י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
יסייע למאבק בקורונה

משרד הבריאות מתכוון לחייב בקרוב: ויטמין D בחלב

אחרי שחלה חובה להוסיף פלואוריד למים שבברז למען בריאות השיניים, כעת מתכוון משרד הבריאות לחייב את יצרניות החלב להוסיף לו ויטמין D כחלק מהמאבק בהתפשטות הקורונה

משרד הבריאות מתכוון לחייב בקרוב: ויטמין D בחלב
חלב על המדף צילום: נתי שוחט, פלאש 90

רק הבוקר פורסם כי משרד הבריאות שוקל לחייב את יצרניות החלב להעשיר את המשקה הלבן בויטמין D שהתגלה כיעיל במניעת תחלואה בקורונה וכעת פורסם כי מומחי המשרד החלו בניסוח התקנות שיהפכו למחייבות, למען בריאות הציבור – כך עולה ממכתב ששלחה פרופ' רונית אנדוולט מנהלת אגף התזונה במשרד הבריאות, אשר פורסם ב'כלכליסט'.

"משרד הבריאות פועל בימים אלו לכתיבת תקנות העשרה בוויטמין D לחלב ומשקה סויה", כתבה אנדוולט למנהלות המחלקות לתזונה של קופות החולים ומנהלי מחלקות רוקחות בקופות החולים. כתיבת התקנות תארך זמן, אך הן יהפכו לרגולציה מחייבת, כך שלא יהיה צורך לרכוש חלב מועשר בכדי לקבל ויטמין D אלא הוא ימהל במשקאות החלב הרגילים.

יצוין כי אחת המחלבות המובילות בישראל, טרה, החליטה כבר לפני שלושה חודשים להוסיף לחלק ממוצרי החלב ויטמין D, ללא תוספת מחיר. יחד עם זאת, החלב לשתייה מצוי תחת פיקוח מחירים ולא מן הנמנע שמהלך רגולטורי שיחייב את המחלבות להוסיף את הרכיב, יגרור העלאת מחירים.

קורונה חלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד