ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
סיקור מיוחד

תיעוד מסכם: סוכות ושמחת תורה במחיצת זקן הפוסקים

'בחדרי חרדים' מגיש סיקור ותיעוד מסכם מחג הסוכות ושמחת תורה במחיצתו של הגר"מ שטרנבוך, הנענועים, ביקורי החג וכן שמחת תורה בישיבתו בבית שמש  

תיעוד מסכם: סוכות ושמחת תורה במחיצת זקן הפוסקים
הגר"מ שטרנבוך צילום: באדיבות המצלם

הגר"מ שטרנבוך שהה בחג שמחת תורה האחרון בישיבתו בבית שמש, שם נמכר זכות קניית עליית "חתן תורה" לראש הישיבה באלפי דפי גמרא, על ידי רוכש מרכזי – ועוד ארבעה סגנים, שהתחייבו ללמוד אלפי דפי גמרא וכתיבת ומסירת כמאה חבורות של חידושי תורה על הסוגיות הנלמדות בישיבה.

עם כניסת החג נשא זקן הפוסקים דברי חיזוק לפני תלמידיו בהיכל הישיבה, כאשר הבחורים מתחרים ביניהם על אלפי דפי גמרא כדי לזכות לקנות חתן תורה לראש הישיבה – זקן הפוסקים הגר"מ שטרנבוך, וכל זה נעשה בנוכחותו של ראש הישיבה המקפיד לשבת בהיכל הישיבה בשעת המכירה במשך זמן ממושך ביותר – כדי לחבב את המכירה על הבחורים ולמען ירבו במחיר בדפי גמרא ובכתיבת ומסירת 'חבורות' של חידושי תורה.  

כנהוג בישיבה, המרבה בהתחייבות בדפי גמרא זוכה להיות הרוכש המרכזי – והחתן הראשי, ועמו נלווים אליו עוד ארבעה סגנים שאף הם התחייבו סכום דפי גמרא וכתיבת סך חבורות של חידושי תורה, למען הזכייה להיות סגנים הנלווים לרכוש לראש הישיבה את החתן תורה.

כל רוכש לפי דרגתו מקבל מראש הישיבה לאחר החג מתנה כאות הוקרה על התחייבותו ללמוד אלפי דפי גמרא ולכתוב חבורות ומערכות של חידושי תורה, - כאשר ראש הישיבה מעניק לכל 'סגן' את אחד מספריו, והחתן הראשי מקבל את כל סדרת ספרי תשובות והנהגות עם הקדשה בכתב יד.

במהלך הקפה שישית ושביעית רוקד זקן הפוסקים בעצמו עם ספרי התורה, וקורא פסוקי קבלת עול מלכות שמים, כמו שמע ישראל וה' מלך ועוד שירי חיזוק ואמונה.

יצויין כי זקן הפוסקים נוהג לשמש כ"בעל קורא" בעליית חתן תורה, בכדי להשיג מעלת "חתן תורה" בשלמות. לאחר שראש הישיבה עלה לתורה בעליית "חתן תורה" הוא בירך את הקונה במי שברך להצלחה בתורה, ולאחר מכן ערך מי שברך לרפואת שר התורה.

בעליית "חתן בראשית" כיבד הגר"מ שטרנבוך את בנו המשמש כראש ישיבה בישיבה, הגאון רבי אפרים זלמן שטרנבוך. 

לקראת צאת החג השתתף במעמד שמחת החג ונעילת החג, שם אף נשא דברים נשגבים בקדושת ימי המועדים, - ועל הדרך להמשיך את קדושת הימים הנוראים לכל השנה. במוצאי החג נערכו הקפות שניות בהיכל הישיבה, שם אף נשא ראש הישיבה מדברותיו, ורקד עם ספרי התורה כדרכו בכל הקפות החג.

הרב משה שטרנבוך שמחת תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד