י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
כשאיום הבחירות ברקע • שידור חי

בצל משבר הקורונה: מושב החורף נפתח; החרדים נערכים לחוק הגיוס

כשברקע מרחף המשבר הקשה ביותר שידעה מדינה ישראל מאז היווסדה, גם בריאותי אך בעיקר כלכלי, נפתח בשעה זו מושב החורף בכנסת ישראל. ביש עתיד יעלו היום הצעת אי אמון בממשלה, שלא צפויה לזכות ברוב, אך אם וכן תירשם דרמה • החרדים מתמקדים בחוק הגיוס

בצל משבר הקורונה: מושב החורף נפתח; החרדים נערכים לחוק הגיוס
מליאת הכנסת צילום: דוברות הכנסת

בכנסת נפתח בשעה זו (שני) מושב החורף, ברקע האיום להליכה לבחירות ואי הוודאות הכללית כשישראל עומדת בעיצומו של משבר הקורונה, מבלי לדעת כמה זמן והאם בכלל תשרוד הכנסת ה- 23.

צפו בשידור באדיבות ערוץ כנסת:

בשעה 16:00 המליאה תפתח בנאומי ברכה של נשיא המדינה, יושב ראש הכנסת, ראש הממשלה ויושב ראש האופוזיציה, ולאחר מכן יחלו דיוני המליאה.

המושב נפתח כאמור בעיצומו של משבר הקורונה, כשהכנסת תתעסק במושב זה בעיקר בחקיקה סביב המשבר, אך ברקע נמצאים גם חילוקי הדעות הקשים בתוך הממשלה בנושאים נוספים שמאיימים לגרור את ישראל לבחירות בכל רגע.

אחד הנושאים הבוערים היא סוגיית תקציב המדינה: בכחול לבן מבקשים להעביר את התקציב של 2021 עוד השנה, ובליכוד מסרבים להיענות לדרישה. לפיכך נראה, שאי-העברת התקציב בחודש דצמבר ולאחריו במרץ תוביל ליציאתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מההסכם שחתם מול גנץ.

ובכלל, מאז הוקמה הממשלה הנוכחית (בימים האחרונים זה הגיע לשיא), כמעט בכל יום נרשם עימות פומבי בין שרי וחברי כחול לבן לשרי וחברי הליכוד, כשהוויכוחים ניתזים בעיקר סביב הנושא המשפטי ועניין ההפגנות נגד ראש הממשלה.

ראש הממשלה מחזיק את הקלפים קרוב לחזה, ולא ברור האם בכוונתו לצאת לבחירות בכלל, ואם כן, האם יכריז עליהן בדצמבר או שימתין להמשך השנה ויפזר את הכנסת בחודש מרץ.

בנתיים, ביש עתיד יעלו היום הצעת אי אמון בממשלה, שלא צפויה לזכות ברוב, אך אם וכן תירשם דרמה, שכן ראש הממשלה יאלץ עוד הערב לעזוב את תפקידו כראש הממשלה.

גם מבחינת החרדים צפוי מושב סוער, במרכז עומד חוק הגיוס שקיבל הארכה של חודש, ולא ברור האם בכחול לבן יעלו את החוק להצבעה או שידרשו הארכה נוספת, חלק מראשי הסיעות החרדיות דורשים לעלות את החוק בהקדם ולא לקחת את בני הישיבות כבני ערובה, לדבריהם.

כנסת ישראל מושב החורף יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד