י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מסר לראשי הציבור

נתניהו: "עולם התורה יקר לי; שימרו על הכללים"

בפתח מושב החורף דיבר ראש הממשלה נתניהו במליאה והסביר את יעילותו ונחיצותו של הסגר על מדינת ישראל. "אני מבקש לומר מילה לראשי הציבור החרדי, עולם התורה יקר לי אתם יודעים את זה"

נתניהו: "עולם התורה יקר לי; שימרו על הכללים"
נתניהו במליאת הכנסת צילום: דוברות הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר במליאת הכנסת הודעה על תכניות הממשלה למושב הכנסת הקרוב, ועל פעולות הממשלה להתמודדות עם משבר הקורונה. הוא הוסיף כי הפופוליזם ניצח ואזרחי ישראל הפסידו. אם נכנע לכל לחץ של כל מגזר, מהר מאוד מגיע לסגר נוסף.

נתניהו התייחס להחלטה על הטלת סגר ועל אסטרטגיית היציאה: "היום רוב הציבור רואה שההחלטה שהובלתי יחד עם חברים להטיל סגר, ההחלטה הזאת הייתה נכונה, בלעדיה היינו צועדים ישר לתוך התהום. חרף הביקורת, חרף התקשורת המגויסת והמגייסת, חרף הלחצים מתוך הממשלה ומחוץ לממשלה, אני עומד על-כך שלשמור על הבריאות של אזרחי ישראל ושנפתח את המשק רק בצורה בטוחה זהירה והדרגתית.

אם ננהג בחופזה, אם נכנע לכל לחץ של כל מגזר, מהר מאוד מגיע לסגר נוסף. אני קורא לכל מנהיגי הציבור משמאל ומימין לפעול יחד בערבות הדדית, להוריד את מפלס ההתלהמות ואת מפלס האלימות שאינה מקובלת בשום מצב, ויחד נוריד את מפלס התחלואה.

אני קורא לראשי הערים האדמות, אני רוצה יחד אתכם להחזיר את הערים שלכם למעמד של ערים ירוקות ולכן חשוב מאוד שתאכפו את ההנחיות בקרב התושבים שלכם. כולם חשובים לי יהודים ערבים מוסלמים נוצרים דרוזים צ'רקסים כולם. אני מבקש לומר מילה לראשי הציבור החרדי, עולם התורה יקר לי אתם יודעים את זה, אני לא עושה ההצגה. דווקא מהסיבה הזאת התורה שלנו היא תורת חיים היא מקדשת את החיים ולכן אימרו לקהילות שלכם שימרו על הכללים שימרו על החיים.

בניגוד לגל הראשון שבו היינו מאוחדים, לצערי הפעם לא היה לנו רוב בכנסת להמשיך מדיניות אחראית. הפופוליזם ניצח ואזרחי ישראל הפסידו. אנחנו הפקנו את הלקחים מהיציאה מהסגר הראשון ואני מקווה שגם אחרים בבית הזה הפיקו אותם.

תכנית הפעולה שלנו במאבק בקורונה מורכבת משלושה שלבים: סגר, שגרת קורונה מקלה וחיסונים.

בשלב הסגר נשיג רמת תחלואה נמוכה שמאפשרת יכולת קיטוע, ונפתח את הכלכלה בצורה אחראית במתווה שנחליט עליו מחר בקבינט הקורונה. שנית, בשגרת הקורונה תהיינה עדיין הגבלות, אבל נוכל להסיר חלק ניכר מהן באמצעות בדיקות מהירות שאנו מפתחים.

אנחנו בין המובילים בעולם בפיתוח וביישום של בדיקות בזק, שנותנות תוצאות תוך דקות. ואנחנו עובדים לפתח בדיקות תוך שניות. זה יעזור לנו לשמור על הקשישים, לאפשר לימודים, לפתוח את עולם התעופה והתיירות, ולקיים עוד הרבה תחומים אחרים. שלישית, שלב החיסונים: אנחנו מפתחים חיסון משלנו במכון הביולוגי, אבל זה ייקח זמן. ולכן אנחנו גם נערכים לקבל חיסונים ממדינות אחרות, שצפויות לפתח חיסונים בחודשים הקרובים. וכיון שאנחנו מדינה קטנה יש תור ארוך לקבלת החיסונים הללו. אני מפעיל את כל הקשרים שלי, שטיפחתי לאורך השנים, עם מנהיגים בעולם כדי להביא לכם, אזרחי ישראל את החיסונים הללו מוקדם ככל הניתן. אני חושב שיהיו לנו חדשות טובות, מהר יותר ממה שרבים חושבים."

בנימין נתניהו מושב החורף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד