלה הלך לעולם שכולו טוב, היא לא יכולה לדמיין אפילו איך היא תשיג את הוצאות החתונה.

הבית כמעט שבור, כולם בצער וביגון קודר, האבא הלך לעולמו, הבן הבכור אמור להתחתן אך להם אין את האפשרות, המצב קשה, הם זקוקים לעזרה, לסיוע, וזה הרגע שלנו לשמח אלמנה לשמח יתומים, לזכות במצווה המופלאה ולהוביל את הבן היתום לחופתו, לשמח אותו ביום שמחת ליבו. זה הרגע שלנו, אסור לנו להישאר אדישים.

בואו לעזור וליטול חלק בסיוע למשפחה הכאובה>>>

קופת העיר אלמנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד