י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"מדינה בתוך מדינה"

בכירים רפואיים תוקפים: "סכנה להשאיר חולים קשים בבית"

החשיפה שפורסמה אמש ע"י העיתונאי יאיר שרקי, לפיה חולים רבים חרדים מקבלים טיפול בבית ואינם מפונים לבתי החולים, ממשיכה להכות גלים. במערכת הבריאות תוקפים: "זו סכנה. על משרד הבריאות להילחם בתופעה הזו כי הם מדביקים אחרים"

בכירים רפואיים תוקפים: "סכנה להשאיר חולים קשים בבית"
חולה קורונה במאה שערים צילום: מסך ערוץ 12

אל תישארו בבית: חשיפתו של העיתונאי יאיר שרקי במהדורה המרכזית ב'ערוץ 12', במסגרתה מתברר כי מאות חולים חרדים, ביניהם כאלו שמוגדרים ככל הנראה במצב קשה, מקבלים טיפול תומך בבית בסיוע מפעלי חסד ואינם מפונים, עקרונית, לבתי החולים, ממשיכה לעורר סערה. במערכת הבריאות תוקפים את התופעה ושם טוענים כי החולים הללו מסתכנים בכך שהם נשארים בבית ואינם מפונים לבתי החולים.

בכירים במערכת הבריאות ובבתי החולים שוחחו עם N12 ומתחו ביקורת קשה על התופעה. פרויקטור הקורונה רוני גמזו הבהיר כי: "יש סכנה גדולה להשאיר את החולים הקשים האלה בבית".

פרופ׳ גליה רהב מנהלת המחלקה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי שיבא תל-השומר, אמרה אף היא כי "לא ייתכן שתהיה מדינה בתוך מדינה". היא הסבירה ש"קריטי לנו לעקוב אחר החולים כדי לדעת איך הם מגיבים לתרופות מסוימות, זה לא תקין וזה מפחיד אותי".

פרופ׳ שלמה וינקר ראש חטיבת הבריאות בקופ״ח ׳לאומית׳ הסביר כי להבנתו, "במאה שערים יש קבוצה שלא מבוטחת בקופות החולים, לא מכירה בקיומה של מדינת ישראל ובעקבות כך מתנתקת ממערכת הבריאות של המדינה. על משרד הבריאות להילחם בתופעה הזו כי הם מדביקים אחרים".

נציין, כי בעקבות הכתבה, מביעים רבים מאד בציבור – בעיקר בציבור הכללי – רצון לקבל מידע על הטיפול באותם חולים, והאם השיטה הזו אכן יעילה ולא מסוכנת. כבר אתמול נרשמו פניות רבות למחלקות הקורונה מצד בני משפחה של חולים המאושפזים במחלקות, שביקשו לברר "האם אפשר לשחרר את החולה הביתה ושם נטפל בו עם חמצן".

בכירה באחת ממחלקות הקורונה אומרת לנו ש"עם כל ההבנה למצוקתה של המשפחה שחשה כי היא מנותקת מהחולה המאושפז במחלקה מבודדת, חשוב להבין שחמצן אינו מילת המפתח. חולים קשה זקוקים למעטפת שלימה של טיפול תומך, שאותות ניתן לקבל רק בבית חולים, שלא לדבר על כך שכאשר החולה זקוק לטיפול במחלקת טיפול נמרץ שאין כל אפשרות לספק לו את הטיפול בבית או בקהילה. כך שמי שאינו מגיע לבית החולים לאחר שרופא הורה לו להתפנות לבית חולים, משחק בחייו".

יאיר שרקי קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד