ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
למי אתם מאמינים

בפיקוד העורף טוענים: "חרדים מסרבים לעזוב את המלוניות"

המלוניות המיועדות למגזר החרדי נמצאות בתפוסה מלאה, כשמחלימים מסרבים להתפנות משם. כך דווח ב'וואלה', אך מעדויות מחלימים ששוחחו עם 'בחדרי' עולה כי התמונה שונה: "אנו מתקשרים מאמצע חול המועד ומבקשים לקבל אישור לעזוב. זה לא קורה"

בפיקוד העורף טוענים: "חרדים מסרבים לעזוב את המלוניות"
'שבת מברכים' במלונית צילום: שוקי לרר

מסרבים לעזוב או לא יכולים לעזוב? דיווחים שפורסמו היום (שני) בכלי התקשורת, הצביעו על כך ש-16 המלוניות המיועדות למגזר החרדי מלאות לגמרי, אך הן מתמודדות עם מחלימים הטוענים שהם עדיין סובלים מתסמינים ונשארים לתקופות ארוכות מהנדרש, בין היתר כדי להמתין לקרוביהם שטרם החלימו או כדי ליהנות "מנופש ללא עלות". במשרד הבריאות ופיקוד העורף, כך דווח, "דנים כיצד להיאבק בתופעה", כשבין ההצעות שהועלו היתה הצעה לקנוס את אלו שבוחרים להישאר.

בדיווח שפורסם ב'וואלה' נכתב כי כיום פועלות 16 מלוניות קורונה המיועדות למגזר החרדי, ולפי גורם המעורה בניהולן, הן "כולן מפוצצות". בפיקוד העורף ובמשרד הבריאות קיימו לאחרונה דיונים בשאלה איך ניתן "לחסל" את התופעה, כאשר "לוואלה! NEWS נודע כי בין היתר נשקלת אפשרות להטיל קנסות על חולים שמסרבים לעזוב, או לתקצב רשויות מקומיות שייתנו מענה לחולים בבתיהם".

עוד נכתב בכתבה כי "החרדים שמסרבים להתפנות ממלוניות קורונה הם לרוב ממעמד סוציו אקונומי נמוך, ומשתייכים למשפחות שחלקן החלימו מהנגיף. אולם, הם ממתינים לעתים עם הבדיקות בכדי להישאר עם שאר המשפחה במלון עד להחלמה המלאה של כולם. "זה יכול להיות גם זוג צעיר ללא ילדים שהבעל הבריא והאישה עדיין חולה או ההיפך, ואחד מהם לא רוצה לחזור הביתה לבדו", אומר גורם בפיקוד העורף".

בהמשך נכתב כי הטלת קנסות היא אחת האופציות שעלתה בדיונים, ובמסגרתה ייקבע פרק זמן להחלמה במלונית, ובתום תקופה זו השוהים בה יצטרכו להוכיח שהם עדיין חולים או ייאלצו לעזוב חזרה לבתיהם, אחרת ייקנסו. אפשרות נוספת היא של תקצוב רשויות מקומיות חרדיות כך שייתנו למשפחות אוכל, צעצועים לילדים, תרופות או מוצרי יסוד בסיסיים.

אך בירור שערכנו מצא שהתמונה שונה. 'בחדרי חרדים' שוחח עם מספר מחלימים שנמצאים מאז חול המועד באחת המלוניות, והם אומרים שההיפך הוא הנכון. "אמנם, האירוח היה סביר ואפילו נפלא, אבל אין כמו בבית. כבר בימי החול המועד ניסינו להגיש בקשה לשחרור. פנינו לקופת החולים, משם לפיקוד העורף, אך לא היה מענה".

"מדובר בעבודה של ממש. זה אומר שצריך לשבת על הטלפון שעות ארוכות, ואז מקבלים תשובה שחלק מבני המשפחה יכולים לחזור הביתה, בעוד שלגבי אחרים אין תשובה", טוען המחלים באוזני 'בחרדי חרדים' ותוהה, "ואז מה, האם נשאיר את הילדים לבד ונחזור רק ההורים?".

בהמשך מתעוררת סוגיית השיבה הביתה. "אי אפשר לחזור הביתה בתחבורה ציבורית, ופיקוד העורך – שיאמר לזכותו שהוא פועל ביעילות מדהימה – מעמיד לרשות החוזרים אוטובוסים. הבעיה, שאין מספיק וכך אנו קיבלנו תשובה על שחרור בערב חג שמחת תורה, ורק לאחר שמחת תורה הוסדרה לנו הנסיעה ויכולנו לעלות על האוטובוס ולנסוע הביתה".

לדבריהם, היו אמנם מקרים של סירוב, אך אלו מוצדקים. "היתה משפחה שקיבלה הודעה על פינוי בערב חג שמחת תורה, בצהריים. הם הבהירו שאין להם דרך להעמיד כעת חג בבית, מה גם שלא בטוח שיוכלו להגיע הביתה עד כניסת החג. הם ניסו להישאר, אך בכל זאת בסופו של דבר עזבו, ולמיטב ידיעתי השכנים היו אלו שדאגו להכין להם את כל ארוחות החג".

גם מתגובת פיקוד העורף ניתן ללמוד שהדיווחים על 'סירובים המוניים' אין להם שחר. בתגובה המובאת בכתבה מצוטט בכיר בפיקוד העורף האומר כי "כמעט ואין מצב שבו חולה נזקק למלונית קורונה ולא היה לו מקום. פתחנו מספר מלוניות נוספות לפני החגים במהירות וביעילות. לעתים הפינוי נמשך זמן רב בגלל חוסר באישורים מקופת חולים או מצבים דומים. הבעיה של סירוב אנשים להתפנות חזרה לבתיהם ולעזוב את המלוניות מוכרת וידועה אבל בעבר הייתה קשה יותר מהיום. כשאין צורך בהישארות של אנשים במלונית אנחנו דורשים שיעזבו, ובמידת הצורך גם לעתים מערבים את משטרת ישראל".

קורונה פיקוד העורף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד