י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"קפיצה משמעותית בהדבקה"

ביום ראשון ייפתחו הגנים; חלק מבתי הספר בעוד כשבועיים וחצי

בישיבת ועדת החינוך בכנסת עדכן המשנה למנכ"ל הבריאות פרופ' גרוטו כי תאריך פתיחת גני הילדים יהיה ב-18.10 ורק שבועיים לאחר מכן יפתחו בתי הספר עד כיתה ד' • לגבי הכיתות הגבוהות יותר עדיין אין הכרעה •  "יש קפיצה משמעותית בהדבקה מגיל 10"

ביום ראשון ייפתחו הגנים; חלק מבתי הספר בעוד כשבועיים וחצי
פרופסור איתמר גרוטו צילום: פלאש90

פרופ' איתמר גרוטו המשנה למנכ"ל משרד הבריאות עדכן בישיבה בוועדת החינוך של הכנסת כי גני הילדים צפויים להיפתח ב-18.10, כשבועיים לאחר מכן יפתחו גם כיתות א' עד ד'.

לגבי כיתות ה' עד יב' אמר גרוטו, כי אין עדיין תאריך לפתיחה. עוד אמר כי הלימודים בכיתות הלימוד ובגנים לא יפתחו בישובים אדומים. הוא הציג בפני הוועדה ממצאי סקר סרולוגי על פיו 5.5% מהילדים בגילאי לידה עד 9 נדבקו בקורונה, ו- 8.6% מגילאי 10-13 נדבקו בקורונה. לדבריו, "יש קפיצה משמעותית בהדבקה מגיל 10".

אינה זלצמן מנהלת המנהל הפדגוגי במשרד החינוך אמרה כי משרד החינוך תומך בחזרה מהירה של התלמידים לכיתות הלימוד, וכי המשרד ערוך לכל החלטה שתתקבל. "כשיהיו החלטות, נציג מתווים". על כך העירו יו"ר הוועדה ח"כ רם שפע וח"כ אורלי פרומן כי התהליך צריך להיות הפוך. "אתם אלה שצריכים להציג את עמדתכם מגובה במתווים המאפשרים אותה", אמרה ח"כ פרומן.

ח"כ קרן ברק דרשה להתחיל בדיונים שיאפשרו השלמת לימודים בחודש יולי. "צריך כבר לחשוב על פתרונות לתלמידים כדי שיוכלו להשלים את החומרים בחודשי הקיץ".

מירום שיף, יו"ר הנהגת ההורים הארצית אמר כי "הגיע הזמן שנשב כולנו מסביב לשולחן עגול ונגבש תוכנית לחזרה ללימודים. אם נעשה את אותו הדבר שעשינו עד היום שום דבר לא ישתנה. לא ברור לי למה מחזירים את ה' עד יב' בינואר, מה לא יהיו שפעות? עד אז הקורונה תעלם? צריך להתמקד בלימודי ליבה ובפן החברתי". עוד אמר כי כל מתווה הקפסולות נכשל.

לטענת פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית, "נקודת הפתיחה שלנו צריכה להיות האם לסגור את מערכת החינוך, והתשובה לשאלה הזאת היא לא. אי אפשר לגדל דור אבוד. אנחנו חייבים להבין שילדים צריכים את מערכת החינוך. הסיכון עבורם אם לא ילמדו - יהיה גדול יותר".

לדברי יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים צריך להפיק לקחים מהפתיחה של שנת הלימודים בספטמבר. "אוי לנו אם לא נלמד מהטעויות, ברור לכולנו שאסור שתהיה פתיחה מהירה לכולם בבת אחת, צריך לעשות אותה בהדרגה עם קפסולות גם בגנים". בן דויד הוסיפה כי עובדי ההוראה צריכים להיות קבועים ולא מתחלפים ושבישובים אדומים לא יפתחו מוסדות החינוך. לגבי לימודים מחוץ למוסדות החינוך, אמרה בן דויד כי אם יינתנו אישורי בטיחות למתנסים ולמבנים אחרים, ואם האחריות, נזיקית או פלילית, לא תיפול על כתפיו של מורה, הסתדרות המורים תסכים שיתקיימו לימודים מחוץ למבנים של מוסדות החינוך.

בפתח הישיבה אמר ח"כ רם שפע יו"ר הוועדה כי חברי כחול לבן ידרשו בקבינט הקורונה את פתיחת מוסדות החינוך עבור שכבות הגיל הנמוכות וכי הוא יביא את ההחלטה לאישור הוועדה. היו"ר שפע ביקר את משרד החינוך על כך שאינו מוביל מדיניות ואינו מתווה חלופות לחזרה מלאה ללימודים.

קורונה איתמר גרוטו גני ילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד